سوال درمورد لاین

arc.f

Member
سلام...ببخشید اگه سوالم خیلی ابتداییه....
من یه لنداسکیپ بالاین کشیدم بعد باکریت لاین چند تا لاین دیگه بهش اضافه کردم.حالا میخوام به ادیت پلی کانورت کنم که به صفحه هاش بتونم متریال بدم اما فکر میکنم چون لاین بسته نیت وقتی کانورت میکنم صفحه ایجاد نمیشه.درسته؟
خب حالا چه جوری این مشکل رو حل کنم؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
باید از مدیفایر Surface استفاده کنید. ضمن اینکه برای استفاده از این مدیفایر باید از چگونگی ساخت سطوح توسط لاین اطلاع داشته باشید.
 

arc.f

Member
ساخت سطوح توسط لاین یعنی همون اکسترود کردن؟ میشه بیشتر توضیح بدین؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
بستگي به نوع سطحي داره كه ميخوايد بسازيد، مديفاير هايي مثل extrude,bevel profile, sweep, surface اجسام دو بعدي رو سه بعدي ميكنن. همينطور اگر جسم دو بعدي شما يكپارچه باشه با تبديل كردن به editable poly تبديل به سطح ميشه. براي اينكه جواب بهتري بگيريد يك شات از جسم و محيط برنامه بذاريد.
 

arc.f

Member
از
extrude,bevel profile, sweep, surface هم نشد. راه دیگه ای نداره؟
دوستان کمککک...
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
این جسم به همین راحتی ها سه بعدی نمیشه، اگر این رو توی اتوکد زدید باید لایه بندی میکردید، در هر صورت با توجه به شکلی که مد نظرتونه در نهایت ایجاد بشه باید لاین هارو بکشید، اگر لاین ها متقاطع باشن توی تبدیل به سطح به مشکل برمیخورید، لاین ها باید یکپارچه باشن و در این بین میتونید از Boolean برای یکپارچه سازی لاین های متصل به هم استفاده کنید.
 

arc.f

Member
ممنون.:rose:
ازکد که اوردم کر کردم شاید با اسپیلاین بودنش مشکل داره یاهرچیز دیگه.برا همین تو مکس کشیدمش ولی اصلا یادم نبود هرسطح رو جدا وبسته بکشم برا همین بازم مشکل داشت که فکر کردم شاید راهی باشه.ولی راستش دیگه دیر شده بود منم همه رو دوباره جداجدا کشیدم ومتریال دادم.
 

arc.f

Member
ممنون دوستان.
یه مشکل دیگه که به وجود اومده وقتی به این لاین های اکسترود شده و پلی گان ادیت پلی ها متریال میدم فقط رنگ اون متریال رو به خودش میگیره و نقش و نگار اون متریال مشخص نیست.مشکل از کجاست؟ نکنه بازم باید از اول بکشم؟
 

saloolish

New Member
قسمتهایی که میخوای متریال بدی دیتچ detach کن نام گذاری کن و با uvmap بهشون متریال بده ببین درست میشه یا نه.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
سلام
قانون تولید حجم از ترسیمات دوبعدی توسط extrud به اینصورته که 1- منحنی ها می بایست از سمت بیرون به داخل محاسبه بشوند به عنوان مثال در صورتیکه سه دایره داخل هم داشته باشیم ابتدا دو دایره بیرونی توسط extrud شناخته می شوند و به صورت یک استوانه تو خالی حجم پیدا می کنند ( Tube )و نهایتا کوچکترین دایره در مرکز بصورت یک استوانه تو پر ( Cylinder ) دارای حجم خواهد شد 2- سعی کنید خطوط را روی یک سطح برابر ترسیم کنید به عنوان مثال ترسیمات را از طریق نمای top رسم کنید 3- برای ایجاد سطوح بسته می بایست از ترسیمات و منحنی های بسته استفاده کنید با توجه به قانون شماره 1 و نهایتا سعی کنید ترسیمات خودتون را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.
موفق باشید
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
جسم رو انتخاب کنید و از لیست دستورات مدیفایر uvw map رو انتخاب کرده و ترجیحا گزینه ی Box رو از تنظیمات اون انتخاب کنید. در متریال ادیتور هم گزینه ی Show in viewport رو فعال کنید تا بافت نمایش داده بشه.
 

arc.f

Member
جسم رو انتخاب کنید و از لیست دستورات مدیفایر uvw map رو انتخاب کرده و ترجیحا گزینه ی Box رو از تنظیمات اون انتخاب کنید. در متریال ادیتور هم گزینه ی Show in viewport رو فعال کنید تا بافت نمایش داده بشه.


عالی بود رفیق....تومحشری:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

فقط یه سوال دیگه که البته مربوط به لاین نیست ولی فرصت رو غنیمت میشمرم ومیپرسم:)
وقتی یک متریال رو به دوجسم با ابعاد متفاوت میدم وtiling رو مناسب یکی از احجام تنظیم میکنم خب برای اون یکی مناسب نیست.باید ازین متریال کپی بگیرم وتنظیماتش رو مناسب هر حجم انجام بدم؟یا راه بهتری هم هست که مثلا برای ۱۰تا حجم که ابعاد متفاوت دارن ولی متریالشون یکی هست نخواد ۱۰ بار ازون متریال کپی کنم؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
لطف دارید*
توسط همین uvw map میتونید tiling یو وی هر جسم رو تغییر بدید و احتیاجی نیست از تنظیمات tiling متریال استفاده کنید. وقتی uvw map رو به جسم میدید در پنل تنظیمات گزینه های مربوط به Tile وجود داره.
 

arc.f

Member
لطف دارید*
توسط همین uvw map میتونید tiling یو وی هر جسم رو تغییر بدید و احتیاجی نیست از تنظیمات tiling متریال استفاده کنید. وقتی uvw map رو به جسم میدید در پنل تنظیمات گزینه های مربوط به Tile وجود داره.


مرسی....:oops::oops::oops::oops::oops::oops:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا