سوالاتی پیرامون subdiv و تکسچرینگ

CG-Student

Member
1-در مورد subdiv هنگامی که با دستورات ویرایشی همچون full crease آبجکت ویرایش می کنیم ظاهر آبجکت به صورت face های کوچکی تغبییر می کنند . این ها Face های کوچک highpoly محسوب نمی شوند ؟

2-برای تکسچر دادن به آبجکت توی بعضی خود اموز ها دیدم که از planar mapping استفاده می کنند . چرا از automatic mapping استفاده نمی کنند ؟ حالت Automatic mapping مگه مشکلی داره که توی بعضی از فیلم های آموزشی بعد از صرف مدت زمان نسبتا زیادی از روش planar استفاده میشه ؟
اگه امکانش هست یه توضیح کوتاه هم در مورد spherical و cylindrical بدید ممنون میشم .
13 به در خوش بگذره :rose:
 

sharin

Member
سلام.

در مورد سوال اول . Highpoly از اسمش پيداست كه مربوط به سطوح poly مي شه . در poly شما edge كنار هم مي زاري تا يه لبه اي رو sharp تر كني ، در subdiv از partial و ... استفاده مي كني ...
طبيعتا وقتي از اين گزينه ها استفاده مي كني ، مدل رو سنگين تر مي كني ، چيزي شبيه به اضافه شدن face به poly هست ، اما خودش نيست !! نمي دونم چطوري توضيحش بدم !!
ببين حسي رو كه به face هاي poly داري نبايد به face هاي subdiv داشته باشي. چون كلا از هم جدا هستن . در كليك راست حالت polygon رو بهتون نشون مي ده ، و دو تا گزينه داره براي ريز شدن در جزئيات و دور شدن ، يعني ورتكس ها رو بيشتر مي كنه نزديك به سطح و كم مي كنه ... corsur و يچي ديگه بود . اون face ها صرفا حالت يه preview فكر مي كنم داشته باشه ، اما گفتم جسمت سنگين تر مي شه و طبيعي هم هست...
مشخصه ، يه تست بزني و آموزشي ببيني مي فهمي.

بسته به مدلتون از يكي از اون گزينه ها براي UV گرفتن استفاده مي كنيد ...
براي هر مدلي نمي شه از اين ها استفاده كرد و اگر هم بخواي استفاده كني كلي وقت مي گيره ...
كاري رو كه تو مايا 1 shuj طول مي كشه كه UV بگيري ازش ، در برنامه هايي مثل UVLAYOUT در چند دقيقه ي كوچولو قابل انجامه ...
UV مايا رو ياد بگير ، اما زياد استفاده نكن ... ( البته بعضي جاها هم مناسب تره ... )

اون planer و و و از اسمشون پيداست كه براي چه مدل هايي هستن ، يعني نحوه ي UV گيريشون به اون شكل ...
automatic هم براش تعداد تعيين مي كني و خودش جدا مي كنه ، اين بيشتر براي قسمت هايي از كار كه مونده و مدل هاي سخت استفاده مي شه ، مثلا تفنگ و ...

اما باز مي گم برنامه هايي مثل UVlayout هم بهتره و هم سرعتت رو مي بره بالا ...

موفق باشي.
يا علي.
 

CG-Student

Member
عالی توضیح دادی شارین جان :rose:عالیییییییی
تاپیک آموزش uvayout تو امضات دیدم و خواستم شروع کنم که با automatic planar آشنا شدم . دیدم کارمو سریع راه میندازه بیخیال uvlayout شدم .
الان دیگه باید شروع کنم چون اصلا از تکسچرینگ کارهام راضی نیستم .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا