سوالات متداول بازیابی اطلاعات هارد دیسک

t@mir@t

New Member
هارد و به طور کلی حافظه های جانبی، ساختار نرم افزاری و سخت افزاری خاصی دارن و نکات منحصر به فردی هم در مورد عملکرد، بازیابی و تعمیرات اونها وجود داره. کاربرای محترم این محصولات، همیشه پرسش هایی راجع به انواع حافظه دارن و به دنبال پاسخ اونها هستن. به دلایل مختلف، ممکنه هارد دیسک شما دچار ایراد بشه و نیاز به ترمیم یا ریکاوری داشته باشه. اگه شما به عنوان کاربر، اطلاعات کاملی راجع به ساختار هارد، مشکلاتش و نکات تعمیراتی این قطعه داشته باشین، میتونین در زمان مناسب، مشکلاتش رو برطرف کنین. به این ترتیب، دیگه اطلاعات مهمتون هم در معرض حذف شدن قرار نمیگیرن و مجبور نیستین برای خرید یه هارد جدید، کلی هزینه کنین. در ادامه ی این مطلب، بخشی از سوالات متداول ریکاوری هارد رو مورد بررسی قرار میدیم و با کمک تکنسین های مرکز بازیابی اطلاعات، پاسخ اونها رو هم در اختیار شما کاربران عزیز قرار میدیم؛ همراهمون باشین.

مهم ترین سوالات متداول ریکاوری هارد

به عنوان بخشی از مهم ترین سوالات متداول بازیابی هارد ، میشه به موارد زیر اشاره کرد:

آیا می توان هارد سوخته را ریکاوری کرد؟

یکی از رایج ترین پرسش هایی که در زمینه ی بازیابی هارد دیسک مطرح میشه، اینه که آیا امکان بازیابی اطلاعات هارد سوخته وجود داره؟ برای پاسخ دادن به این سوال، اول باید بدونین که ما چیزی به عنوان هارد سوخته نداریم. هارد دیسک ممکنه دچار مشکلات و ایرادهایی بشه، اما عملا سوختن هارد وجود نداره. در واقع در این شرایط، بخش هایی مثل برد هارد دچار ایراد میشه و نیاز به ترمیم تخصصی داره. تحت شرایطی، امکان بازیابی اطلاعات هارد در این وضعیت وجود داره؛ همکارای ما در مرکز ریکاوری اطلاعات مرکز سخت افزار ایران، با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای مثل pc3000 ، امکان بازیابی اطلاعات این نوع هارد رو فراهم کردن.

آیا هارد ضربه خورده قابل ریکاوری است؟

یکی دیگه از سوالات متداول ریکاوری هارد، در این مورده که میشه هارد ضربه خورده رو ریکاوری کرد یا نه. خب نمیشه در این مورد به قاطعیت صحبت کرد؛ چون این تجهیزات مورد استفاده و روش های به کار رفته هست که مشخص میکنه این عملیات امکان پذیر هست یا نه. طبق نظر مهندسین مرکز بازیابی اطلاعات، اگه ضربه خوردن هارد جوری باشه که پلتر خط و خشی نگیره، میشه این قطعه رو به صورت 100 درصد ریکاوری کرد. همکارای ما با استفاده از دستگاه های پیشرفته ی جراحی هارد، این قطعه رو جراحی میکنن و ضمن ترمیم بخش های آسیب دیده، اطلاعات رو بازیابی میکنن.

آیا امکان ریکاوری هاردی که شناسایی نمی شود وجود دارد؟

یه مورد دیگه از سوالات متداول ریکاوری هارد ، مربوط به هارد دیسک هایی هست که شناسایی نمیشن. جالبه بدونین که بروز کوچیک ترین ایراد در هارد دیسک، باعث عدم شناسایی اون در سیستم میشه. دلایل مختلفی در عدم شناسایی هارد دخیله. توی این شرایط، اول باید علت مشکل شناسایی بشه و بعد، اون دلیل برطرف بشه. تو خیلی از موارد، با رفع مشکل، اطلاعات هم قابل دسترسی هستن و اصلا نیاز به ریکاوری ندارن. تو شرایطی هم که اطلاعات فرمت شده باشن و نیاز به ریکاوری داشته باشن، میتونین برای بازیابی اونها، روی تخصص و مهارت متخصصین مرکز بازیابی اطلاعات حساب کنین.

چرا هارد شناسایی نمی شود؟

خب میرسیم به یکی از رایج ترین سوالات متداول ریکاوری هارد: چرا هارد شناسایی نمیشه؟ تو بخش قبلی اشاره کردیم که دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود داره. مواردی مثل: خرابی های هد ، ضعف هد، ضعف و خرابی فریم ور، ضربه خوردن هارد دیسک، مشکلات فیزیکالی هارد، نوسانات برقی و مشکلات مربوط به برد USB هارد و مواردی از این دست، جزء مهم ترین دلایل عدم شناسایی هارد به شمار میرن که باید در اسرع وقت، شناسایی و برطرف بشن.

ریکاوری با نرم افزار بهتر است یا دستگاه؟

یکی از مهم ترین سوالات متداول ریکاوری هارد اینه که بازیابی اطلاعات این محصول با نرم افزار بهتره یا روش های دیگه. خب برنامه های زیادی برای این منظور طراحی شده که میشه ازشون استفاده کرد. نکته ای که وجود داره اینه که این مدل برنامه ها، فقط بخش محدودی از اطلاعات رو بازیابی میکنن و باقی اطلاعات، برای همیشه از دسترس خارج میشن. به همین خاطر هم کارشناس های حوزه ی ریکاوری توصیه میکنن که تا حد امکان از این نوع برنامه ها استفاده نشه. متخصصین ما در مرکز بازیابی اطلاعات، با استفاده از دستگاه پیشرفته ی pc3000، امکانی رو فراهم کردن که درصد بالایی از اطلاعات هارد دیسک قابل بازیابی باشه و در دسترس کاربران عزیز قرار بگیره.

منبع : مرکز بازیابی اطلاعات
 

جدیدترین ارسال ها

بالا