سوال در مورد رندر فارم . . .

dr.hashemi

کاربر فعال
سلام رفقا اگر کسی اطلاعاتی در مورد رندر فارم داره ممنون میشم بگه . . .
یا نحوه ی تهیه اش. . .
یا هر اطلاعات به درد بخور دیگه ای . . .
ممنون
:rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
اًسلام دوست عزیز
این بحث در مورد سخت افزار هست و جاش اینجا نیست .
در مورد رندر فارم ، به سیستم هایی که بطور طبقاتی در رک قرار میگیره و مخصوص رندر هست میگن رندر فارم ولی در سایز کوچک به سیستم هایی که بطور شبکه به هم وصل هستند و با برنامه مدیریت رندر مکس ، مایا یا هر نرم افزار داراری این ویژگی کار میکنه هم همینو میگن . قیمت رندرفارم هایی واقعی که در رک هستند از حدود 40 تومن هست تا بینهایت . و زیر این قیمت سیستم های Workstation میشه که در واقع یک کیس با 2 یا 4 پردازنده مجزا میشه و قالباً دارای کارتهای گرافیک مخصوص این کار یعنی Quadro و FirePro هستند .

مشاهده پیوست 98292مشاهده پیوست 98293 مشاهده پیوست 98294

دوستان ، سیستم های Workstation فقط یک Case با دو پردازنده و کارت گرافیک نیست .
کیس این سیستم ها به دلیل نوع طراحی خاصی که داره ، میتونه در بدترین شرایط کاری هم کل سیستم رو خنک نگه داره و حتی طراحی داخلی کاملاً متفاوت و بهینه شده ای در مقایسه با کیس های معمولی دارند .
نوع رم هایی که در این سیستم ها استفاده میشه از نوع ECC هست و قیمتش تقریباً دو برابر رم های معمولی . تفاوت این رمهای در این هست که قابلیت اصلاح خطاهای احتمالی رو در محاسبات سنگین دارند و این مانع از کرش کردن برنامه های در فشار بالا میشه .
نوع مادربرد این سیستم ها هم کاملاً متفاوت هست . به دلیل دارا بودن 2 یا 4 سوکت ، طبیعتاً چیپستهای عادی ندارند و ساختار متفاوتی وجود داره . هماهنگی بین دو پردازنده و هم چنین رم های زیاد و حجم بالا . تعداد اسلات رم های میتونه تا 16 هم بالا بره و میبینید که رمهای در این حالت در وضعیت 4 یا 8 کاناله کار میکنند .
از طرفی وقتی مادربرد و پردازنده ها کاملاً برای هم طراحی شدند و رمها بطور سفارشی برای چند مدل خاص از این سیستم ها طراحی و بهینه سازی شده اند ، طبیعتاً ناهماهنگی بسیار بسیار کم خواهد بود .


مقدار مصرف بطور دقیق اندازه گیری شده و پاور متناسب رو دارند . پاور ها هم کاملاً سفارشی هستند . پاورهایی که میتونند به مدت چند سال تمام بودن وققه و 24 ساعته در اوج فشار کار کنند .
میشه گفت همون مکانیزمی که شرکت اپل در پیش داشته . یعنی سخت افزار و نرم افزار رو کاملاً با هم مچ میکنه تا هیچگونه کرشی بوجود نیاد .این سیستم ها هم میشه گفت کاملاً بسته هستند و ماه ها برای این هماهنگی کار شده .
پس طبیعی هست که این نوع سیستم ها بندرت دچار مشکل میشوند و بدلیل بهینه سازی های عالی ، سایز کوچکی نسبت به راندمان کاری خود دارند .

موفق باشید



 

dr.hashemi

کاربر فعال
مرسی رفیق و ببخشید که اینجا پست گذاشتم
ولی من یه لپ تاپه hp 3300 دارم که میخوام تقویتش کنم
الان دو تا رم 4 روشه و corei5
میخوام ببینم همچین چیزی مثل رندر فارم رو میشه روش سوارکرد؟
پیشنهادت چیه؟
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
دقیقاً یعنی چی روش سوار کنید ؟
احتمالاً منظور شما Render box هست . شما می تونید سیستم های Render Box رو به سیستمی وصل کنید و از توان رندر بالشون استفاده کنید .
 

dr.hashemi

کاربر فعال
قربون آدم چیز فهم
گفتم که هیچی تو این موارد نمیدونم
حالا همین رندر باکس رو چطور میشه تهیه کرد و قیمتش تو چه حدودیه؟
بازم ممنون
 

Mehran coyote

Well-Known Member
سلام
از پژمان به خاطر اطلاعات خوبش ممنون
پژمان میشه تو بک برنر وقتی دو تاسیستم رو لن میکنیم از هر دو تا سیستم همزمان رندر گرفت ؟؟
من قبلا وصل کردم ولی یکی فقط حالت سرور رو داشت و یکی رندر میگرفت

لینک رندر باکس
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی

سلام دوستان

در مورد Backburner نوع کار به این صورت هست که باید چندین سیستم داشته باشید و یکی بشه سرور که مسئول پخش فریم ها بشه و مناسب برای 2 یا 3 سیستم نیست . در کل این راه برای مدیریت فریمها انجام میشه و مثل سیستم های رندرفارم نیست .

یک مثال میزنم . فرض کنید پلانی دارید که 100 فریم داره و 4 تا سیستم مختلف هم دارید که هر کدوم یه قدرتی دارند . حالا یک سیستم میشه سرور و میاد بین اون 3 تا دستگاه دیگه این 100 فریم رو تقسیم میکنه .موضوع اینجاست که هر دستگاه کار خودش رو انجام میده و بعد از اتمام منتظر اتمام کار ضعیفترین سیستم میمونه تا پلان تمام بشه و پلان جدید شروع بشه .
موضوع بعدی این هست که اگر شما پلانی داشته باشید که نیاز به مثلا 10 گیگ رم برای رندر داشته باشه و 4 سیستم شما هر کدوم 8 گیگ رم داشته باشند ، هیچ کدوم از سیستم ها رندر نخواهند زد ! یعنی منابع هر سیستم برای خودش هست و نمیشه به اشتراک گذاشت . در کل برای زمانی هست که شما چندید و چند سیستم داشته باشید و مدیریت اینکه هر دستگاه کی و به چه تعداد باید رندر بگیره سخت باشه . اگر فقط 2 یا 3 تا
سیستم دارید بهتر هست که روی یک کاغذ تعداد فریم های هر سیستم رو مدیریت کنید . یعنی بسته به قدرت هر دستگاه تعدادی فریم رو بهش اختصاص بدید . توان هر سیستم در رندر رو هم میشه با نرم افزار مخصوص قدرت تست رندر Cinebench 11.5 سنجید .

ولی یک دستگاه رندرفارم یا Workstation تمام منابعش اشتراکی هست . در واقع سیستم Workstation با 2 پردازنده 12 رشته ای و 16 گیگ رم برای هر پردازنده ، مانند یک سیستم با یک پردازنده 24 هسته ای و 32 گیگ رم عمل میکنه . با این تفاوت که مجموع کانال های رم به 8 کانال در برابر 2 و 3 کاناله های سیستم های معمولی میرسه و قدرت هر هسته این سیستم ها تا 2 برابر بیشتر از سیستم های خوب تک پردازنده عمل میکنه .
مصرف برق هم کاملاً متفاوت از داشتن چندین سیستم معمولی خواهد شد که برای شرکت های متوسط و بزرگ میتونه خیلی حیاتی باشه . در ضمن پردازنده های Xeon از کمپانی Intel و Opteron از AMD ، دارای قابلیت کار موازی با سایر پردازنده ها رو در کنار خودشون دارند و از چیپست های متقاوتی نسبت به مادربردهای خانگی بهره میبرند . تشابه نام سوکت ها نباید این اشتباه رو ایجاد کنه که میشه از مادربرد های معمولی برای این پردازنده ها و بلعکس استفاده کرد .
نوع ساخت و کیفیت و تست های این نوع از سیستم ها بسیار دقیق هست تا بشه از اونها به مدت سالهای بدون وقفه استفاده کرد و دلیل گرون بودن این سیستم ها هم همین هست .

رندر باکس رو میتونید از شرکت هایی مثل آلبالو و DFM خریداری کنید . سیستم هایی هستند که سایز کوچکی نسبت به کیس های معمولی دارند ولی از پردازنده های Xeon بهره میبرند و میشه از اونها بصورت موازی هم استفاده نمود

موفق باشید

:rose:
 
میشه تو بک برنر وقتی دو تاسیستم رو لن میکنیم از هر دو تا سیستم همزمان رندر گرفت ؟؟
من قبلا وصل کردم ولی یکی فقط حالت سرور رو داشت و یکی رندر میگرفت
بله سیستمی که به عنوان Manager تعریف شده هم می تواند به همراه Server وارد پروسه Render شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا