سوال در خصوص مبحث اسکیل و اندازه در نرم افزار 3Ds MAX

YAHYA2011

Member
با سلام و احترام !
سوال بنده شاید یک سوال نامانوس و جدید باشه ولی مدتیه ذهنم رو مشغول کرده !
- برای ساخت یک فضای معماری ، مخصوصا فضاهای بزرگ و گسترده نه فضاهای داخلی، تا چه اندازه می بایستی به اسکیل و اندازه پایبند بود ؟
برای مثال بنده یک کاری داری که ابعاد زمینش 50x70 متر هستش. بنده برای این کار با توجه به دانش ضعیف خودم دو راه رو به نظرم در پیش رو خواهم داشت:
1 - ابعاد را در مکس به متر تغییر داده و مساحت همان 50x70 متر ترسیم کنم .
2 - ابعاد را در مکس به سانتی متر تغییر داده و به جای 50متر در 70 متر، یک مساحت 50 سانتی متر در 70 سانتی متر ترسیم کنم .

به نظر بزرگواران، برای رندر سریعتر و بهتر ( با توجه به اهمیت زمان تحویل و کیفیت) بهتر است از کدام روش استفاده شود، آیا ترسم در اندازه های واقعی بهتر است یا در اندازه های کوچکتر از حد واقعی؟! چرا که ترسیم در مقیاس کوچکتر می تواند رندر سریعتر با کیفیت به مراتب بهتر و زمان رندر کمتری رو در بر داشته باشه.

پ.ن: مساحت زمین توسط راه ها و ساختمان ها و همچنین محوطه سازی و جاده به طور کامل پوشیده شده است ( اشاره به پر دیتیل بودن کار)

با سپاس !
 

rasoulvalli

Well-Known Member
تصور من اینه که برای هماهنگی بیشتر فایل با بقیه پلت فرم ها و اشخاص خصوصا آبجکت های آماده، بهتره اسکیل درست باشه. البته برای دور زدن سنگینی های رندر میشه اسکیل رو کوچک کرد مثلا یک صدم. بازم دوستان اگر اطلاعات بیشتری دارن بنویسن که منم یاد بگیرم ممنون میشم
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
از نظر من هم روی همون اندازه های واقعی کار کن چون ممکنه توی تبدیل بعضی اعداد به مشکل برخورد کنی!
درمورد اولین سوالت هم بگم خیلی باید پایبند باشی،چون من یه بار بدون اندازه و تفریحی یه موزه ساختم،بعد که نگاهش کردم دیدم اصلا اندازه ها با عقل جور در نمیاد و برای انیمیشن و بازی اصلا به درد نمیخوره چون هر چیزی غیر از اندازه ی واقعیش بود و مثلا یه سطل آشغال از یه آدم بزرگ تر در میومد:lol:
برای رندر هم خیلی راحت میتونی همه ی اجسام رو Group کنی و اندازه شون رو تقسیم بر 100 کنی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا