سه بعدی سازی و Interactivity [در فلش ؟!]

smartie7

Member
سلام ...

من میخوام یه برنامه بسازم که آناتومی انسان رو نشون میده و interactive باشه.
مثلاً کاربر بتونه قسمتی رو انتخاب کنه ... وارد اون قسمت بشه... تصویر رو بچرخونه ....

میشه همچین چیزی رو با فلش ساخت ؟!
اگه آره، باید چه چیزایی رو یاد بگیرم ... اگه نه، با چه نرم افزار(ها)یی میشه اینکار رو انجام داد؟!

پیشاپیش تشکر ...
 

++Hadi++

Active Member
بله می شه
الان بهتره alternativa3d 8 و یا away3d ورژن های جدید رو یاد بگیرید که تو ساتاشون ،کلاسهاشون به صورت free همراه با آموزش هست.
در ضمن بهتره از stage3d , مولهیل خبر دار بشید و اینکه یه کم هم نیاز به کار با ابزار مدلسازی مثل ,max , maya , soft image داره
 

smartie7

Member
یه توضیح مختصر درباره alternativa3d 8 و away3d و stage3d میدید ؟

یادگیریشون چقدر وقت میخواد ؟!
اگه آموزشی ازشون تو فروم هست لطف کنید لینک بزارید.

من یه کم مکس بلدم ...

به جز فلش با چه نرم افزارهای دیگه میشه همچین چیزی رو ساخت که آسون تر باشه ؟! : دی

من هیچ ایده ای ندارم که باید چطور شروع کنم !
فک کنم باید با مکس مدل رو بسازم بعد بیارم فلش انیمیت کنم و ....
اگه ممکنه یه توضیح بدید.
:rose:
 

++Hadi++

Active Member
unity3d , udk
بهترند
cry engine
هم مثل udk مجانی شده البته برا خروجی گرفتنش باید خروجی رو به سایتشون بفرستید تا اونام خروجی اصلی رو واستون بگیرند البته با قبول فکر می کنم 40 در صد سود پروژه برای خودشون و تایید از شما...
 

smartie7

Member
پس توی فلش نمیشه سه بعدی سازی کرد دیگه ؟!

باید کنارش از یه نرم افزار دیگه استفاده بشه ...
 

++Hadi++

Active Member
می شه ولی نیاز به سواد بالا تو کد نویسی می خواد.حتی در حد کارهای سنگین 3 بعدی(ابزار جدید فلش) ولی چون نو آموزش هستین،یونیتی براتون بهترین گزینه و راحت ترین گزینه هست.
unity3d.com
unity3d.ir
بای...
 

++Hadi++

Active Member
اکشن اسکریپت 3 یا بهتر بگم action script 3 یا بهتر بگم as3 در حال حاضر کد نویسی اصلی فلش هست.
زبانش OOP و بر پایه C هست و از استاندارد های as3 ecmascript هست و در واقع شباهت بینهایت زیادی به جاوا داره.
دقیقا خیلی از سینتکس هاش شبیه به جاوا هست و خیلیا با دیدن جاوا و اکشن شگفت زده می شند.
 

++Hadi++

Active Member
در ضمن یونیتی 3.5 در حال حاضر با داشتن stage3d به راحتی بدون نیاز به کد نویسی به اندازه فلش،خروجی swf فلش رو می ده.swf هم خروجی اصلی فلش هست که در همه جا چه وب و چه local می تونه استفاده شه.بای///
 

smartie7

Member
ممنون از توضیحاتتون

به طور میانگین چنین پروژه ای با یونیتی چقدر زمان میبره ؟!
 

++Hadi++

Active Member
بسته به تواناییتون 4 روز تا 1 هفته تا 1 ماه...و حتی می تونه بیشتر باشه...
تو فلش باید به صورت blind کد نویسی کنید ،یعنی هیچی رو نمی بینید و فقط تو خروجی می بینید که چه کردید.
تو یونیتی مدل رو به راحتی با کلیک وارد یه فضای 3 بعدی شبیه به 3 دی مکس می کنید و انیمیشن هاشو از Inspector وارد می کنید و بعد تو کد می گید که کی کدوم تگ انیمیشن رو ران کنه...ولی تو فلش بعد از کلی کد نویسی تازه می تونید خروجی کار رو ببینید.البته اینا برای کد نویسای تازه خیلی ساخته.رو این حسابه که یونیتی برا شما مناسب تره...
 
آخرین ویرایش:

smartie7

Member
آره اگه همش با کد نویسی باشه یه کم کار سخت میشه ...
میشه تمامه این پروژه رو با مکس کار کرد ؟! یعنی مکس interactivity داره ؟!
من با یونیتی کار نکردم ولی با مکس کار کردم ...
 

++Hadi++

Active Member
می شه انیمیشن هاشونو با مکس پیش ببرید.ولی بالاخره دستورات اینتراکتیو کردنشون رو چی...تگ (لیبل) رو تعریف کردن تو مکس و کنترلش تو انجین های بازی اصل کاری هست که با شماست.یا پرتاب نارنجک که باید با دستورات جاوا اسکریپت یا C# یا Boo تو یونیتی هست.(اکشن 3 هم به زودی تو یونیتی انشاءالله ساپورت خواهد شد)
 

rasool_jelve

Active Member
سلام به همه اساتید
من نرم افزار مکس که کربوط به انیمشن و مرل سازی هست رو خوب بلدم در کل بگم گرافیک رایانه از دو بعدی و سه بعدی رو خوب کار میکنم

ولی کارایی رو در زمینه کارای سه بعدی در فلش دیدم که شیفته برنامه نویسی در این زمینه شدم بعد از سرچ زیاد به این تاپیک شما برخوردم که نوشتید با یونیتی بدون سوادد برنامه نویسی
میشه همچین کارایی کرد البته سواد برنامه نویسی دارم ولی در حد مقدماتی نه تجاری اون هم به خاطر علاقه ای که در این زمینه دارم
آیا این برنامه واقعا تمام خواسته های من رو در این زمینه پیاده سازی می کنه ممنون میشم از این که لینک دانلود رو بگذارین
راستی چرا تا این برناا مه ها هست دوستان کد نویسی های طاقت فرسا میکنن الا ن جواب سوال خودم رو میدم اگه درسته بگید اگه هم نا درسته بگید ؟ به خاطر این که میخان نرم افزار ایرانی در این زمینه بااشه و خودشون هم پایه گذار شرکت هایی مثل شرکت اتودسک مکس و مایا نرم افزار های قدرتمند انیمیشن سازی بشن

حالا من می دونم اگه هم برنامه یونیتی رو بلد بشم باز هم وسواس یاد گیری کد نویسی به سبک کاره ها ی تیردی در فلش بشم چون من هم دوست دارم دنباله رو نباشم و تقلیدی کار نکنم با این تواصیف برای این که برنامه نویسیم در این حد بشه باید چه زبان های برنامه نویسی رو یاد بگیرم و چند سال طول میکشه از اون جایی هم که وضعم توپ نیست کلاس نمیتونم برم
 

massoudn

کاربر فعال
سلام،
دوست عزیز،
در زمانی که شما به برنامه نویسی در سطوح بالا تسلط کافی داشته باشید و از توانایی و پشتکار مطلوبی برای طراحی و اجرای یک سیستم خاص در زمینه ای که قصد دارید گسترش دهید دارا باشید،
با عضویت در گروههایی که در زمینه ساخت نرم افزار مشغول اند نرم افزار هایی تهیه نمائید،
یا خود اقدام به این کار نمائید که نیازمند تجربه کافیست،
نرم افزارهای شرکت اتودسک از فعالیت های کوچک شروع شد و گسترش پیدا کرد،
با نگاه به آینده و انجام سرمایه گذاری 5 تا 10 ساله امکان خلق چنین نرم افزار هایی در کشور میسر میگردد،
هر چند که به دلیل اینکه چنین علم هایی کمتر بصورت آکادمیک در حال آموزش می باشد و در صورتیکه دوستان و اساتید علاقمند به آموزش این حرکت را بصورت تجربی انجام نمی دادند چه بسا اسم چنین نرم افزار ها و شرکتهایی را به گوش هم نمی توانستیم بشنویم،
در هر حال شما در ابتدا باید به اندازه کافی در چنین نرم افزارهایی مهارت کافی کسب نمائید تا در زمان ساخت، نیازسنجی به درستی صورت پذیرد،
پیشنهاد:
به نرم افزارهای شرکت اتودسک (چون نام بردید) مراجعه نمائید، پس از دانلود، نصب و جستجو برای آموزش، علاقمندی خود را جستجو نمائید،
یا اینکه در ابتدا از تجربه افرادی که قبل از شما این فکر به ذهنشان خطور کرده مراجعه و از تجربیات آنها بهره برید،
سپس راه خود را پیدا نمائید،
همان طوری که در پست بالا مشاهده می نمائید هادی عزیز زحمت کشیدند و مطالبی مورد نیاز شما و خیلی دوستان تهیه نمودند،
آموزش UnrealScript با تقویت پایه برنامه نویسی ++C



لینک های مهم و مفید ++Hadi++ در مورد فلش و راهنمایی کاربران ..
از این طریق نیز می توانید استفاده کافی ببرید،
مورد آخر اینکه از طریق اکشن 3 میتوانید پروژه های 3D کار کنید، ولی نرم افزار هایی وجود دارند که اکثر این کارهای 3D را با سهولت، کارایی بیشتر و سطح مطلوب تری برای شما انجام خواهند داد، که می توانید از آنها استفاده نمائید،
UDK - Unity 3D
اکثر آموزشها نیز یا بصورت فارسی یا بصورت لاتین وجود دارند، کلاس آموزشی نیز در صورتیکه شرایط آن برای شما محیا نباشد، از طریق اینترنت تا حد زیادی می توان پوشش داد، پس جای نگرانی نیست،
موفق باشید.​
 

rasool_jelve

Active Member
برای رسیدن به همچین توان برنامه نویسی از کجا باید شروع کنم با یه مثال بهتر بگم
مثلا اگه خواستیم وارد دنیای گرافیک رایانه بشیم در مرحله اول باید خوب فتوشاپ و گرافیک تک فریم رو یاد بگیرم چون مبانی در فتوشاپ خوب جمع شده پیکسل رنگ وکتور و...
بعد از اون وارد دنیامولتی فریم دو بعدی میشم با نرم افزار هایی مثل پریمیر و اوید البته این ها همه نرم افزار تدوین هستندو با پیریمیر بهتره شروع کرد تا بامبانی چند فریم در ثانیه و کادرهای دی وی و فول اچ ادی و مبانی صدا آشنا شد

بعد سراغ نرم افزار های حرفه ای تری توی انیمیت و گرافیک مثل افتر افکت رفت تا حرکت و تلفیق با همون کامپوزیت رو باهاش آشنا شد و یه خورده مبانی سه بعدی تو این جور نرم افزار ها هم مطرحه

بعد سراغ نرم افزار های سه بعدی مثل مکس رفت تا با بعد سوم آشنا شد و ساخت و ساز و انیمیت حرفه ای در کل خلق ددنیای مجازی .تو این مرحله مثل کونگ فو کارها خط مشکی بی نهایت میگیری یعنی به درجه استادی رسیدی و می تو نی به دنیا دیگر نرم افزارها از طریق اطلاعات قبلی که داری نفوذ کنی و صاحب سبک بشی

این همه رو گفتم نه به این خاطر که بگم این چیزا رو بلدم گفتم که بدونم چطوری توی برنامه نویسی به این طریق پیش برم البته روشی رو که گفتم روشی که تقریبا توی ده سال کار کردم و شخصیه
حالا بماند پارتیمون کلفت نبود وارد سینما و تلویزیون نشدم کار ندارم توی برنامه نویسی چطور عمل کنم البته باید بگم که برنامه نویسی رو در حد اسکریپت نوشت با مولتی مدیا بیلدر و تا حدی استفاده از جملات شرطی اسکریپت ها ی مقدماتی فلش و اصول برنامه نویسی که حلقه ها چی هستن جملات شرطی چی هستن رو میدونم و در حال حاظر میتونم با نرم افزارهای تور مجازی برنامه های پانوراما بسازم اما این چیزها من رو راضی نمیکنه و دوست دارم یه تخصص رو تا نهایتش برم

ببخشید سرت رو درد آوردم
ممنون
 
آخرین ویرایش:

massoudn

کاربر فعال
سلام،
دوست عزیز،
همانگونه که خود نیز مطرح نمودید، بهتر است یک راه را حداقل تا حد کافی پیشروی نمائید،
تسلط به یک یا تعداد کمی از مباحث به مراتب بهتر است از اینکه تلاش برای یادگیری چندین مبحث گردد،
مراتب یادگیری، محدود به عدم توانایی و یادگیری سطوح دیگر نیست، بلکه آشنایی و دانش چند مبحث در زمینه ای مشترک، به شما کمک خواهد نمود،
از نرم افزارهای گرافیکی تا 3d خط مستقیمی وجود دارد که نیاز هر یک در دیگری احساس میگردد،
در پست قبل نیز اشاره گردید که به چه طریق می توانید موارد دیگر را تجربه نمائید،
زبان برنامه نویسی، نرم افزار کامپیوتری و ... کم و بیش نیاز هر علاقمندیست، معهذا نیاز به آن علتی بر یادگیری همه ی آنهاست؟
تجربه و علاقمندی به هر یک از مواردی که تا الآن گفته شد، با در نظر گرفتن زمان برای یادگیری آنها می بایست نتیجه مثبتی را حاصل گردد، که تجربه در این زمینه چنین نشان نداده است!،
پیشنهاد مجدد:
قطعاً شما دوست عزیز از توانایی های منحصر به خود برخوردارید،
پس، پس از اشراف کافی بر موضوع هایی که به آنها اشاره نمودید، در ابتدا این سؤال را از خود بپرسید که بعنوان مثال: زبان c را قصد یادگیری دارم، از آن چه استفاده ای خواهم برد؟ آیا با علاقمندی و هدف سنجی از قبل دیده شده رابطه ای دارد یا خیر؟
اگر جواب اینگونه سؤال ها را هم می دانید و به آنها فکر کرده اید، و چون به این بخش مراجعه نمودید، مجدداً آدرس های فوق، که در پست قبل به آن اشاره گردید به شما پیشنهاد میگردد، چون سرفصل خوبی برای شروع یادگیری باری شماست،
البته بنده پستهای مشابه دیگری از شما در این فروم دیدم، هر چند همین پست نیز قدیمی بوده و آخرین پست مربوط به زمانی بیش از یکسال گذشته است، ولی لازم دانستم، شما که فردی علاقمندید، پاسخی کم و بیش مناسب برای شما بنویسم، امیدوارم شروع خوب به همراه پشتکار قابل قبولی در یادگیری داشته باشید،
موفق و مید باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا