سوال در مورد ساخت شخصیت کارتونی

alizap

Member
سلام دوستان من اگر بخوام که یک شخصیت کارتونی بسازم باید چه مراحلی رو انجام بدم؟؟؟
لطفا از اون اول زدن طرح با مداد و اینها بگید...
کامل توضیح بدید یعنی مثلا خودتون که میخواید یه شخصیت بسازید چه کار هایی روش میکنید؟؟؟
مثلا این طوری توضیح بدید:
Low Poly
Subdivision
Texture
و...
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
اول اول اول باید بشینی برای شخصیتت ، شخصیت طراحی کنی مثلا براش چندتا طرح کاغذی بکشی . چند تا ویژگی اخلاقی تعیین کنی . یه بیوگرافی کوچیک ازش درست کنی . در کل تو باید طوری شخصیتو بسازی که شناسنامه داشته باشه .
بعدش بسته به نوع شخصیت و بسته به نوع کاربریش باید براش مدلهای دقیق رو کاغذ بکشی . از هر نمایی که دوست داری (من چهار نما رو پیشنهاد می کنم) . بعد روی این طرح ها رو رنگ آمیزی می کنی و حسابی بهشون میرسی
بعد از اون نوبت مدلسازی میرسه . به گفته یکی از طراحان بزرگ این مدلساز نیست که کاراکتر رو میسازه . مدلساز فقط اونو قابل دیدن میکنه (نصفشو از خودم گفتم)و کاملا طبیعیه که الان من نمی تونم بگم از چه روشی باید مدلتو بسازی . مثلا تو یه شخصیت داری که یه پرتقاله . خب طبیعیه نوع مدلسازی این شخضسیت با یک شخصیت مثلا کفش فرق میکنه
بعد از مدل سازی نوبت متریال و مپینگه که شامل مباحث پیچیده ای مثلuNWARP MAP میشه . مپینگ باید بر اساس رنگ آمیزی اولیه باشه تا کاملا مطابق با کاراکترت باشه.
بعد از مپینک نوبت ریجینگه . ریجینگ یعنی درست کردن چند وسیله برای کنترل راحت تر یک کاراکتر . خب ریجینگ هم مباحث پیچیده بسیاز زیادی دارد ولی نا امید نشو
بعد از ریجینگ مرحله انیمیت کردنه با استفاده از کنتزلهایی که تو ریجینگ ساختی
بعد از انیمیت نور پردازی و بعد از اون هم رندر . من سه مرحله آخرو کوتاه نوشتم چون خیلی گستردن.
به هر حال علی جان شما باید ببینی شخصیتو برای کجا می خوای چرا می خوای و چطور می خوای .
اگه این سه تا سوالو جواب دادی می تونی کارکترتو بسازی .
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

alizap

Member
خیلی خیلی خیلی... کمکم کردی متین جان نمیدونم چطور از قدر دانی کنم
اگر یک نفر از دوستان پیدا بشه که مراحل مدلینگ رو واسم بگه خیلی ممنون میشم
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
قربانت . کاری نکردم
من توی بالا گفتم . باید مشخص کنی چه جور کارکتری می خوای . الان چیزی تو ذهنت هست ؟
 

hosienmax100

3D Artist
علی جان خوب کاری میکنی که میخوای از اول اطلاعاتت کامل باشه گفتنی ها رو دوستمون گفتن ولی من پیشنهاد میکنم

اگر میخواهی با مراحل ساخت یک انیمیشن سه بعدی آشنا بشی حتمآ سراغ رابرت کوزسرا برو یه انیمیشن خفن ساخته

تقریبآ تنها یک شاهکار هنری البته با مایا.................

آدرس سایت اینجاست

اینم آدرس یک وبلاگ فارسی زبان که یه توضیحاتی داده

من فک کنم قبلا این انیمیشن رو برا دانلود تو سایت گذاشتم یه سرچی بکن شاید پیداش کردی

203409475.jpg


203405639.jpg


203405620.jpg



امیدوارم موفق باشی دوسی
 

alizap

Member
الان چیزی تو ذهنت هست ؟

آره الان یه شخصیت نخاله تو ذهنمه که یه حشره هست با بدنی تقریبا بادمجونی و بنفش...
اما تو مدلینگ خیلی مشکل دارم...
اصلا نمیدونم از کجا باید شروع کرد؟؟؟
=======
حسین جان خیلی ازت ممنونم کمک بزرگی کردی خیلی جالب بود...
 

hosienmax100

3D Artist
خب علی جان اسکچ اول رو بکش رو کاغذ اسکن کن ببینیم

مدلسازی حشره ها رو میشه تو one view مدلسازی کرد معمولا همینجوریه اما باید رفرنس های زیادی از اون حشره رو ببینی تا

بتونی بهتر طرح اولیه رو رو کاغذ بکشی و در ضمن در حین مدلسازی هم بهت کمک میکنه

موفق باشی
 

einollahia

Well-Known Member
هر قسمتش یه قصه مخصوص خودش رو داره.


فقط برای همون scetch کاراکتر 1000 تا کتاب هست.
کتابی که فارسی باشه و خوب هم باشه همون کتاب "کارتون" که معروف هست و نویسندش دیگه معروفتر پرستون بلر
 

einollahia

Well-Known Member
اول اول اول باید بشینی برای شخصیتت ، شخصیت طراحی کنی مثلا براش چندتا طرح کاغذی بکشی . چند تا ویژگی اخلاقی تعیین کنی . یه بیوگرافی کوچیک ازش درست کنی . در کل تو باید طوری شخصیتو بسازی که شناسنامه داشته باشه .
بعدش بسته به نوع شخصیت و بسته به نوع کاربریش باید براش مدلهای دقیق رو کاغذ بکشی . از هر نمایی که دوست داری (من چهار نما رو پیشنهاد می کنم) . بعد روی این طرح ها رو رنگ آمیزی می کنی و حسابی بهشون میرسی
بعد از اون نوبت مدلسازی میرسه . به گفته یکی از طراحان بزرگ این مدلساز نیست که کاراکتر رو میسازه . مدلساز فقط اونو قابل دیدن میکنه (نصفشو از خودم گفتم)و کاملا طبیعیه که الان من نمی تونم بگم از چه روشی باید مدلتو بسازی . مثلا تو یه شخصیت داری که یه پرتقاله . خب طبیعیه نوع مدلسازی این شخضسیت با یک شخصیت مثلا کفش فرق میکنه
بعد از مدل سازی نوبت متریال و مپینگه که شامل مباحث پیچیده ای مثلuNWARP MAP میشه . مپینگ باید بر اساس رنگ آمیزی اولیه باشه تا کاملا مطابق با کاراکترت باشه.
بعد از مپینک نوبت ریجینگه . ریجینگ یعنی درست کردن چند وسیله برای کنترل راحت تر یک کاراکتر . خب ریجینگ هم مباحث پیچیده بسیاز زیادی دارد ولی نا امید نشو
بعد از ریجینگ مرحله انیمیت کردنه با استفاده از کنتزلهایی که تو ریجینگ ساختی
بعد از انیمیت نور پردازی و بعد از اون هم رندر . من سه مرحله آخرو کوتاه نوشتم چون خیلی گستردن.
به هر حال علی جان شما باید ببینی شخصیتو برای کجا می خوای چرا می خوای و چطور می خوای .
اگه این سه تا سوالو جواب دادی می تونی کارکترتو بسازی .
موفق باشی




طبق تجربه ناقص من بهتره نور رو قبل از shader بدی دیگه.
قبل از انیمیت که حتما باید داده بشه.
 

einollahia

Well-Known Member
در ضمن مرحله رندر خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی مهمه که تو کشور ما اهمیت بهش نمیدن.
مثلا تا حالا ندیدم هیچ کدوم از شرکتهای ایرانی استفاده از Bsp رو بلد باشند.
 

alizap

Member
ممنون دوستان اول میدونم که این one view اصلا گیر نمیاد...
پس شما رو بخدا من رو هوایی نکنید که برم دنبالش...
از عیناللهی جان هم ممنونم...
من بدبخت حتی نمیدونم برای ساخت شخصیت اول باید از یه box یا sphere یا plane ساده شروع کنم؟؟؟
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
علی جان . من قبلا بهت گفتم واقعا اگه این کارو دوست داری باید اول یه طرح روی کاغذ بکشی . نگاه کن شاید طراحیت خوب نباشه اما زیاد مهم نیست . فقط یه طرحی بکش که خودت ببینی دقیقا چی می خوای . Ok?
من منتظرم ببینم چی کار می کنی . تو از الان داری جوش چیزایی رو میزنی که هنوز خیلی مونده بهشون برسی . من منتظر طرحت هستم
 

alizap

Member
ای بابا...
این ذهن من چیزی برای ریختن رو کاغذ نداره...
اما یه جند تا طرح مسخره زدم که حتما میزارم تا نظر شما رو هم بدونم چون برام خیلی مهمه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا