انیمیشن سه نمونه کاراکتر انیمیشن

rasoulvalli

Well-Known Member
این سه نمونه حاصل دو هفته آموزش انیمیشن در محضر دوست عزیز آقای حامد همت یار هستش. لطفا نظراتتونو بهم بگید.
 

پیوست ها

  • mentor.avi
    1.8 مگایابت · بازدیدها: 416
  • shock.avi
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 295
  • vazne.avi
    1.8 مگایابت · بازدیدها: 272

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام. قشنگ بود. ولی سومی ورزنه منظورمه. باید وقتی وزنه رو از روی سینه می خواد بیاره بالا یک حالت پرش کوچکی بزنه و یکی از پاهاش عقب باشه یکی جلو. معمولا به وزنه بردار ها نگاه کن اینطوریه. موفق باشی
 

K.D.G

Member
روی استوری و اکت بیشتر کار می کردی بهتر میشد............... تامینگ هم با بیشتر کار کنین ...... به نظر من قبل از اینکه کاری رو میخوای بکنی روی تک تک فریم ها فک کن ..... ولی واسه شروعت خوبه .....:rose:
 

rasoulvalli

Well-Known Member
مرسی دوستان متشکر.

یه سوال چجوری میتونم انیمیت رو در حد عالی در حد منتور و پیکسار بصورت اصولی یاد بگیرم؟ آیا مرکزی هست؟
چون واقعا به این بحث علاقه دارم و استعدادم هم خوبه فک کنین این نمونه هایی که گذاشتم حاصل دو. هفته آموزشه.
ممنون میشم کسی جواب بده.
 

arminAnim

کاربر متخصص
سلام
اول همه اینکه خسته نباشید.
با اجازه یکی به یکی راجع به کارها صحبت می کنم
اولین کار (mentor) :
پوز فشار دادن دکمه رو دوست داشتم، هم قبل و هم هنگام فشردن دکمه خیلی پوز خوبی داره. شما تا حدودی پز های خوبی می زنید اما در پیوست بین اونها کمی به توجه بیشتری نیاز دارید. انیمیشن یعنی حرکت و حرکت یعنی انرژی . دقت داشته باشید که هر حرکت انرژی خودش رو داره و این انرژی باید یک جایی خالی بشه. در همین کاری که صحبتش هست، برای به عقب پریدن انرژی کافی رو ذخیره نمیکنه و بعد پریدن هم این انرژی معلوم نیست کجا می ره. اگر یک توپ روی زمین بی افته و به بالا برنگرده (انرژیش خالی نشه) کلی موضوع رو از هدف دور می کنه. پوز آخر هم پوز خوبی نیست، معلوم نیست می ترسه یا داره انرژی می گیره که به جلو بپره...

shock : لحظه ی برخورد توپ و دو قدمی که برمیداره خیلی خیلی خوبه، اما قبل و بعدش ایراداتی داره. در قبل ، حرکت سر خیلی یک نواخته ، شما می خواستید این منظور رو برسونید که حواس کاراکتر پرت هست اما نگار کاراکتر داره با حرکت سرش در دوردست مثلا حرکت یک ماشین رو دنبال می کنه. گزینه های بهتری برای نشون دادن پرتی حواس با حرکت سر وجود داشت... آخر حرکت، بعد برداشتن اون دو قدم ، در پایان بالا اومدن مشکل داره ، اینکه باز انرژی ناپدید میشه و بدن ناگهان از حرکت با می ایسته. دقت کنید که هیچ حرکتی هیچوقت هیچ جا یک مرتبه متوقف نمیشه. بلاخره ادامه ی حرکتی همیشه وجود داره... هیچ قسمت بدن در هیچ زمانی از حرکت ثابت نیست مگر اینکه به جایی تکیه داده باشه یا مثلا دست باشه و از جایی گرفته باشه یا پایی باشه که روی زمینه. در غیر این صورت تمام مفصل های اصلی همیشه باید حرکت داشته باشن. از همین جهت هم هست که حرکت کاراکتر انسان بسیار مشکله

وزنه هم ایراداتش با قبلیا مشترکه ( فیکس بودن بعضی قسمت های بدن - عدم وجود انرژی کافی قبل حرکت ها و ناپدید شدنشون بعد حرکت)

برای اینکه آنالیز بهتری از حرکت داشته باشید همیشه حرکت رو Slow Motion یا دور آهسته ببینید و اجرا کنید. البته این باعث میشه که در زمان بندی مشکل پیدا کنید و حرکتها کُند به نظر بیان اما کمکتون می کنه تا پوزها و تبدیل شدنشون به هم رو خیلی خیلی بهتر درک کنید نسبت به زمانی که حرکت رو تُند می بینید و اجرا می کنید. زمان بندی در اولویت دومه، پوز یا کلیدهای اصلی یا بقول خودشون Extreme ها رو باید اول یاد بگیرید وگرنه زمان بندیتون هم درست در نمیاد. پوزهای اشتباه باعث زمانبندی اشتباه می شن

یک نکته ی اصلی : حرکت هاتون بشدت تیک دار و نا صافه . پیوست رو نگاه کنید ، دقت کنید گزینه ای که علامت زدم در مکس شما باید روی این حالت باشه که من فکر می کنم نیست.


و آخر هم اینکه ممنون که لینک کارتون رو در بخش فراخوان قرار دادید....
آرزوی کارهای بهتر و بهتر
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    62 کیلوبایت · بازدیدها: 26

arminAnim

کاربر متخصص
مرسی دوستان متشکر.

یه سوال چجوری میتونم انیمیت رو در حد عالی در حد منتور و پیکسار بصورت اصولی یاد بگیرم؟ آیا مرکزی هست؟
چون واقعا به این بحث علاقه دارم و استعدادم هم خوبه فک کنین این نمونه هایی که گذاشتم حاصل دو. هفته آموزشه.
ممنون میشم کسی جواب بده.

جوابتون رو از طرف انیماتورهای پیکسار میدم (جوابی که اونها به این سوال می دن)

مشاهده - تمرین .... هیچ راه میانبر و جادویی نیست. اصول رو می تونید از روی کتابها پیدا کنید، اما تا وقتی در عمل و تمرین نیارید مثل یادگرفتن رانندگی فقط از روی کتاب آیین نامه است. در حد پیکسار رو که انصافا فراموش کن! چون اونها هزاران دلار خرج دانشگاه و آموزشهای خارج از دانشگاهشونه... اما با تمرین و توجه می تونید انیماتور خوبی بشید. انیمیشن علاقه و پشتکاره، اگر علاقه دارید یک لحظه هم نباید رهاش کنید. انیمیشن کاری نیست که یک بخش از روز بهش بپردازید و باقی روز رهاش کنید، همیشه باید درگیرش باشید، با فکر کردن مشاهده کردن، بازی کردن. یک انیماتور خوب ، یک آدم دیوونه از دید سایرینه...
 

rasoulvalli

Well-Known Member
سلام
اول همه اینکه خسته نباشید.
با اجازه یکی به یکی راجع به کارها صحبت می کنم
اولین کار (mentor) :
پوز فشار دادن دکمه رو دوست داشتم، هم قبل و هم هنگام فشردن دکمه خیلی پوز خوبی داره. شما تا حدودی پز های خوبی می زنید اما در پیوست بین اونها کمی به توجه بیشتری نیاز دارید. انیمیشن یعنی حرکت و حرکت یعنی انرژی . دقت داشته باشید که هر حرکت انرژی خودش رو داره و این انرژی باید یک جایی خالی بشه. در همین کاری که صحبتش هست، برای به عقب پریدن انرژی کافی رو ذخیره نمیکنه و بعد پریدن هم این انرژی معلوم نیست کجا می ره. اگر یک توپ روی زمین بی افته و به بالا برنگرده (انرژیش خالی نشه) کلی موضوع رو از هدف دور می کنه. پوز آخر هم پوز خوبی نیست، معلوم نیست می ترسه یا داره انرژی می گیره که به جلو بپره...

shock : لحظه ی برخورد توپ و دو قدمی که برمیداره خیلی خیلی خوبه، اما قبل و بعدش ایراداتی داره. در قبل ، حرکت سر خیلی یک نواخته ، شما می خواستید این منظور رو برسونید که حواس کاراکتر پرت هست اما نگار کاراکتر داره با حرکت سرش در دوردست مثلا حرکت یک ماشین رو دنبال می کنه. گزینه های بهتری برای نشون دادن پرتی حواس با حرکت سر وجود داشت... آخر حرکت، بعد برداشتن اون دو قدم ، در پایان بالا اومدن مشکل داره ، اینکه باز انرژی ناپدید میشه و بدن ناگهان از حرکت با می ایسته. دقت کنید که هیچ حرکتی هیچوقت هیچ جا یک مرتبه متوقف نمیشه. بلاخره ادامه ی حرکتی همیشه وجود داره... هیچ قسمت بدن در هیچ زمانی از حرکت ثابت نیست مگر اینکه به جایی تکیه داده باشه یا مثلا دست باشه و از جایی گرفته باشه یا پایی باشه که روی زمینه. در غیر این صورت تمام مفصل های اصلی همیشه باید حرکت داشته باشن. از همین جهت هم هست که حرکت کاراکتر انسان بسیار مشکله

وزنه هم ایراداتش با قبلیا مشترکه ( فیکس بودن بعضی قسمت های بدن - عدم وجود انرژی کافی قبل حرکت ها و ناپدید شدنشون بعد حرکت)

برای اینکه آنالیز بهتری از حرکت داشته باشید همیشه حرکت رو Slow Motion یا دور آهسته ببینید و اجرا کنید. البته این باعث میشه که در زمان بندی مشکل پیدا کنید و حرکتها کُند به نظر بیان اما کمکتون می کنه تا پوزها و تبدیل شدنشون به هم رو خیلی خیلی بهتر درک کنید نسبت به زمانی که حرکت رو تُند می بینید و اجرا می کنید. زمان بندی در اولویت دومه، پوز یا کلیدهای اصلی یا بقول خودشون Extreme ها رو باید اول یاد بگیرید وگرنه زمان بندیتون هم درست در نمیاد. پوزهای اشتباه باعث زمانبندی اشتباه می شن

یک نکته ی اصلی : حرکت هاتون بشدت تیک دار و نا صافه . پیوست رو نگاه کنید ، دقت کنید گزینه ای که علامت زدم در مکس شما باید روی این حالت باشه که من فکر می کنم نیست.


و آخر هم اینکه ممنون که لینک کارتون رو در بخش فراخوان قرار دادید....
آرزوی کارهای بهتر و بهتر


دوست عزیز خیلی خیلی متشکرم. واقعا تا حالا چنین کامنت طولانی و پرباری کسی برام نذاشته بود!! جدا جا خوردم

در مورد اولین کار بله قبول دارم مشکلاتشو. فکر میکنم به قول شما نقطه قوتم پوزهام باشه افراد دیگه ای هم بهم گفته ن

در مورد کار دوم در واقع من قصد داشتم کاراکتر رو در حالیکه در حال چشم چرونی هست نشون بدم مثل آدمای بازاری که دم مغازه می ایستن و افراد در حال گذر از پیاده رو رو وارسی می کنن! اگه توی یوتیوب بزنید
cheshm cheroon
همین انیمیت رو با صدا میتونید ببینید!

با تشکر فراوان امیدوارم در کارهای بعدیم این مشکلات برطرف بشه

راستی یه سوال...از کسی شنیدم که الان در کمپانی های بزرگ برای انیمیت کاراکتر بیشتر از نرم افزار موشم بیلدر استفاده میشه به این صورت که بازیگری نقش مورد نظر رو در مقابل سه دوربین با زوایای مختلف انجام میده در حالیکه بدنش مارکر گذاری شده. بعد با نرم افزار موشن بیلدر حرکت اونو ترک می کنن و روی کاراکتر سه بعدی میندازن بدون اینکه نیازی به انیمیت فریم به فریم باشه میخواستم بدونم این چقدر صحت داره؟
 

arminAnim

کاربر متخصص
دوست عزیز خیلی خیلی متشکرم. واقعا تا حالا چنین کامنت طولانی و پرباری کسی برام نذاشته بود!! جدا جا خوردم

در مورد اولین کار بله قبول دارم مشکلاتشو. فکر میکنم به قول شما نقطه قوتم پوزهام باشه افراد دیگه ای هم بهم گفته ن

در مورد کار دوم در واقع من قصد داشتم کاراکتر رو در حالیکه در حال چشم چرونی هست نشون بدم مثل آدمای بازاری که دم مغازه می ایستن و افراد در حال گذر از پیاده رو رو وارسی می کنن! اگه توی یوتیوب بزنید
cheshm cheroon
همین انیمیت رو با صدا میتونید ببینید!

با تشکر فراوان امیدوارم در کارهای بعدیم این مشکلات برطرف بشه

راستی یه سوال...از کسی شنیدم که الان در کمپانی های بزرگ برای انیمیت کاراکتر بیشتر از نرم افزار موشم بیلدر استفاده میشه به این صورت که بازیگری نقش مورد نظر رو در مقابل سه دوربین با زوایای مختلف انجام میده در حالیکه بدنش مارکر گذاری شده. بعد با نرم افزار موشن بیلدر حرکت اونو ترک می کنن و روی کاراکتر سه بعدی میندازن بدون اینکه نیازی به انیمیت فریم به فریم باشه میخواستم بدونم این چقدر صحت داره؟

خواهش می کنم ، من خودم انیمیشن رو دوست دارم و علاقمندان واقعی انیمیشن رو هم همینطور...

راجع به سوالتون... باید ببینید اون کسی که این حرف رو زده درباره ی چه شرکتی این رو گفته؟ شرکت های بازی سازی عموما از موشن بیلدر و نرم افزارها- تکنیک های مشابه استفاده می کنن. اما شرکت های انیمیشن به هیچ عنوان. عموما افرادی که به انیمیشن اعتقادی ندارن و فکر میکنن یک "دروغ" پشت پرده ی شرکت های انیمیشن هست یا خلاصه بگم، انیمیشن رو درک نمی کنن، همیشه سعی می کنن این هنر رو انکار کنن. هنوز عده ای هستن که باور دارن کارهای دیزنی انیماتوری نیست و کپی حرکته... ولی توجه نکنید، به پیوست نگاه کنید ، از روی تیتراژ پایانی Ratattuile برداشتم، گارانتی شده که از هیچ موشن کپچر یا تکنین مشابهی استفاده نشده:

اگر خواستی به یک انیماتور ناسزا بگی بهش بگو کارهات مثل موشن کپچر می مونه!
 

پیوست ها

  • s-ratatouille-fix[16-25-07].JPG
    s-ratatouille-fix[16-25-07].JPG
    74.6 کیلوبایت · بازدیدها: 25
آخرین ویرایش:

Jackbil

Well-Known Member
انیمیت ها خیلی ماشینی بودند!(مخصوصا اولی)
یکی از ضعف های کارهات نداشتن بیتوین هست.
 
آخرین ویرایش:
من تقریبا تمام نمونه کارای کارآموزای منتور دیدم
اولین کاری که ادعا کردی خودت پوزاشو زدی یک کپی از کار منتور بود
حداقل کپی می کنی درست کپی کن:lol:
 

rasoulvalli

Well-Known Member
من تقریبا تمام نمونه کارای کارآموزای منتور دیدم
اولین کاری که ادعا کردی خودت پوزاشو زدی یک کپی از کار منتور بود
حداقل کپی می کنی درست کپی کن:lol:

دوست عزیز ممنون از کامنت اما من کی ادعا کردم کار خودمه؟ کی ادعا کردم کارای خوبیه؟ کار دوم و سوم ایده از خودم بوده ولی کار اول بله از روی یکی از کارای دانش آموزای منتور هستش. آخه برای کار اول کسی نمیتونه خودش پوز بزنه کارای بعدی هم که خودم پوز زدم با کلی تلاش و مشورت و کمک اساتید تونستم چون واقعا کار مشکل و پیچیده ایه اکت دادن و پوز زدن واقعا تخصص میخواد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا