سخن از 3d max 2010

Dr.xyz

Well-Known Member
سلام
بالخره یک حرفی از این مکس 2010 به پیش اومد

بعضی از تغییرات و اضافاتی که انجام دادن

اینجاد ابزار سکلوپتینگ

متریال اکپلورر

دیدن متریال منتال ری به صورت ریل تایم و جیزایی از قبیل bump

انجام UV Map در ویو پورت

cloth هم یک جیزایی بهش اضافه کردن (مثل پاره کردن لباس)

توانای اضافه کردن ترکهای صوتی مختلف

یک متریال جدید که به فوتوشاپ بطور مستقیم کار می کنه

و از همه خفن تر هم

اضافه کردن 14 اپریتور به PF System و توانایی انجام ما یعات !!!

فیلتر PolyBoost بصورت رسمی در مکس لینک زیر هم موضوعش همینه
http://area.autodesk.com/index.php/blogs_shane/blog_detail/100_new_modeling_features/

این لینک هم مربوط به ویوپورت هست که نشون میده که ویوپورت چقدر به رندر نهایی نزدیکه
http://area.autodesk.com/index.php/blogs_ken/blog_detail/mystery_images_and_video_posted


xView برای عیبجویی مدل
http://area.autodesk.com/index.php/blogs_ken/blog_detail/3ds_max_design_2010_xview/



دیگه این چیزیه که ما دیدم شاید یکم بالا پایی باشه
البته بازم چیزای دیگه هم هست
یا علی
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
واي، خيلي عاليه!!!
دكتر جان، ممنون بابت تاپيك
من كه باورم نميشه، اگه واقعا همه اينا كه گفتي اضافه بشه، مكس خيلي قوي تر از الانش ميشه

اضافه کردن 14 اپریتور به PF System و توانایی انجام ما یعات !!!

يعني ديگه بيخيال realflow , glu3d ، خدا كنه چيز بدرد بخوري بشه
كاش يه دستي هم به سر و روي ظاهر مكس بكشن!

يه سوال،حالت نقاشي براي ساخت تكسچر به 2010 اضافه نشده؟
 

Farrokh

Active Member
ای داد
باید به فکر کارت گرافیک خدا باشیم از الان

آقا مکس 2009 هم فکر کنم بتونه سایه رو تو ویو پورت نشون بده
کسی بلده چطوری ؟

ممنون از بابت تاپیک
 

Navidmilan

Well-Known Member
مکس 2009 هم فکر کنم بتونه سایه رو تو ویو پورت نشون بده ...

در واقع از Max 2008 شما ميتونيد سايه رو تو Viewpoer ببينيد.
روي Viewport راست كليك ميكنيد و Viewport Shading رو رو حالت Good يا Best قرار ميديد. (تصوير1)

بعد نوري كه ميخوايد رو Select ميكنيد و دوباره راست كليك ميكنيد و اينبار
گزينه Enable Viewport Shadow Selected رو كليك ميكني. (تصوير 2)

حالا تو Viewport سايه اي داري كه به صورت Real Time با حركت دادن نور موقعيت سايه رو نشون ميده و ديگه براي ديدن موقعيت سايه و تنظيم كردنش نيازي به Render نيست.

بحث Viewport Rendering تو Max 2010 كه به تازگي Announced شده خيلي پيشرفت كرده و ميشه تو Viewport به غير از سايه Ambient Occolusion , Motion Blur , Depth of Field , Soft Shadow
Exposure Control رو هم ديد و اين يعني صرفه جويي در زمان رندر هاي تستي.

اطلاعات كامل به همرا تصوير و عكس تو همون لينكي كه دوستمون داده هست.

01.jpg 02.jpg
 

Farrokh

Active Member
مرسی از راهنمایی های خوبتون

این امکان با نور های ویری هم کار می کنه؟

خوب برای مشکل کارت گرافیک چی؟
آیا کارت گرافیک های بسیار قوی برای کار روی پروژه ها لازمه یا نه توی برنامه نویسی اصل بهینه سازی رعایت شده؟


موفق باشید
 

Navidmilan

Well-Known Member
خوب برای مشکل کارت گرافیک چی؟

خوب مسلما کارت گرافیک قویتر سرعت پردازش رو در Viewport بالا میبره چون Viewport نرم افزارهای سه بعدی مثل Engine بازیها عمل میکنند (بدون هوش مصنوعی و ... ) و این طبیعیه که با کارت گرافیک بهتر Viewport روون تری خواهی داشت.

اما در مورد Viewport Rendering تو Max 2010 باید بگم که سرعت Viewport با این خصوصیات جدید ، نسبت مستقیم با
GPU (graphics processing unit داره پس کارت گرافیک بهتر میتونه با توجه به این امکانات جدید که به مکس اضافه میشه ، تاثیر خودشو کاملا نشون بده. البته منم مثل شما اطلاعاتم فقط در حد معرفی هایی که خود Autodesk از Max 2010 داشته.
performance is all very GPU dependent جمله از سایت Autodesk در معرفی Viewport Rendering در Max 2010

البته به این نکته هم دقت کن که شما نمیخوای دائم بالاترین تنظیمات Viewport رو فعال کنی. مثلا میخوای DOF رو چک کنی تو انیمیشنت به جای رندر کردن کل کار یه Make Preview میگیری یا مثلا موقعیت سایه ها رو چک کنی که Soft Shadow رو فعال میکنی و تغییراتتو میدی و هی تست رندر نمیگیری.

در مورد نورهای Vray من هنوز جایی چیزی ندیدم. ولی نورهای Photometric و exposure control رو مطمئنم که این دومی یعنی Exposure خیلی بدرد میخوره...

در آخر 2 تا تصویر ببینید از Viewport Rendering Max 2010 ببینید جالبه ...

t_unkown1.jpg



t_robot.jpg


 
آخرین ویرایش:

Navidmilan

Well-Known Member
كاش يه دستي هم به سر و روي ظاهر مكس بكشن!

بله این کار رو هم کردن و اون هم با استفاده از Ribbon که اگر با Office 2007 کار کرده باشی میتونی تصور کنیش. این عکس رو اگر قبلا ندیده باشی یه شمایی از Interface Max 2010 رو میتونی توش ببینی. خود عکس Light Analysis رو تو Max 2010 Design نشون میده.

t_LightAnalysis.jpg

 
آخرین ویرایش:

Navidmilan

Well-Known Member
يه سوال،حالت نقاشي براي ساخت تكسچر به 2010 اضافه نشده؟
خوب همونطور که خوندید Polyboost به طور کامل به Max 2010 اضافه شده که میشه به جرات گفت تو Modeling جزو برترین Plugin های Max بوده که قابلیتهای بالایی داره از جمله Sculpting (البته انتظار یه چیزی مثل Zbrush رو نداشته باشید) ، ویرایش کردن مستقیم UV ها بر روی مدل و البته Texture Painting مستقیما بر روی مدل (به صورت محدود ولی با قابلیت کنترل Brush و ... )
در کل Autodesk صحبت از اضافه شدن 100 Option جدید برای Modeling کرده که در حقیقت همون اضافه شدن Poly Boost است.
بد نیست یه نگاه به دستورات Polyboost که به Interface Max 2010 اضافه شدن بندازید.

pnl_poly_modeling_min.jpg


pnl_poly_modeling_max.jpg


pnl_poly_modeling_float.jpg


ribbon_shrink_horiz.jpg


panels_vert_horiz.jpg


dock_panel_on_panel.jpg
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
ببین فرخ خود مکس گفته که برای حالت viewport باید کارت گرافیک Pixel Shading 3 رو کاملا ساپورت کنه.
بنظرم یه گرافیک خوب مثل سری 4800 ati میتونه عالی باشه.
حالا نمیگم 4870 اما 4830 خیلی خوبه.هم اینکه قیمتش مناسبه.

ولی من به کی بگم همه میگن ربطی نداره ولی چیزیه که خودم تست کردم برای یه موتوری مثل وی ری کارت گرافیک تو محاسبات GI خیلی دخیله
حالا همه یه جیز یاد گرفتن میگن گرافیک هیچ ربطی به رندر نداره آخه آدم یه کم فکر کنه متوجه میشه اگه گرافیک پردازش ضعیف داشته باشه چطور میتونه نور پردازی عالی انجام بده.مخصوصا اگه روی Brute Force , Light catch تنظیم باشه و یه چیز مثل چمن Displace داشته باشه
 

H.S

Member
مارو بگو که از همه ی اینا غافل بودیم. امکانات جالبی داره. حداقل سیستم که بخواد این پرفرمنس رو بده چیه ؟
 

Farrokh

Active Member
میگم این رفیقای اوتو دسکیمون در مورد کم کردن ارور های مسخره ی مکس حرفی جایی نزدت ؟

ممنون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا