سوال در مورد ساخت نرم افزار های 3d

شروع موضوع توسط CG_Lover ‏3 مارس 2010 در انجمن برنامه‌ها و مسائل مربوط به گرافیک سه‌بعدی

  1. CG_Lover

    CG_Lover Member

    ارسال‌ها:
    57
    تشکر شده:
    16
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام
    نمیدونم جای این سوال همین جاست یا نه ...
    کسی در مورد نحوه تولید ابر نرم افزار های گرافیکی چیزی میدونه ؟
    البته قاعدتا پروسه ای بسیار پیچیده و سنگین طی میشه ولی حتما مثل فیلم های سینمایی اونا هم یک سری
    Backstage تهیه میکنن.
    لطفا اگه اطلاعاتی در این زمینه دارید منو بی خبر نذارید
    ممنون
     
    نوشته شده توسط CG_Lover در ‏3 مارس 2010
    hoceyn از این پست تشکر کرده است.
  2. pclord

    pclord کاربر متخصص

    ارسال‌ها:
    1,524
    تشکر شده:
    3,031
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوست عزیز وقتتو بیهوده صرف این کار نکن،به هیچ جا نمیرسی

    بعضی هاشون بر پایه c++ نوشته میشن،بعضی هاشون هم زبان اختصاصی دارن،مطمئن باش اگه راحت بود هر برنامه نویسی بلند میشد یه برنامه درست میکرد،کلی تحقیق میکنی اخرش پشیمون میشی.
    ساخت یه ابر نرم افزار مثل مایا کار ساده ای نیست،که بشه با تحقیق و زبان برنامه نویسی دونستن ساختش.
    در هر صورت همین اول کار بهت گفتم که وقتتو هدر ندی.
    موفق باشی.
     
    نوشته شده توسط pclord در ‏3 مارس 2010
    R2D2 و HOSSEIN.D از این پست تشکر کرده اند.
  3. 3D Art

    3D Art Member

    ارسال‌ها:
    464
    تشکر شده:
    1,292
    امتیاز دستاورد:
    16
    برای تولید نرم افزاری مثل مکس و مایا xsi ... حداقل 100 گروه خیلی حرفه ای باید با هم کار کنند
     
    نوشته شده توسط 3D Art در ‏3 مارس 2010
  4. iload

    iload New Member

    ارسال‌ها:
    18
    تشکر شده:
    8
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام

    ما میتوانیم !
     
    نوشته شده توسط iload در ‏27 آوریل 2010
  5. 30min

    30min Banned

    ارسال‌ها:
    1,426
    تشکر شده:
    3,594
    امتیاز دستاورد:
    36
    الان که بهش فکر میکنم تنم میلرزه !
    واقعا بعضی واقع حتی آدم نمیتونه فکرش رو بکنه برای ساخت فلان قسمت چکار کرده برنامه نویس .
    حتی در بعضی قسمت ها توضیح تئوریش هم ملال آور .
    شاید الان که بهش فکر میکنیم میرسیم به این موضوع که چرا اینقدر این نرم افزارها و پلاگین هایی که براشون نوشته میشه گرون !
    البته نه برای ما ( خدا جدا عاقبت حداقل من یکی رو به خیر کنه با این همه کپی کاری !!! )
    البته PCLORD ایشون به نظرم Backstage میخوان و قصد راه اندازی همچین پروژه ای رو ندارن .
    موفق باشید .
     
    نوشته شده توسط 30min در ‏27 آوریل 2010
    HOSSEIN.D از این پست تشکر کرده است.
  6. iload

    iload New Member

    ارسال‌ها:
    18
    تشکر شده:
    8
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام

    ما میتوانیم !
     
    نوشته شده توسط iload در ‏27 آوریل 2010
    hoceyn از این پست تشکر کرده است.
  7. 30min

    30min Banned

    ارسال‌ها:
    1,426
    تشکر شده:
    3,594
    امتیاز دستاورد:
    36
    شما تیک ما میتوانیم داری ؟ خوب بقیش چی ؟ :wink:
    به نظر من کار خیلی سختیه فک کن .
     
    نوشته شده توسط 30min در ‏27 آوریل 2010
    R2D2 و HOSSEIN.D از این پست تشکر کرده اند.
  8. hoceyn

    hoceyn Active Member

    ارسال‌ها:
    208
    تشکر شده:
    199
    امتیاز دستاورد:
    43
    ما می تونیم. ما بچه های مجید آنلاین یه تیمیم. یه تیم بسیار بزرگ و بسیار متخصص. ای کاش مجید آنلایم همه ساله میتینگ می زاشت تا سر پروژه های کلان باهم بگپیم. من می گم تو همین تاپیک یار کشی کنیم و نظز سنجی واسه ساخت اولین نرم افزار تک گرافیکی.
    مثلا خو ب می شد اولین پلاگین 3dmax که swf اکسپورت می کنه رو طراحی کنیم. لطفا نظر بدید.
     
    نوشته شده توسط hoceyn در ‏27 آوریل 2010
  9. pclord

    pclord کاربر متخصص

    ارسال‌ها:
    1,524
    تشکر شده:
    3,031
    امتیاز دستاورد:
    113
    ساخت نرم افزار اینطوری نیست که اگه تری دی کار باشی بتونی یه برنامه درست کنی.برای ساخت برنامه نویسی باید دونست.البته ناممکن نیست ، ولی فکر نکنم حالا حالاها تو ایران نرم افزار سه بعدی قوی و کامل ساخته بشه.

    این پلاگین هم که گفتین قبلا خارجیا ساختنش.

    موفق باشید.
     
    نوشته شده توسط pclord در ‏27 آوریل 2010
    R2D2، hoceyn و HOSSEIN.D از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. hoceyn

    hoceyn Active Member

    ارسال‌ها:
    208
    تشکر شده:
    199
    امتیاز دستاورد:
    43
    با عرض سلام خدمت جناب عضو فعال ، pclord
    من طراح Flash,3Dmax,Photoshop,adobe illustrator هستم و در مورد برنامه نویسیم C# , ASP.net با framework.net 2.0 رو بصورت حرفه ای کار کرد (www.gsmaria.com) ، اکشن اسکریپتم خیلی نوشتم (www.tavansazco.com) و توی آموزشگاه C++ تدریس می کنم. من گفتم دوستان بسیار حرفه ای که توی این جمع هستن به اعتقاد من پتانسیل طراحی خیلی فراتر از این حرفارو دارن فقط به علت جدا افتادن و عدم امکانات برای کار تیمی شاید هنوز نرم افزار حرفه ای فارسی تولید نشده.

    از شما خواهش می کنم :
    هرگز امید را از کسی سلب نکن شاید این تنها چیزی باشد که دارد!
    "کتاب نکته های کوچک زندگی از H.jakson Brown"

    ضمنا خیلی دنبال این پلاگین گشتم اما پیدا نکردم میشه بزارید لینکش یا اسمشو؟ من به ناچار از swift 3d استفاده می کردم.
     
    آخرین ویرایش: ‏28 آوریل 2010
    نوشته شده توسط hoceyn در ‏28 آوریل 2010
    c m y k از این پست تشکر کرده است.
  11. m3d

    m3d کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    443
    تشکر شده:
    447
    امتیاز دستاورد:
    63
    ببینید دوستان ما اگر هم موفق به ساختن همچین نرم افزاری بشیم باید بینیم هدفمون چی بوده؟ مگه الان مایا مکس و ... کافی نیست؟
    وقتی کارمون با اینا را میفته دیگه چرا بریم سراغ یه ابزار مشابهی که همون کارو انجام میده؟ تا ما بخوایم یه نرم افزار سه بعدی تولید کنیم اونا میرن سراغ بعد چهارم:lol:
    در کمال احترام به دوستان عزیزم باید بگم که میشه لا اقل بیایم و نرم افزارها رو به فارسی ترجمه کنیم که کار برای مبتدیا راحت بشه که البته به نظر خودم کار جالبی هم نیست.
     
    نوشته شده توسط m3d در ‏28 آوریل 2010
    hoceyn از این پست تشکر کرده است.
  12. R2D2

    R2D2 New Member

    ارسال‌ها:
    18
    تشکر شده:
    79
    امتیاز دستاورد:
    1
    در ادامه صحبت های دوستان...
    دوست عزیزم که قصد داری یک نرم افزار سه بعدی درست کنی...
    یک نرم افزار قدرتمند ولی Open-source سه بعدی هست بنام Blender، شما میتوانید سورس اصلی این نرم افزار رو دانلود کنید و یک نرم افزار سه بعدی کاملا متفاوت بر مبنای بلندر بسازی! .. درست مثل CMS های open-source که میتوانید بر مبنای موتور اصلی یک سیستم کاملا متفاوت برای خودتان طراحی کنید!
    برای شروع این بهترین راه هست و میتوانید با الگوریتم کلی فضای سه بعدی بیشتر آشنا بشید.

    اما همینجا بهتون قول میدم که با دیدن سورس برنامه پشیمان خواهید شد!! :green:
    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط R2D2 در ‏28 آوریل 2010
    pclord و hoceyn از این پست تشکر کرده اند.
  13. pclord

    pclord کاربر متخصص

    ارسال‌ها:
    1,524
    تشکر شده:
    3,031
    امتیاز دستاورد:
    113
    خیلی خوبه، من هیچی از برنامه نویس نمیدونم.اگه به C++ واردی میتونی تا حدودی پیش بری.. در حال حاضر بهترین کار همونیه که دوست عزیز R2D2 گفتن. نرمافزار قدرتمند Blender . فکر کنم قبلا یه جایی خوندم یکی از سازندگانش ایرانی هست.




    امید سلب نمیکنم.راهنمایی میکنم ، چون میدونم فعلا وقتش نیست و بعدا پشیمون میشه.قبلا یادمه در چند تا انجمن میخواستن این کار رو انجان بدن ، عده ای هم علاقه نشوت دادن ، اما بعد از مدتی رها شد و کلا تایپیکش حذف شد.

    امید وارم در این راه موفق باشید.
     
    نوشته شده توسط pclord در ‏28 آوریل 2010
    hoceyn و R2D2 از این پست تشکر کرده اند.
  14. .:. soroosh .:.

    .:. soroosh .:. Active Member

    ارسال‌ها:
    2,377
    تشکر شده:
    3,694
    امتیاز دستاورد:
    36
    همونطور که R2D2 عزیز هم اشاره کردن.
    برنامه بلندر را میتونید به صورت اپن سرس دانلود کنید هم خود برنامه و هم سورس برنامه.
    http://www.blender.org/

    این برنامه از پایه به صورت اپن سرس نوشته شده و نویسنده های برنامه هم اگه درست خاطرم باشه از برنامه نویس های مایا یا یکی از همین برنامه های سه بعدی ساز بودن که خب بنا به دلایلی از گروه جدا شدن و این برنامه را تولید کردن.
    خروجی این برنامه فوق العاده هست و حجم خود برنامه به 11 مگ هم نمیرسه در صورتی که از همه نظر تکمیل هست .
    چه داینامیک و یا مدلسازی و رندرینگ و ...
    شاید به برنامه هایی مثل مایا و ... از نظر قدرت نرسه اما با حجم کمی که داره واقعا حرف برای گفتن داره و خروجی هایی که میگیره را هم میتونید داخل گالری سایتش ببینید.
    از سرس برنامه میتونید استفاده های مختلفی بکنید، یا ایده بگیرید و حتی کلا با نوع کد نویسی و ارتباط کد ها نسبت به هم و خیلی مسائل دیگه آشنائیی پیدا کنید که خیلی میتونه کمک کنه .
    دوستان عزیزی هم که به قولی انرژی منفی میفرستن، به نظرم خودتون را خسته نکنید .
    اگه یک نفر واقعا بخواد کاری انجام بده انجام میده چه هزار نفر بیان بگن فلانی نمیشه یا سخته یا خودت و داغون میکنی یا ...
    به نظرتون راینو از اول بوده یا همین زیبراش که الان جزء مطرح ترین برنامه های سه بعدی سازی هست چند ساله تولید شده ؟!!!
    شاید این دوستمون هم بتونن برنامه ای بنویسن که خیلی از برنامه های دیگه را جا بزاره و مثل زیبراش بشه یک برنامه کاملا خاص و تخصصی با امکانات منحصر به فرد ...
    ببخشید اگه خیلی حرف زدم.
    با آرزوی موفقیت برای تمام دوستان.
     
    نوشته شده توسط .:. soroosh .:. در ‏28 آوریل 2010
    hoceyn، m3d، R2D2 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید