سلام.
به نظر من بهترین راه برای ساختن چنین مدل های مدولاری ، استفاده از editable poly نرم افزار 3dsmax هست.
من سازه ای مشابه این سازه رو با شکل میسازم
در مرحله ی اول یه plane ساده میسازم و اون رو به editablepoly تبدیل میکنم.
اینکه فرم چه شکلی باشه و تقسیم بندی رو چطوری در بیارین در نتیجه ی کار خیلی موثره.
در مرحله ی دوم با جابجایی edge ها و vertex ها به حجم مورد نظر میرسم.
در مرحله ی 3 با استفاده از مدیفایر meshsmooth حجم رو تقسیم و نرمتر میکنم.
در مرحله ی 4 از آبجکت مورد نظر یه copy میگیرم.
در مرحله ی 5 به ابجکت اول مدیفایر lattice رو نسبت میدم و ضخامتهای گره ها و اضلاع و همینطور تعداد تقسیم بندی هاشون رو به طور مناسب تنظیم میکنم.
در مرحله ی 6 تمام edge های آبجکت رو انتخاب میکنم و اونها رو chamfer میکنم. ضمنا" تیک open رو هم فعال میکنم.
در مرحله ی 7 تمام vertex ها رو انتخاب میکنم و اونها رو چند بار chamfer میکنم تا گوشه ها حالت نرم بگیرن. بعد از اینکار لازمه همه ی vertex ها انتخاب بشن و با عدد 0.001 به هم weld بشن.
در مرحله ی 8 همه ی face های آبجکت رو انتخاب میکنی و اونها رو به مقدار دلخواهت با همدیگه rotate میکنی.
مرحله ی 9 رو با انتخاب همه ی edge ها و دستور create shape from selection انجام میدم.
لازمه که shape جدید رو انتخاب کنی و از قسمت renderingدر modifier stack تیک enable in view port رو بزنی و با تنظیم ضخامت ، کار رو پیش ببری.
مرحله ی 10انتقال آبجکت جدید روی آبجکت اولی و align کردن اون هست.
البته اگر از اول بعد از copy گرفتن در مرحله ی4 و انجام مرحله ی 5 آبجکت اولی رو hide کنی دیگه نیازی به مرحله ی 11 نیست و فقط باید آبجکت اولی رو unhide کنی.
موفق باشی