1) نرم افزار جدید شرکت Autodesk جهت طراحی و شبیه سازی سه بعدی مدل با کلیه جزئیات، بانک متریال و ابزار قوی جهت هرچه طبیعی جلوه دادن طرح.
http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=730394&postcount=1
2) برای load کردن پلاگین تو مایا :
1 - روی منوی window کلیک کن ----> setting\prefrences ----> و در نهایت روی plugin maneger کلیک کن.
2 - پلاگین مورد نظر رو از توی لیست روی حالت Auto Load قرار داده (اگر نبود یا باید browse کنید یا اینکه بد instsall شده 2 باره Install کنید.)
اگر جواب نداد به این لینک هم سری بزنید :
http://discussion.autodesk.com/thread.jspa?threadID=496040
3)
بعد از اينكه كاراكتر رو مدل سازي كردي در نماي رو به رو با ابزار cv curve tool در حالت 3cubic دور کاراکتر رو بکش
بعدش خطوط رو انتخاب و داپلیکیت کن و rotate X : 180 در چنل باکس قرار بده
حالا منحنی رو انتخاب کن و در جلوی بدن قرار بده ( یک منحنی پشت یکی جلو منظورم از یکی مجموعشونه )
سپس خطوط جلوی مدل رو انتخاب کن و برو به cloth<cloth>creat panel
این کار رو با خطوط پشت هم انجام بده
بعد پنل ایجادشده رو انتاب کن که شکل پیرن بدون آستینه و بو به cloth>cloth<creat garment
با پنل پشتی هم اینکارو بکن
و برای دوخت لباس :
منحنی جلویی روی دست مدل رو انتخاب کن و همچنین بقلیش برا دست مدل و برو به cloth>...>create seam
و بعد با منحنی زیر دست این کاررو بکن و بقیه مدل
برا اینکه اسموت لباس رو تنظیم کنی در چنل باکس لباس ایجاد شده با cpStitcher2 بازی کن و Base Resolution رو هم ببر بالا تر
برا انیمیت :
برو به cloth>Create Collision Object سپس به start local simulation در منوی simulation
انیمیشن رو پخش کن و اگه نامناسب بود برو به Simulate> Delete Cache و دوباره Simulate کن
این کار رو می تونی رو هر مدلی انجام بدی و تنظیماتش هم به سلیقه و ... بستگی داره