سوال در مورد چاپ سيلك و ديگر چاپها...

premier

Member
سلام
براي چاپ كارت ويزيت از چه دستگاهي استفاده بايد كرد؟از سيلك ميتوان استفاده كرد يا از پرينتر رنگي بزرگ

تفاوت چاپ سيلك با افست؟از كدام استفاده كنم بهتره

براي كارت ويزيت نميتوان از دستگاههاي ارزان استفاده كرد؟درحدود 500-600 تومان تا 1000000 تومان

نحوه كارت ويزيت زدن را مرحله به مرحله توضيح بديد لطفا

توضيح در مورد چاپ سيلك؟كه اصلا چطوريه كارش؟

پلاتر چيه و كارش چيه؟

اگر با سيلك روي سي دي چاپ كنيم از بين نميره؟

با دستگاه پرينتر رنگي بزرگ ميتوان برچسب چاپ كرد؟رنگها به هم نميريزه يا از چاپ سيلك استفاده كرد

ليتوگرافي چيه ؟ و به چه دردي ميخوره

چاپ سيلك روي تي شرت چقدر وقت باقي مي ماند؟
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
دوست عزیز
1. رایج ترین و مقرون به صرفه ترین روش چاپ برای کارت ویزیت در تعداد بالا روش افست هست. البته اگر منظور شما چاپ طرح یک کارت ویزیت باشه مثلا در تعداد هزار تا باز هم روش افست یه روش گرونی خواهد بود. برای چاپ کارت ویزیت ( یعنی طرح یک کارت ویزیت ) در تعداد زیر هزار تا اصولا از روش های دیجیتال و پرینترهای لیزری یا جوهر افشان ورقی استفاده می کنند. از روش اسکرین هم می شه برای این کار استفاده کرد اما خب نه در موارد رایج بلکه در موارد خاص.

2. اگر در رابطه با کارت ویزیت می پرسی افست اونهم اگه تعداد شما بالاست و خودت می خوای کارتو چاپ کنی. موسساتی هم هستند که طرح رو می تونی به اونها بدی و اونها در کنار کارتهای دیگه از مشتری های دیگه چاپش می کنن مثلا هزار تا دونه می دن بهت و چند هزار تومنی از شما می گیرن.

3. جواب بله هست البته وقتی که قصدت تنها چاپ یه طرح هست کمی منطقی به نظر نمی رسه اما اگه کسی قصد راه اندازی کسب و کاری به این نحو داشته باشه ممکن هست. اما خب معمولا قیمت هر دونه کارت ویزیت در این حالت بالاتر از کارت ویزیت چاپ شده با روش رایجی همچون افست خواهد بود و قیمت خودش رو خواهد داشت.

4. برای طراحی کارت ویزیت سوالت رو در بخش طراحی دو بعدی مطرح کن.

5. روش اسکرین یک روش چاپ مستقیم هست. در این روش طرح چاپی ابتدا بر روی یک استنسیل منتقل و سپس استنسیل بر روی یک توری منتقل می شه. توری در این حالت درون یک قاب قرار داره. سپس توری بر روی سطح چاپ شونده قرار می گیره و عمل مرکب زنی انجام می شه. در این هنگام بخش هایی از توری که با استنسیل بسته شدن مرکب رو نگه می دارن و بخش های که بسته نشدن مرکب رو عبور می دن بر روی سطح چاپی. این توضیح خیلی ابتدایی این روش هست برای اطلاعات بیشتر به قسمت مطالب مهم شده همین انجمن برو و پست چاپ اسکرین رو مطالعه کن که کامل تره.

6. پلاتر ها انواع دستگاههایی هستند که به کامپیوتر وصل می شن و از اون طریق اطلاعات رو بر روی سطوح عموما رول انتقال می دن. بخشی از پلاتر ها مجهز به سیستم چاپ جوهر افشان هستن. برخی دیگه هم مجهز به تیغه کاتر برای برش سطوح عموما رول. به دسته اخیر می گن کاتر پلاتر. پلاتر ها اندازه های مختلفی دارن منتهی مبنای اندازه اونها عرضشون هست. پلاتر های جوهر افشان اندازه مختلفی دارن که گاهی به چندین متر هم می رسه.

7 . نه دوست من از بین نمی ره البته برای این کار باید از مرکب خاص این کار استفاده کرد.

8. لیتوگرافی محلی برای ساخت واسطه های چاپی هست. واسطه های چاپی هم ابزاری هستند که ما طرحمون رو باید بر روی اونها انتقال بدیم تا بعد بتونیم تحت یک روش خاص چاپی اونها رو چاپ کنیم.
9. این موضوع بستگی به جنس تیشرت و نوع مرکبی داره که باهاش چاپ شده. البته عموما بسته به نوع شستشو عمر مرکب متفاوت خواهد بود.

موفق باشی
امین زردوزی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا