سرعت اینترنت افزایش می یابد

irani_online

New Member
فناوري
فناوري | خبرگزاری رها نیوز
سرعت اینترنت افزایش می یابد
به گزارش رها نیوز:

حسین فلاح سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: با حذف اشتراک یک به هشت، اپراتورها موظف به تأمین حداقل پهنای باند تعیین شده به ازای هر کاربر بوده و در صورتی که این سرعت از حد مجاز پایین تر رود، بلافاصله سازمان تنظیم مقررات دستور توقف فروش را به آن اپراتور صادر خواهد کرد.

به گفته حسین فلاح جوشقانی پیش از اعلام حذف اشتراک یک به هشت در مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در میزان اختصاص پهنای باند بین کاربران شبهه وجود داشت اما اکنون با حذف این قانون از مصوبه مذکور، میزان حداقل سرعت به ازای هر مشترک برای اپراتور به صورت واضح تعیین و از سوی رگولاتوری نظارت می شود. در واقع با حذف اشتراک یک به هشت، اپراتور موظف است برای تأمین خدمات به مردم، پهنای باند مورد نیاز را با توجه به رفتار مشترکین از شرکت ارتباطات زیرساخت تهیه کند.

جوشقانی درباره اختصاص میزان پهنای باند به هر مشترک اینترنت گفت: “در پروانه های سازمان تنظیم مقررات پارامتری وجود دارد که براساس آن این سازمان به سنجش عملکرد اپراتور می پردازد. این سنجش که به آن میزان سرانه پهنای باند می گویند، بر این نکته متمرکز است که آیا اپراتور با توجه به نیازهای کاربر شبکه لازم را از شرکت ارتباطات زیر ساخت تامین می کند یا خیر؟

وی با بیان اینکه براساس پروانه موجود امسال سرانه پهنای باند 30 کیلوبیت بر ثانیه به ازای هر مشترک است گفت: اگر یک اپراتور یک میلیون پورت داشته باشد، اپراتور موظف است حداقل 30 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند اینترنتی تامین کند و این سرویس را براساس رفتار مشترکین ارائه دهد.

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در توضیح رفتار مصرف گفت: “کاربران در زمان های مختلف روز و برحسب کاربرد خود در استفاده از خدمات اینترنتی رفتار های متفاوتی را از خود نشان می دهند. برای مثال برخی کاربران کاربری های اداری و تجاری داشته در حالی که برخی دیگر دارای مصارف خانگی هستند. بر این مبنا، اپراتور می تواند تعادلی ایجاد کند و با رصد مداوم رفتار مشترکین، پهنای مورد نیاز را از زیرساخت دریافت کند. “

توقف فعالیت اپراتورهای متخلف در صورت عدم تامین پهنای باند مورد نیاز

جوشقانی در رابطه با مانیتورینگ عملکرد اپراتورها اذعان کرد:” اگر پهنای باند اپراتور برای هر مشترک کمتر از 30 کیلوبیت بر ثانیه باشد، آن اپراتور از سوی تنظیم مقررات متوقف خواهد شد و تا زمانی که پهنای باند مورد نیاز را تأمین نکرده است نمی تواند مشترک جدید بگیرد. در واقع مشترکین هر دسترسی و سرعتی را که از اپراتور دریافت می کنند، بعد از اعمال این قانون نیز با توجه به رفتار گذشته خود پهنای باند را دریافت می کنند.

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در ادامه گفت: ” تاکنون کاربران و گاهی اپراتورها برداشت اشتباهی از اشتراک یک به هشت داشتند. کاربران و بعضا اپراتورها بر این تصور بودند که اشتراک 8-1 یعنی تقسیم سرعت پهنای باند بین 8 نفر، در حالی که معنای اشتراک 1 به 8 این نیست؛ بلکه اشتراک 1 به 8 به این معنا بود که اپراتور ها موظف بودند برحسب رفتارهای متفاوت مشترکین در مصرف سرویس شبکه خود را طراحی کنند به طوری که میزان پهنای باند تخصیص یافته به ازای هر کاربر از یک به هشت کمتر نباشد. در واقع مصوبه پهنای باند یک به هشت به این معنا نبود که اپراتور به تعداد مشترکین و سرعت درخواستی آن ها به صورت اختصاصی از زیر ساخت پهنای باند دریافت کند.”

منابع
http://rahanew.ir/news/فناوري/
کامپیوتر | پايگاه اينترنتی روبات سورنا
http://www.yjc.ir/fa/news
 

جدیدترین ارسال ها

بالا