سری آموزشی فارسی ساخت اسلحه در 11 قسمت ویدئویی - High Poly Modeling

clickrast

Member
به نام خدا
سلام
فرقی نمیکنه که چه بازی در چه سبکی ساخته بشه ، به هر حال گرافیک یکی از ارکان بازی محسوب میشه . ساخت گرافیک سه بعدی امروزه چرخه متفاوتی نسبت به سالهای پیش پیدا کرده و به اصطلاح نسل جدید شده .
دیگه ساخت مدل و تکسچرش در نرم افزار سه بعدی برای اینکه مدل به اندازه کافی زیبا به نظر برسه کافی نیست و باید از روش های جدید استفاده کرد که هم باعث زیباتر شدن میشه و هم تعداد پلی گون ها رو کاهش میده .
در این دوره ( course ) آموزشی شما رو با نحوه ساخت یک مدل برای استفاده در بازی آشنا می کنم . برای اینکار ساخت یک اسلحه رو در نظر گرفتم که در اکثر بازی ها یک نیازه و مورد درخواست هم بوده .
من ابتدا مدل اسلحه رو با پلی بالا (highpoly ) میسازم . نکات زیادی در هنگام مدلسازی highpoly وجود داره که در این آموزش ها شما رو با اونها آشنا می کنم .
هدف اصلی در این مرحله توپولوژی و اینه که به شما اهمیت قرار گیری خطوط مش (edgeflow) رو نشون بدم و با بعضی تکنیک ها که در هنگام مدل سازی ، با در نظر گرفتن این نکته که قراره از مدل highpoly برای ساخت نرمال مپ استفاده بشه ، مانند مش های جدا ( flying geometry ) آشنا کنم .
من مدلسازی رو با استفاده از مایا انجام دادم ولی با توجه به این نکته که فقط از ابزار ابتدائی ( که در همه نرم افزارهای سه بعدی مشترک هستن ) استفاده می کنم ، میشه این کارها رو در هر نرم افزاری انجام داد .


final.jpg


black_steel.jpg

mmm.jpg

در ادامه من مش رو با اسفاده از zbrush تکسچردهی می کنم . به این کار polypaint گفته میشه که امروزه دیگه روش معمول ساخت تکسچر به حساب میاد . در ضمن اینکه این مرحله رو میشه با استفاده از هر نرم افزار با این قابلیت انجام داد . نرم افزارهایی مثل texture mari , bodypaint , mudbox و یا حتی خود مایا .
در مرحله آخر من با استفاده از نرم افزار topogun ، مش کم پلی ( lowpoly) رو روی مش اصلی میسازم . در این مرحله شما علاوه بر اینکه با نرم افزار topogun آشنا میشید ، با انجام یک پروژه عملی با این نرم افزار کاملا روش کار رو یاد می گیرید . در ادامه مرحه bake کردن جسم highpoly روی جسم lowpoly رو انجام میدم . در نهایت مپ ها رو با استفاده از photoshop نهایی می کنم و برای استفاده در انجین یونیتی آماده می کنم و نتیجه رو در این انجین به شما نشون میدم .

( نکته : من مدل یک colt رو انجام دادم چون اسلحه های رگباری از پارتهای زیادی تشکیل شدن و تعداد پارت ها خیلی میشد و مناسب قرار گیری توی سایت نبود ولی به هر حال روش یکیه و میشه همین روش رو برای ساخت اسلحه های بزرگتر هم تعمیم داد )
آموزش مدل کردن highpoly :

- قسمت اول : آماده سازی نرم افزار
- قسمت دوم : ساخت توپولوژی قسمت اصلی اسلحه
- قسمت سوم : اتمام مدلسازی تمام قسمت های اصلی
- قسمت چهارم : ایجاد حفره ها در بدنه اسلحه
- قسمت پنجم : آخرین آماده سازی قبل از عمق دادن
- قسمت ششم : عمق دادن به مش و تکمیل آنها
- قسمت هفتم : ایجاد جزئیات بزرگ
- قسمت هشتم : ایجاد ماشه ، چکانه و نشانه روها
- قسمت نهم : اضافه کردن edge loop ها و آماده سازی برای smooth
- قسمت دهم : ایجاد آخرین جزئیات در مدل
- قسمت : یازدهم ( پایان مدل سازی highpoly ) : انجام mirror برای کامل کردن مش
 

clickrast

Member
دوستان خدایی نکرده نظری ؟ حرفی ؟ سخنی ؟ باباااا این دوستمون زحمت کشیدند، وقت گذاشتن، آموزش رایگان تهیه کردن، همین کارارو می کنین که این استعدادا میپرن دیگه! :-دبلیو
 

asremoaood

New Member
خیلی خوبه. ما منتظریم. پس چرا ادامه نمیدی؟
تو این آموزش چند تا چیز رو یاد می گیریم و اگه تا آخرش ادامه پیدا کنه خیلی عالی میشه
لطفا سریعتر همشو بزراید
 

clickrast

Member
همشو که هنوز نساخته و اگه حمایت نشه خب مطمئنا نمیسازه دیگه بقیه شو!
فعلا توی سایت اصلی فکر مکنم چندتا قسمت بعدی رو هم اضافه کردن ولی هنوز مجموعه کامل نیست که اینجا بذارم.
 
سلام.
من با اینکه وقت میخواستم بزارم روی چیز دیگ ای گفتم وقت بزارم روی این آموزش ببینیم چیه.

هر آموزش رو که دیدم نظرم رو توی سایت اصلیت میزارم.

اما یه مسئله دیگه. برخی از آموزشهاتون صداهاشون خیلی ضعیفه.پیشنهاد میکنم با Camtasia آموزش تهیه کنید.
 

clickrast

Member
کیفیت اصلی آموزش ها خوبه و توی ارشیو ماهانه با کیفیت اچ دی و صدای بدون تغییر ارائه میشه ولی آموزش های توی سایت رو بخاطر کم حجم بودنش و اینکه همه بتونن استفاده کنن دستکاری میکنیم.
یا حق
 

جدیدترین ارسال ها

بالا