سوال در مورد انیمیشن کات اوت (مثل شکرستان)

I-zone

Active Member
سلام
نمی دونم انیمیشن شکرستان را که از صدا و سیما ایرن پخش می شه را دیده اید یا نه؟!
چند تا عکس و لینک دانلود این رنامه را دی زیر قرار میدم که دوستان ببینند.
http://www.bia213.mihanblog.com/extrapage/550

من در مورد این کار چند تا سوال داشتم.
1- اسم این سبک چیه؟
2-برای ساخت چنین برنامه ایی از نظر طراحی و پیاده سازی چه مراحلی وجود دارد؟
3- با چه برنامه هایی می توان این چنین طرحی را پیاده سازی کرد؟

ممنون می شم در اجرای موفق چنینی طرحی کمکم کنید:rose:
با سپاس
 

پیوست ها

  • talkhestan.jpg
    talkhestan.jpg
    11.3 کیلوبایت · بازدیدها: 32
  • 100841610920.jpg
    100841610920.jpg
    8.2 کیلوبایت · بازدیدها: 36
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
مرسی حسین جان به خاطر لینک. :rose:
من اینو اضافه کنم که برنامه مناسب برای کات اوت AnimaStudio هست که شنیدم برنامه نسبتا ساده ایه.
با برنامه های سه بعدی مثل 3dsMax هم می شه ساختش که پیچیده تره، ولی امکانات خوبی به کاراکتر می ده (کاراکترها باید تخت باشند).
 

hosienmax100

3D Artist
درسته مدیر جان ..

اتفاقآ این انیمیشن هم فکر کنم با یه نرم افزار سه بعدی کار شده اما اسمش فاش نشده حدس همون مکس هست که خودتم مثال زدی

دلیلشم که دیگه مشخصه ابزار های زیادی داره برا کنترل این نوع مفصل بندی ها و از همه مهم تر نوع بافت دهی و نورپردازی کار هست که نیاز به یه نور یکدست داره که خب تیو یه نرم افزار سه بعدی این نیاز ها بخوبی بر طرف میشه

میگم مدیر جان ای کاش ما هم توی انجمن در خصوص سبک های مختلف انیمیشن و حتی معرفی شرکت های ایرانی که هر کدوم به یه سبک خاصی علاقه دارند مطالبی داشتیم ..

موفق باشید .
 

I-zone

Active Member
بسیار ممنون دوستان عزیز
من یک 2 تا کار کوچیک خیلی مبتدی با افتر افکت و فتو شاپ انجام دادم که در زیر اتچ می کنم.
اما دوستان علاقه دارم که این کارو یاد بگیرم و با یک گروهی از دوستان تصمیم گرفیتم برای تمرین یاد گرفتن این سبک یک پروژه ایی را شروع کنیم که در واقع بر اساس اون پیش بریم و یاد بگیریم و مشکلات را حل کنیم تا کسب تجربه کنیم.
من از اساتید خواهش می کنم که در اینجا به ما کمک کنن و ما رو راهنمایی کنن و من خیلی امید وارم که توی این کار و در واقع تمرین این کار بتونم از کمک های شما استفاده کنم.
پس اجازه می خوام برای شروع کار مرحله به مرحله سوالاتی که برامون پیش میاد را بپرسم.
ممنونم
 

پیوست ها

  • 2.rar
    1.7 مگایابت · بازدیدها: 499
  • 1.rar
    545.4 کیلوبایت · بازدیدها: 203

I-zone

Active Member
سلام
با مشخص شدن داستانمون تصمیم گرفتیم کرو شروع کنیم و کلی سوال در این رابطه دارم که اولمی خواستم بپرسم سوالات مربوط به این سبک کات اوت را در کدوم بخش انجمن بپرسم تا بهتر به نتیجه برسم.
 

animations

Active Member
دوست عزیز، اگه سوالتون مربوط به نرم افزار نیست، همینجا می تونید بپرسید.

کارهاتون هم جالبه. اگه سرعت انیمیتش بیشتر باشه و از نماهای مختلف استفاده کنید بهتر هم می شه.

با اجازه تون اسم تاپیک رو یه کم عوض می کنم.
 

I-zone

Active Member
سلام دوستان
به عنوان مثال شخصیت من به صورت زیر طراحی شده

kasra.jpg

و تمام قسمت ها از مچ دست ساق دست ، سر و .... جدا جدا طراحی شده اند.

deh2 copy.jpg

و تصمیم گرفتم با برنامه Anime Studio 8 کار کنم می خواستم بدانم تا اینجا درست کار کرده ایم؟ و آیا لازم است برای حرکات بهتر ریز تر از این هم تقسیم کنیم اندام بدن را یا نه؟!!
و یک سوال مهم اینکه برای صحبت کردن(باز وبسته شدن دهن) چکار باید بکنم آیا باید دو حالت دهان طراحی بشه و در هر فریم تغییر داد یا راه ساده تری هم هست؟
برای پلک زدن هم همینطور.
ممنونم
 
سلام دوست عزيز خسته نباشيد .
نميخام نا اميدت كنم ولي اگر دنبال كات اوت هستي و شنيدي كه شكرستان از اين انيميشن ها پول خوبي در مياره و قصدت رفتن دنبال اين تكنيك هست . بهتره بهت بگم كه به نتيجه نميرسي . چون حتمآ بايد پارتي هاي خيلي كلفت داشته باشي .
من خودم با صدا و سيما كار ميكنم ، اين تكنيك رو بيشتر از 2 ساله پيش به سازمان پيشنهاد دادم . نمونه هم براشون ساختم . اما به نتيجه نميرسي . چون نميخان كه كسي وارد اين بازي هاشون بشه .
نمونه هاي قديمي رو هم ميزارم ببينيد .
اما اگر براي دل خودت ميخاي ياد بگيري ، تجربه قشنگي ميشه ...
هر سوالي هم داشتي بپرس تا اگر بلد بوديم جواب بديم ...
 

پیوست ها

  • Cut Out 2.rar
    612.7 کیلوبایت · بازدیدها: 300
  • Cut Out Walk.rar
    609.3 کیلوبایت · بازدیدها: 163
  • Zamin khordan.rar
    473.3 کیلوبایت · بازدیدها: 186
  • Choopan_2.rar
    284.8 کیلوبایت · بازدیدها: 175

animations

Active Member
سلام دوستان
به عنوان مثال شخصیت من به صورت زیر طراحی شده


و تمام قسمت ها از مچ دست ساق دست ، سر و .... جدا جدا طراحی شده اند.

مشاهده پیوست 67320

و تصمیم گرفتم با برنامه Anime Studio 8 کار کنم می خواستم بدانم تا اینجا درست کار کرده ایم؟ و آیا لازم است برای حرکات بهتر ریز تر از این هم تقسیم کنیم اندام بدن را یا نه؟!!
و یک سوال مهم اینکه برای صحبت کردن(باز وبسته شدن دهن) چکار باید بکنم آیا باید دو حالت دهان طراحی بشه و در هر فریم تغییر داد یا راه ساده تری هم هست؟
برای پلک زدن هم همینطور.
ممنونم

من با این برنامه کار نکردم دوست عزیز و شاید نتونم درست راهنماییتون کنم.

به نظرم مفاصلش خوبه، فقط اگه بخواین کمرش خم بشه، می تونید یه برش هم برای کمرش در نظر بگیرید، یا مثلا برای انگشتهاش. ولی الان همین برای تمرین خیلی خوبه...

برای گذاشتن لیپسینک و پلک زدن، باید بررسی کنید و ببینید که AnimaStudio چه امکاناتی داره و چطوری راحت تره. شاید بتونید چند تا دهن تعریف کنید و اونها رو جایگزاری کنید. شاید مجبور باشید یه مفصل به آرواره ش بدین و اونو حرکت بدین.

فکر کنم چند تا از بچه های انجمن Flash با این برنامه کار کرده بودند. می تونین اونجا در مورد این برنامه سرچ کنید (اسم قدیمش Moho بوده. اگه تاپیکی پیدا نشد، با این اسم سرچ کنید) اگه سوال تکنیکی داشته باشید، می تونید اونها رو به این تاپیک راهنمایی کنید، یا اینکه اونجا یه تاپیک جدید بسازید. :wink:
 

I-zone

Active Member
سلام دوست عزيز خسته نباشيد .
نميخام نا اميدت كنم ولي اگر دنبال كات اوت هستي و شنيدي كه شكرستان از اين انيميشن ها پول خوبي در مياره و قصدت رفتن دنبال اين تكنيك هست . بهتره بهت بگم كه به نتيجه نميرسي . چون حتمآ بايد پارتي هاي خيلي كلفت داشته باشي .
من خودم با صدا و سيما كار ميكنم ، اين تكنيك رو بيشتر از 2 ساله پيش به سازمان پيشنهاد دادم . نمونه هم براشون ساختم . اما به نتيجه نميرسي . چون نميخان كه كسي وارد اين بازي هاشون بشه .
نمونه هاي قديمي رو هم ميزارم ببينيد .
اما اگر براي دل خودت ميخاي ياد بگيري ، تجربه قشنگي ميشه ...
هر سوالي هم داشتي بپرس تا اگر بلد بوديم جواب بديم ...

سلام ممنونم از راهنمایی هات اما من خیلی مبتدی تر از این هستم که حتی به اینم فکر کنم دارم واسه خودم کار می کنم و به قول دوستم خودمون حال کنیم کافیه!یک تجربه شخصی است !:paint:
ممنون می شم اگر راهنمایی کنی چه کار هایی باید انجام بدیم و یکم این سبک و برنامه ها و روش هاش را به ما معرفی کنی.
هنوز در انتخاب برنامه و تکنیک ها و کار هایی که باید انجام بدیم دچار مشکل هستم.

ممنونم:rose:
 
نرم افزاري كه انتخاب كردي ،‌بهترينه .
البته براي كات اوت . و كلي تكنيك جالب داره . مثلآ براي همين حرف زدن كاراكتر . چند روش وجود داره
1. چند حالت لب بزاري و عوض كني (ساده ترين)
2. يك دهن درست كني و سگمنت ها رو انيميت بدي (سخت ترين)
3. چند حالت دهن درست كني و بين اونها Swech كني (متداول ترين)
4.ليپسينگ نرم افزاري (پيچيده ترين حالت)
فعلآ همه دارن از 3 استفاده ميكنن . ولي 4 خيلي بهتره . و براي سريال هاي بلند خيلي كار رو سريعتر ميكنه اما پيچيدگي خودش رو داره .
هر سوالي دارين بپرسيد . اگر بلد بودم . حتمآ در خدمتم ...
 

I-zone

Active Member
دستت درد نکنه کار من یک کار کوتاه است و الان زیاد با برنامه بلد نیستم کار کنم یک اموزش لازم دارم و چند تا سوال هم دارم
خود برنامه طرح های اماده ایی داره که واسم خیلی جالب است چون قشنگ اسکلت بندی شده و می شه کار کارد اما من چطور می تونم طرح خودم را توی محیط برنامه وارد کنم و و همینجور استخوان بندی و مفاصل حفظ بشه ؟!!!.
و خیلی ممنونت میشم اگر در مورد روش 4 یک اموزشی بدی و کلا حالا که گفتی برنامه مناسب است خودم هم سعی می کنم بیشتر در موردش مطالعه کنم .
پیشاپیش از همه کمک هاتون تشکر می کنم.
 
اول از همه بايد با ابزار Add Point كاراكتر خودت رو درست كني .
بعد از Layers يك Bone براش تعريف ميكني و ميتوني كاراكتر خودت رو تكون بدي ...

بهترين آموزش همون Help خود Anime هست . از روي اون پيش بري خيلي كمكت ميكنه ...
 

farhadabadan

New Member
سلام دوست من : به این سبک کات اوت میگن اما شکرستان طراحیش اول روی مقوا انجام شده که طراحش خانم راشین خیریه هنرمند با هوش وگرافیست خلاقیست که فوق لیسانس رشته گرافیک رو دارند پس دید باز و گرافیکی پشت این داستان خوابیده که الحق استاد مرتضی احمدی با صدای نابشون مهر اساسی رو روی کار زدند/ بعد ازبرش مقوا و اسکن در فتوشاپ کار پایانی طراحی قلم میخوره بعد لایه ها وارد نرم افزار میشوند این کار در نرم افزار انیمه استادیو انیمیت شده.دستشون درد نکنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا