سوال در مورد ساخت متریال آب دریا در vray

amin.net

Member
با سلام خدمت دوستان
من می خام یه قایق رو وسط یک دریا نمایش بدهم و می خام که یا vray رندرش کنم .
اولین مشکل من ساخت متریال آب دریاست که دقیقا طبیعی بشه؟
دوم چه تنظیمات رندری براش انجام بدم بهتره؟
سوم از چه روش آسمان سازی استفاده کنم که کاملا طبیعی بشه؟
لطفا مرا راهنمایی فرمایید با تشکر
 

pclord

کاربر متخصص
1-آموزش ساخت متریا آب:
ساخت متریال آب برای استخر و اقیانوس


به نام خدا
آموزش بهترین متریال آب استخر و اقیانوس با سرعت رندر باور نکردنی:
دکمه M رو بزنید بعد از باز شدن متریال ادیتر یکی از متریال های خام را انتخاب کنید بعد .وارد رول اوت Maps بشید. در قسمت Bump روی None کلیک کنید و گزینه ی Noise رو انتخاب کنید و در کادر جلوی source گزینه ی World XYZ رو انتخاب کنید و در قسمت Noise parameters برای Noise type گزینه ی فرکتال رو بزنید حالا .بعد برای Reflection (زیر Bump) گزینه ی Dent رو انتخاب کنید و مقدار اونو در کادر جلوی عبارت به 10 کاهش بدید و برای Refraction (زیر Reflection) مپ (Cloud2.jpg) رو که تو پوشه ی Maps تری دی مکس هستش((C:\ProgramFiles\Autodesk\3Ds MAX\maps\skies\Cloud2.jpg (اگه موقع نصب اونو از لیست حذف نکرده باشید) یا یه عکس آسمون نیمه ابری رو بزارین.(ترجیحا از همون (Cloud2.jpg) استفاده کنید.
خوب حالا متریال رو به سطحی که میخاید به آب تبدیل بشه نسبت بدید(با درگ کردن اون روی شی مورد نظر) که بهتره پلان باشه و پارا متر هاش به صورت زیر باشه:
(اول برید تو منوی Customize و گزینه ی Units Setupرو انتخاب کنید و در پنجرهی باز شده Metric رو انتخاب کنید. بعد پلانی با طول و عرض 8 متر و سگمنت ها (segs) رو برای هر دو 50 قرار بدید)
بعد یه رندر بگیرید. اگه تمام نکات رو رعایت کرده باشید یکی از با حال ترین متریال های آب رو می بینید که سرعت رندر اون باور نکردنی هست.
خوب اگه میخاید برای اقیانوس از اون استفاده کنید کافی که فقط در مراحل بالا به جای مپ (Cloud2.jpg) مپ sky.jpg که تو همون پوشه هست رو بزارین .
نوشته شده توسط maxmen

http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=64775
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=135715

2= با تنظیمات Vray آشنایی ندارم،دوستان راهنمایی کنن

3=از عکس استفاده کن،یه دایره بزرگ بساز و بهش تکسچر آسمان رو بده
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام
عکسی که گذاشتم مربوط به پروژه ساحل گناوه هست که با vray کار کردم
واسه در یا کار خواصی نکردم همون کاری رو که pclord گفت با متریال vratmtl انجام دادم
یعنی یه noise توی بامپ و یه مقدار رفلکت و reflact

تنضیمات رندر هم broutforse به روی light cache بود
آسمون هم یه عکس توی Background بود
یا علی
 

پیوست ها

  • softsky.jpg
    softsky.jpg
    152.8 کیلوبایت · بازدیدها: 112

جدیدترین ارسال ها

بالا