سوال در مورد تغییر اندازه biped

ALI3D69

Member
من یه مدل آدم تو مکس دانلود کردم بعد کلی نشستم این رو با biped ریگ کردم بعد کاراکتر ریگ شده رو مرج کردم تو یه صحنه دیگه بعد الآن می بینم که برای صفحه خیلی بزرگه! چه جوری می تونم کوچیکش کنم؟
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
اگه اسکین داده باشین که راهی نداره ... باید دوباره با سایز مناسب اسکین کنین
اگه اسکین نکردین میتونین تو تنظیمات بایپد به حالت فیگو برید و قد بایپد رو تغیر بدید
با اسکیل هم میتونین اجزای بایپد رو متناسب با کاراکتر فیکس کنید

موفق باشید
 

Elton John

Member
من یه مدل آدم تو مکس دانلود کردم بعد کلی نشستم این رو با biped ریگ کردم بعد کاراکتر ریگ شده رو مرج کردم تو یه صحنه دیگه بعد الآن می بینم که برای صفحه خیلی بزرگه! چه جوری می تونم کوچیکش کنم؟

تمام اجزای بایپد رو انتخاب کن فقط اجزای خود بایپد نه اسکین
حالت فیگور مد رو فعال کن
حالا اسکیل کن بعدش دوباره فیگور مد رو غیر فعال کن
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
فقط اسکین نمی شه؟ physique چی؟
چرا انقدر ضعیف؟؟؟!!؟!!!

خوب وقتی شما اسکین میکنی مسلما وقتی بایپد رو حرکت میدی با یه سری مشکلاتی مثل deform شدن کاراکترت رو به رو میشی
واس این کار باید با استفاده از همون اصلاحگر بیایی ورتکست هایی که باعث deform شدن میشن رو fix کنی , بزاری سر جاشون
حالا فرض کن این تغییرات رو زمانی انجام دادی که به فرض قد بایپد بود 1.80 سانتی متر...
کار اسکین که تموم شده میخوای کاراکتر ریگ شده همراه با اسکین رو ببری توی یه صحنه
میبینی صحنه برای این کاراکترت کمی بزرگ یا کوچیکه....
این جا نمیتونی کاری کنی....اگه بایپد رو دست بزنی یعنی اسکیل کنی یا قدش رو کوتاه کنی خراب میشه
یه جورایی مچاله میشه کاراکترت
چرا؟ خوب معلومه... چون تو این کاراکترت رو وقتی اسکین کردی که بایپد 180 سانتی ارتفاع داشت نه واسه صحنه ای که 80 سانتی متر نیاز کاراکترت هست...

واسه همین توی شرکت های انیمیشن سازی اول میان تمام محیط رو بر حسب اندازه های واحدی میسنجن و درست میکنن... اندازه هایی مثل متر...
ینی اگه یه در با یه چهار چوب میخوان درست کنن مینینن اول کاراکتری که میخواد از روش رد بشه ارتفای استانداردی داره یا اینکه نه... اگه ارتفاع کاراکتر 180 سانتی متر هست میان چهار چوب رو مثل دنیای واقعی در نظر میگیرن مثلا 220 سانتی متر....

پس فهمیدی چرا اینجوری میشه...

با فیزیک کار نکردم.. ولی به احتمال زیاد اونم مسلما اینجوری میشه...

تنها راهشم این که مودیفایر skin رو حذف کمی کاراکتر رو همراه بایپد متناسب با صحنه بلند یا کوتاه کنی
بعد بشینی دوباره اسکین کنی

موفق باشی
 

Elton John

Member
شما خودت انجام دادی؟
مطمئنی می شه؟


اگه از مدیفایر فیزیک استفاده کرده باشی بله این روش جواب میده
ولی مثل اینکه شما از مدیفایر skin استفاده کردید شرایط بایپد با سیستم های دیگه مثل بن فرق میکنه بهتره طبق
شرایط خودش پیش بری

بایپد یک سیستم از پیش تعریف شده هست نباید ازش انتظار زیادی داشته باشی بهتره با بن ها کار کنی:eye:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا