سوال در موردمدیریت متریال دهی به آبجکت های زیاد در مکس

elya3

Well-Known Member
سلام دوستان گل
من در حال ساخت یه فیلم کوتاه هستم که خونه های زیادی توش دارم و میخوام طوری متریال بدم که بعدا کارم به هم نریزه متریال کم نیارم و یا اینکه تداخل متریال نداشته باشم
لطفا اگه اطلاعاتی در این زمینه دارین راهنمایی بفرمایین ممنون میشم
:rose:
 

madmaster_3d

Well-Known Member
منظورت این هستش که تعداد اسلوت های متریال کمه. 2 راه بیشتر نیست. یکی اینکه از multi sub متریال استفاده کنی. یعنی باید خونه ها رو به هم اتچ کنی بعد به هر خونه یک متریال بدی. دوم اینکه.

می تونی به یک خونه متریال بدی. بعد گزینه ضربدر رو بزنی و بگی فقط متریال روی گوی از بین بره نه صحنه. و بعد بری سراغ خونه بعدی. ( منظورماین هستش که کل گوی ها پر شده )

نمدونم چرا مکس تو این گو ها خصیص بازی کرده.
 

mht8181

Member
از کدوم ورژن مکس استفاده می کن؟
تو ورژن های جدید می تونی پنجره ی متریال رو به حالت Node-Base قرار بدی که در این صورت هم محدودیتی برای متریال دهی نداری و هم دسته بندی اونا راحت تره. اگر هم به هر متریال یک نام مشخص بدی دیگه اگر تعداد متریال ها زیاد شد، قاطی نمی کنی.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
با تشکر از راهنمایی دوستان
من که خودم از مدل جدید متریال یعنی slat استفاده میکنم که مثل مایا متریال سازی توش محدودیت نداره. ولی اگه از پنجره‏ی قدیمی و پیش فرض استفاده میکنی ، شما بعد این که یه متریال رو به یه جسم دادی و فضایی برای ایجاد متریال جدید برای جسم جدید نداشتی باید از گزینه‏ی get material استفاده کنی همون که سمت چپ قرار داره و شکلش یه گوی شطرنجی با یه فلش روش هست.
با این کار متریال قبلی رو جسم قبلیشون میمونه و فقط روی این پنجره متریال جدید ایجاد میشه برای جسم جدیدی که میخواین، ولی اگه از سمت راست پایه ی متریال رو عوض کنید (( همون که تو پیش فض نوشته standard )) اون باعث میشه متریال جاریتون تغیییر کنه.

حالا هر کدوم از متریال ها که تو پنجره نبود و شما میخواستین روش چیزی و رو اعمال کنید ، یکی از پنجره‏ها رو انتخاب و بعد با قطره چکون جسم مورد نظر رو انتخاب کنید تا متریال اون جسم روی اون پنجره بیاد، بدو.ن این که متریال قبلی که روی یه جسم دیگه بوده تغییر کنه.

حق یارت
 

elya3

Well-Known Member
از کدوم ورژن مکس استفاده می کن؟
تو ورژن های جدید می تونی پنجره ی متریال رو به حالت Node-Base قرار بدی که در این صورت هم محدودیتی برای متریال دهی نداری و هم دسته بندی اونا راحت تره. اگر هم به هر متریال یک نام مشخص بدی دیگه اگر تعداد متریال ها زیاد شد، قاطی نمی کنی.

سلام ممنون از لطفتون میشه بگید این نود بیس کجاست چطور فعال میشه؟ مکس من 2013 هست:rose:منظورتون همون حالت متربال دهی جدیده ؟SLAT?
 

elya3

Well-Known Member
ممنون از همه دوستان :rose:همه نظرارو جمع بندی کردیم به نتیجه رسیدیم:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا