سوال بسیار مهم و ضروری

isaac7

Member
سلام و درود خدمتن همه دوستان عزیز و گرامی

لطفا کمک کنید تا این مشکل را حل کنم:

ما در شبکه خود یک سرور داریم (با WinXP Profeesional) که کانکشن اینترنت رو برای 25 تا کلاینت Share می کنه .

اینترنت سیستم سرور هم وایرلس هست که از طریق دیش به سرور وصل هست به این صورت که یکی از کارت شبکه های روی سرور به دیش وصله و دیگری هم برای شبکه داخلی هست که به هاب و 25 تا سیستم دیگه وصل هست .

25 تا کامپیوتر که WinXP Profeesional دارند از طریق تعریف gateway به سرور وصلند و از کانکشن share شده اون استفاده می کنند.

مدت خدودا 2 سال بود که ما به همین طریق از اینترنت استفاده می کردیم تا اینکه یک روز هارد سرور مشکل پیدا کرد و مجبور شدیم هاردش رو عوض کنیم . ما دوباره ویندوز رو سرور نصب ک ردیم تنظیمات شبکه رو انجام دادیم و مثل همیشه اینترنت کانکشن رو Share کردیم و کلاینتها به استفاده از اینرتنت ادامه دادند حالا سوال و مشکل اینجاست:

از وقتی این اتفاق افتاده هر 2-3 ساعت یک بار دیگه کلاینتها نمی تونند از اینترنت وصل بشوند و یا به پرینتر وصل شده روی سرور پرینت بفرستند و هرکاری می کنیم درست نمی شه و فقط وقتی درست می شه که سرور رو ری استارت می نیم و به محض اینه دوباره سیستم بوت میشه می تونند دوباره به سرور وصل بشوند .

من برای حل این مشکل تا به حال 4 تا سیستم رو سرور کردم ولی رو همه اینا همین مشکل رو داشت firewall هم نداریم وبا هر دو ورژن ویندوز Xp یعنی SP1 و SP2 امتحان کردم ولی باز هم مثل همیشه همان مشکل هست .


با عرض تشکر و قدردانی فراوان لظفا کمک کنید این مشکل رو حل کنم .
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا