سوال در مورد Crazybump

Double-a

Member
بعد استفاده از Crazybump به من 5 مدل مختلف خروجی داد !

می خواستم بدونم هر کدوم از این عکس را در کجای MAP باید قرار بدم !

1. 116_DISP

2. 116_NRM

3. 116_OCC

4. 116_SPEC

5. 116_COLOR
 

Ultra3D

Well-Known Member
آره برای من هم سوال هست
البته اولی برای displacement هست و دومی هم نرمال مپ که برای سوال هست که به چه دردی می خوره و همراه با متریال های خوب زیاد دیدمش
بقیش رو نمی دونم
حالا تونستی این برنامه رو کرک کنی
اگه کرک داری لینک بده
من یکی داشتم ولی باز demo هست 
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام.
فکر کنم اینا باشه. 1 و 2 رو که ultra جان گفتن.
3- occlusion که مربوط به سایه و این چیزاست که حتما میدونید چی هست.
4- specular (جاهایی که سفیده تو رندر حالت یه چیز براق خیلی کم عمل میکنه فکر کنم.) البته نمیدونم تو مکس توی کدوم قسمت باید اعمال بشه. شرمنده.
5- color که از اسمش معلومه. فکر کنم همون تکسچر رو رنگی رو میده بت که تو کارت فکر کنم میتونی واسه diffuse بذاری.
دوستان شرمنده. نمیدونم درست گفتم یا نه.:rose:
 

pclord

کاربر متخصص
displacement و به خصوص نرمال مپ در پست زیر به طور کامل بررسی شده:
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=143124

اون سه تای دیگه رو هم حسین جان زحمتشو کشیدن.


تنها لینک دانلودی که ازش بود ، تورنت پیوست هست ، کرک هم داره.
 

پیوست ها

  • CrazyBump_v1.05_with_crack[www.btmon.com].zip
    21.1 کیلوبایت · بازدیدها: 14
همش رو که نباید توی map اضافه کنید فقط اصلیه فکر کنم اخری شماره ی 5 دقیقا همینه بقیه برا چیزهای دیگه هست
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
مرسی داش ممد.
ولی منم تو همین بقیش موندم.
مثلا specular رو باید به کدوم قسمت بدم؟
همینطور همم بقیه چیزاش؟؟؟
ممنونم.:rose:
 

www_3d_boy3

Well-Known Member
بچها اگه تو همون map نگاه کنی یکی یکی جای متریالها رو پیدا می کید و به قدرت این برنامه پی می برید
 

Double-a

Member
بچها اگه تو همون map نگاه کنی یکی یکی جای متریالها رو پیدا می کید و به قدرت این برنامه پی می برید

میتونی بیشتر توضیح بدی دوست من !

من اصلا متوجه نمیشم !

تو مپ همش پیدا نمیشه و یکی دیگه از دوستان میگه که همش برای مپ نیست ...

:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:
 
آخرین ویرایش:

pclord

کاربر متخصص
Color -1 برای Diffuse

Specular -2 برای Specular Level

Normal Map -3 برای Bump

Displacement -4 هم که مشخصه برای Displacement

Ambient Occlusion -5 رو هم معمولا بعد از رندر ، موقع کامپوزیت استفاده میکنن، اما چون این برنامه Ambient Occlusion رو به عنوان مپ بهت میده فکر کنم باید در قسمت Self illumination ازش استفاده کنی.

تایپیک های زیر رو هم ببینید:
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=62164&highlight=Occlusion
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=138333&highlight=Occlusion


اینجا هم قبلا چند برنامه معرفی شده:
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=138973&highlight=Occlusion
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا