سوال در مورد ادیت کردن cms

DaDaDooDoo

کاربر VIP
سلام ، من چطور می تونم روی کدهای HTML یک سایت که با php طراحی شده تغییرات ایجاد کنم ؟ مشکل من اینه که خروجی HTML فایل های PHP رو فقط وقتی می شه دید که روی Host آپلودش می شه یا از نرم افزار های شبیه سازی استفاده بشه . من یک CMS دارم که می خوام علاوه بر تغییراتی که از طریق کنترل پنل خودش میشه اعمال کرد کدهای HTML اونو هم تغییر بدم .

ممنون می شم راهنمایی کنید .
 

sharktech

کاربر فعال
برای این کار یا باید فایل های تمپلیت cms رو ادیت کنید یا قالب cms که برای این کار باید html, css, php رو بلد باشین چون توی قالب ها و تمپلیت ها از مخلوطی از این زبان ها استفاده شده.
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
ممنون ، من هم سوالم همینه ... چطور به کدهای HTML دست پیدا کنم که بتونم ادیتشون کنم ؟ من Stylesheet هارو ادیت کردم و تغییرات دلخواهم رو اعمال کردم (فایل های CSS موجود هستند توی پکیج CMS ) اما HTML چی ؟
 

sharktech

کاربر فعال
خب اکثرا کد های html در فولدر های : temlpate, theme و ... هست و باید فایل هایی که پسوندشون html, tpl و ... باشه رو ادیت کرد.

خب اگه این فروشگاه ساز ماله ایرانی هست با اونایی که اینو نوشتن تماس بگیرید تا براتون درستش کنن.

اگه خواستین اسکریپت رو برای بنده بفرستین تا راهنماییتون کنم.
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
سوتی دادم ، parsp نیست ، از نسخه استاندارد مارکت ساز استفاده می کنم http://www.marketsaz.com/download رایگان هم هست . چون 6MB هست فرستادنش سخته اگر دانلود کنید و تست کنید ممنون می شم . قبلاً از parsp استفاده می کردم واسه همین اشتباه کردم .
ممنون
 

sharktech

کاربر فعال
خب من دانلودش کردم و فایلهایی که باید ادیت بشه در آدرس زیر هستن :

catalog\view\theme\marketsaz\template

و فایلهاش هم همینطور که گفتم tpl هست.

من میتونم براتون این تغییرات رو اعمال کنم اگه خواستین Pm بدین.
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
ممنون ، من فایل های tpl رو دیده بودم ... می دونی من منظورم کدوم کدهاست ؟ وفتی از View-> Source کدهای HTML مخصوص به اون صفحه خاص رو می بینی ... یعنی کدهای تشکیل دهنده و سازنده همون صفحه ....
 

sharktech

کاربر فعال
دوست عزیز این کدهایی که شما به این صورت تو مرورگرت میبینی در اصل وجود نداره و اینا به صورت دینامیک و توسط کد های php ایجاد میشه !

این سیستم هم به صورت تمپلیت انجین طراحی شده و مثلا وقتی شما آدرس یه صفحه رو وارد میکنی php میاد و درخواست شما رو بررسی میکنه و بعد متغییر های مربوط به درخواست شما در فایلهای قالب لود میکنه و صفحه ای که در همون لحظه ساخته شده رو به مرورگر شما ارسال میشه و شما اون صفحه رو میبیند !

در کل کار تخصصی هست و باید با اصول طراحی و برنامه نویسی وب آشنا باشید.
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
آها فهمیدم ... پس در واقع این صفحات در همون لحظه فراخوانی Generat می شن ... درسته ؟ اگر درست فهمیده باشم برای تغییر اونا باید کد های PHP رو تغییر داد که کار من نیست ...
 

maxpelank

Active Member
با سلالم

با توجه به گفته شما باید کل سیستم رو باز بینی کنی تا ببینید که مثلا کد فلان در کدام فایل و توسط کدام فانکشن تولید میشه و در صفحه قرار می گیره بعد اون رو تغییر بدید .

و این یعنی مهندسی معکوس . مگر اینکه توسط api یاdocomentation این سیستم به اونن ها برسید .

موفق باشدی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا