سلام
اول همه اینکه خسته نباشید.
با اجازه یکی به یکی راجع به کارها صحبت می کنم
اولین کار (mentor) :
پوز فشار دادن دکمه رو دوست داشتم، هم قبل و هم هنگام فشردن دکمه خیلی پوز خوبی داره. شما تا حدودی پز های خوبی می زنید اما در پیوست بین اونها کمی به توجه بیشتری نیاز دارید. انیمیشن یعنی حرکت و حرکت یعنی انرژی . دقت داشته باشید که هر حرکت انرژی خودش رو داره و این انرژی باید یک جایی خالی بشه. در همین کاری که صحبتش هست، برای به عقب پریدن انرژی کافی رو ذخیره نمیکنه و بعد پریدن هم این انرژی معلوم نیست کجا می ره. اگر یک توپ روی زمین بی افته و به بالا برنگرده (انرژیش خالی نشه) کلی موضوع رو از هدف دور می کنه. پوز آخر هم پوز خوبی نیست، معلوم نیست می ترسه یا داره انرژی می گیره که به جلو بپره...
shock : لحظه ی برخورد توپ و دو قدمی که برمیداره خیلی خیلی خوبه، اما قبل و بعدش ایراداتی داره. در قبل ، حرکت سر خیلی یک نواخته ، شما می خواستید این منظور رو برسونید که حواس کاراکتر پرت هست اما نگار کاراکتر داره با حرکت سرش در دوردست مثلا حرکت یک ماشین رو دنبال می کنه. گزینه های بهتری برای نشون دادن پرتی حواس با حرکت سر وجود داشت... آخر حرکت، بعد برداشتن اون دو قدم ، در پایان بالا اومدن مشکل داره ، اینکه باز انرژی ناپدید میشه و بدن ناگهان از حرکت با می ایسته. دقت کنید که هیچ حرکتی هیچوقت هیچ جا یک مرتبه متوقف نمیشه. بلاخره ادامه ی حرکتی همیشه وجود داره... هیچ قسمت بدن در هیچ زمانی از حرکت ثابت نیست مگر اینکه به جایی تکیه داده باشه یا مثلا دست باشه و از جایی گرفته باشه یا پایی باشه که روی زمینه. در غیر این صورت تمام مفصل های اصلی همیشه باید حرکت داشته باشن. از همین جهت هم هست که حرکت کاراکتر انسان بسیار مشکله
وزنه هم ایراداتش با قبلیا مشترکه ( فیکس بودن بعضی قسمت های بدن - عدم وجود انرژی کافی قبل حرکت ها و ناپدید شدنشون بعد حرکت)
برای اینکه آنالیز بهتری از حرکت داشته باشید همیشه حرکت رو Slow Motion یا دور آهسته ببینید و اجرا کنید. البته این باعث میشه که در زمان بندی مشکل پیدا کنید و حرکتها کُند به نظر بیان اما کمکتون می کنه تا پوزها و تبدیل شدنشون به هم رو خیلی خیلی بهتر درک کنید نسبت به زمانی که حرکت رو تُند می بینید و اجرا می کنید. زمان بندی در اولویت دومه، پوز یا کلیدهای اصلی یا بقول خودشون Extreme ها رو باید اول یاد بگیرید وگرنه زمان بندیتون هم درست در نمیاد. پوزهای اشتباه باعث زمانبندی اشتباه می شن
یک نکته ی اصلی : حرکت هاتون بشدت تیک دار و نا صافه . پیوست رو نگاه کنید ، دقت کنید گزینه ای که علامت زدم در مکس شما باید روی این حالت باشه که من فکر می کنم نیست.
و آخر هم اینکه ممنون که لینک کارتون رو در بخش فراخوان قرار دادید....
آرزوی کارهای بهتر و بهتر
دوست عزیز خیلی خیلی متشکرم. واقعا تا حالا چنین کامنت طولانی و پرباری کسی برام نذاشته بود!! جدا جا خوردم
در مورد اولین کار بله قبول دارم مشکلاتشو. فکر میکنم به قول شما نقطه قوتم پوزهام باشه افراد دیگه ای هم بهم گفته ن
در مورد کار دوم در واقع من قصد داشتم کاراکتر رو در حالیکه در حال چشم چرونی هست نشون بدم مثل آدمای بازاری که دم مغازه می ایستن و افراد در حال گذر از پیاده رو رو وارسی می کنن! اگه توی یوتیوب بزنید
cheshm cheroon
همین انیمیت رو با صدا میتونید ببینید!
با تشکر فراوان امیدوارم در کارهای بعدیم این مشکلات برطرف بشه
راستی یه سوال...از کسی شنیدم که الان در کمپانی های بزرگ برای انیمیت کاراکتر بیشتر از نرم افزار موشم بیلدر استفاده میشه به این صورت که بازیگری نقش مورد نظر رو در مقابل سه دوربین با زوایای مختلف انجام میده در حالیکه بدنش مارکر گذاری شده. بعد با نرم افزار موشن بیلدر حرکت اونو ترک می کنن و روی کاراکتر سه بعدی میندازن بدون اینکه نیازی به انیمیت فریم به فریم باشه میخواستم بدونم این چقدر صحت داره؟