سوالات و مشكلات من در كار با مايا

S0lA

Member
یه مشکل دیگه:

عکس زیر رو ببینید:

25iz1bo.jpg


من سعی کردم اون خط هایی که به شکل قائمه هستند رو پاک کنم و توسط Split دو خط اصلی رو به هم متصل کنم! ولی هرکاری میکنم پاک نمیشه! Vertix, Edge, Face هرکدوم رو انتخاب می کنم پاکش نمی کنه و یک دفعه Error میده که تو شکل معلومه....!
بعضی وقتها هم وقتی میخوام از حالت VERTEX دربیام و به حالت Object Mode برم اصلا عکل نمیکنه روی Vertex گیر میکنه!
مشکل چیه ؟ History هم خالیه چیز ضایدی نداره...
 

Mohammad-3d

Member
آره برای من هم جند باری همچین پیغامی میاد برای دوستم می گفت بعد از هر 10 دقیقه کار کردن با مایا یک همچین پیغامی میاد بیچاره اعصابش خورد شده بود
فکر کنم یکی از باگهای مایا باشه...
حالا اگه کسی می دونه در اینجور مواقع باید چیکار کرد بگه ما هم دعاش می کنیم .
 

HAM_maya

New Member
سلام
راستش من هم زياد نميدونم
ولي هر وقت اينجوري گير ميكنه مايا رو reset ميكنيم درست ميشه
يعني My document>maya> و اونوقت روي گزينه مايا7 كه براي شما مايا 8 هست راست كليك كرده و delete‌ را انتخاب و ok ميكنيم. البته بهتر است قبلش فايل رو ذخيره و ببنديد و بعد از reset كردن دوباره باز كنيد كه بهتر عمل ميكند.
اميدوارم اين در مايا 8 هم موثر باشه.
موفق باشيد
 

iranimation

Member
تنها راهش سیو کردن کار است
یعنی حداقل هر 5 دقیقه کارت رو سیو کنی که زحماتت از دست نره
دلیل اون error ها هم سیستم های مزخرفیه که ما استفاده می کنیم
مایا با سیستمهای خانگی خوب کار نمی کنه مثلا رم شما یه گیگه ولی چه رمیه با رم 30 هزارتومانی که فقط اسمش یه گیگه که نمی شه کار زد چون کیفیت قطعات پایینه تو محاسبات برنامه مشکل پیش میاد و برنامه ارور میده
البته بعضی موقع ها هم ایراد از نرم افزاره
به نظر من تنها راهش همون سیو کردن کاراست
 

Mohammad-3d

Member
البته این هم بگم که خود مایا به صورت خودکار قبل از اومدن اون پیغام کارتون رو در پوشه ی Temp ویندوز ذخیره می کنه و می تونید طبق آدرسی که تو همون پیغام داده فایلتون رو که ذخیره ای از آخرین مرحله قبل از پیغام است رو باز کنید.
 

iranimation

Member
اگه تونستی وا کنی یه شیرینی پیش من داری
من تا حالا صد دفعه این مشکل واسم پیش اومده اما اون فایلی که تو تمپ هست اصلا باز نمیشه
 

Mohammad-3d

Member
آخرین دفعه ای که برای من اون پیغامه اومد رفتم تو تمپ و فایل رو باز کردم و مشکلی پیش نیومد.
حالا شیرنی رو بده:d
 

S0lA

Member
اون مشکلو که با 1000 دوز و کلک پشت سر گذاشتم...
حالا مشکل جدید
یک سیلندر ایجاد کردم و یک Curve هم در سیلندر ایجاد کردن! البته از نوع Nurbs حالا میخوام Curve رو از سیلندر پانچ کنم هرچی trim Tool رو میزنم کار نمیکنه! یعنی حالت Trim رو اصلا نمیاره...
 

iranimation

Member
اول trim tools رو انتخاب می کنی بعد روی curve کلیک می کنی بعد روی surface کلیک می کنی در آخر اینتر را میزنی
در ضمن curve باید یک منحنی بسته باشه یعنی اگه با EP curve یا CV curve منحنیتو رسم کردی حتما آخر کار دستور open/close curves رو اجرا کنی
 
داداش خوب گروهش كن و تمامي بشكا رو انتخاب كن و كنترل و G رو بزن بهد از outliner گروه رو با نام دلخواه انتخاب كن.
بعد حر جا خاستي حركتش بده.
در مورد boolean هم بايد بگم كه همين كارو كه گفتي منم كردم نشد.
مي دوني چي كار كردم به جاي difuse رفتم Union رو زدم ديدم دوروست در اومد.
اول Diffuse مي كني بعد در attribute editor ميري جاي Diffuse رو ت.نوار كركرهاي با Union عوض ميكني.
اگه نشد بگو راه حا بگم.
راستي History پاك كن هم در delete all bye type هم در منوي زيريش.
خوب خوشحال ميشم جوابو بدي تا اگه نشد مشكلتو ح لكنم آخه منم اين مشكلا رو داشتم كسي نبود كمكم كنه خودم كليد مي شدم حلش مي كردم.
 
خب من خودم موارد مختلف folean رو امتحان می کنم با ترتیب های مختلف انتخاب ، بالاخره یکی اش همون نتیجه ای که می خوای میده ، در ضمن من هم اون اسکریپت transformation رو پیدا نکردم ، این ای میل منه ، ممنون ی شم برام بفرستی اش

[email protected]

حتما این روشی که گفتم امتحان کن ، ترتیب انتخابت رو عوض کن و intersect رو هم امتحان کن ، iranimation راست می گه این bolean تو مایا باگ داره و کلا رو حساب درستی کار نمی کنه ،
من به ات پیشنهاد می کنم که خیلی چیزها رو با توتوریال بخونی ، چون اون کتاب فقط در حد مادلینگpoly gone خوب کار کرده ، در صورتیکه مایا به نظر من تازه از ماتریال و شیدینگ شروع میشه و رندرینگ رو اگه می خوای خوب یاد بگیری فقط برو دنبال توتوریال
من برات یه لیست از توتوریال های خوبی که پیدا کردم و سایت های خوب 3 بعدی ایم میل می کنم اگه ایمیلتو بدی


موفق باشی
 
یه مشکل دیگه:

عکس زیر رو ببینید:

25iz1bo.jpg


من سعی کردم اون خط هایی که به شکل قائمه هستند رو پاک کنم و توسط Split دو خط اصلی رو به هم متصل کنم! ولی هرکاری میکنم پاک نمیشه! Vertix, Edge, Face هرکدوم رو انتخاب می کنم پاکش نمی کنه و یک دفعه Error میده که تو شکل معلومه....!
بعضی وقتها هم وقتی میخوام از حالت VERTEX دربیام و به حالت Object Mode برم اصلا عکل نمیکنه روی Vertex گیر میکنه!
مشکل چیه ؟ History هم خالیه چیز ضایدی نداره...













ببین هروقت محاسبات خیلی زیاد بشه ، مثلا از سایز های خیلی کوچیک استفاده کنی یا یک object رو با تعداد زیادی بخئای duplicate کنی قاطی می کنه و بعد مایا بسته میشه ، بهتره همیشه کار رو save کنی و من پیشنهاد می دم هر جند مرجله که میری جلو یه save as جدید بگیر و ادامه بدی گاهی لازمه که خیلی بیشتر از ظرفیت undo به عقب برگردی و داشتن مراحل مختلف کار یه جورایی تو managemente حرفه ای یک پروژه کمکت می کنه ، تا جای که می تونی کارت گرافیک و RAm رو ارتقا بده .
 
خوب به جاي Diffuse برو Union كن درست مي شه.
واسه سوال اولت هم بايد بگم كه بايد بشكه ها رو گروه كني. Ctrl+g
 
سلام برو بچز

يه كي اسكريپت آموزش داده شده تو كتاب آقاي سامان سنجري رو مي خواست براش دانلود كردم گذاشتم.
 

پیوست ها

  • transformTypeIn-0-v0.5-.5.zip
    2.7 کیلوبایت · بازدیدها: 9

S0lA

Member
اول trim tools رو انتخاب می کنی بعد روی curve کلیک می کنی بعد روی surface کلیک می کنی در آخر اینتر را میزنی
در ضمن curve باید یک منحنی بسته باشه یعنی اگه با EP curve یا CV curve منحنیتو رسم کردی حتما آخر کار دستور open/close curves رو اجرا کنی

Iranimation جان من با arc رسم کردم و این کاری که گفتی هم کردم ولی نشد،
اینم یه عکس برای اینکه بهتر متوجه بشید:

rbe15x.jpg


نوشته های یکم نا واضحه... میخوام اون Arc که ایجاد کردم رو از اون Nurb کم با Trim tool ولی نمیتونم به حالت TRIM TOOL بروم...
 

iranimation

Member
عزیز من
من که به شما گفتم خطهای شما باید یه منحنی بسته باشه
Arc یه منحنی باز هست
وقتی Arc رو رسم کردی در اخر دستور open/close curves اجرا کن تا منحنی بسته شه
 

S0lA

Member
سوال:
من یه چیزیو متوجه نشدم! مثلا میخوایم یک ماهی بسازیم! اینکار رو توسط nurbs و polygons ها انجام بدیم بهتره یا ابزارهای Curve با رسم خط. کلا چطور باید تشخیص داد که کدوم جسم رو با کدوم ابزار بسازیم ؟!

یه سوال دیگه:
در چه مواقعی از مدل NURBS و چه مواقعی از Polygons استفاده می کنیم؟

سوال بعد:
دستور Rebuild Surfaces و Attach Surfaces در چه مواقعی به کار میان ؟ برای چی باید ازشون استفاده کرد ؟

ممنون.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا