سخنی کوتاه درباره گرافيک

parsa_8m

New Member
سخنی کوتاه درباره گرافيک کامپيوتری

بسياری از هنرها از جمله گرافيک تابع روند پيشرفت و فن آوری است.
و از امکانات فراهم آمده توسط تکنولوژی جهت بيان خود. استفاده می نمايد. در عصر حاضرکامپيوتر يکی از وسايلی است که در حيطه گرافيک همه گير شده است.
سرعت زياد و حجم نرم افزارهای کاربردی اين رشته همانند فتوشاپ و فری هند. مجال پرداختن به مباحث نظری را نمی دهد و بسياری از اشخاص شاغل در اين رشته خود را بی نياز از طرح و يادگيری مبانی و مباحث نظری می دانند و نيازهای خود را با استفاده از امکانات موجود در کامپيوتر ( اشخاصی که پیوسته دغدغه دستيابی به فيلتر های جديد دارند) بر طرف
می سازند.
اما چالش در همين نکته نهفته است که کامپيوتر ابزاری است که در اختيار همگان قرار دارد. مجموعه ای امکانات که در عين افزايش توانايی های مجازی ما. توانايی های شخصی را کاهش می دهد. جهت تسلط و به اختيار گرفتن امکانات آن و پياده نمودن قوه خلاقه خود بر اين ابزار . باید با آموزش صحيح رشته گرافيک به مقابله با ارائه کارهای سطحی و يکنواخت پرداخت. مدت زمان لازم برای اجرای کارها بسيار کم شده است و امکاناتی وسيع جهت ابراز خلاقيت فراهم آمده است.
می توان گفت که طراحی گرافيک بطور اعم بايد دارای دو ويژگی اساسی باشد:
1 – منطق تجسمی
2 – سادگی
اما امروزه متاسفانه با توجه به استفاده ناصحيح از اين ابزار در بسياری از کارهای ارائه شده که ديدگان را می آزارد. نه منطق تجسمی مشهود است و نه سادگی قرين با آنها. اما کسانی که مجهز به علم اين رشته هستند . با استفاده خلاقانه از امکانات کامپيوتر آثاری چشم نواز عرضه می نمايند.
امروزه عموما تصور می نمايند که هنر را بايد در آثار گرانبها و موزه ای يافت. اما چه بسا که هنر می تواند همانند وسيله ای ارتباطی ارزان قيمت وگران ارزش در اختيار عموم مردم قرار گيرد و اين بر عهده طراح گرافيک( گرافيست) است. مشکلات طراحی گرافيک که اصل را بر ارتباط با مخاطب قرار داده . بايد بدست طراح گشوده شود. اما اگر طراح فاقد شناخت و توانايی انجام آن باشد اين وسيله يعنی کامپيوتر از عهده انجام آن بر نمی آيد.
مسائل نظری ( مبانی ) مباحثی عام در اين رشته اند. هر چند که طراحی و هنر بواسطه خصلت ويژه خود. که آزادی در بيان و اجرا می باشد. تابع قانون مندی خاصی نيست اما بسياری از تجربيات که در بوته آزمايش سر افراز بوده اند بصورت قانون در آمده اند.

موفق باشيد.


برگرفته شده از کتاب: کاربرد رنگ و حروف در گرافيک با کمی تغيير.
نوشته: ميچل بيومنت
 

rezagolm

New Member
سلام پارسا جان
باید به خدمت شما عرض کنم که متاسفانه حق بطور صد در صد باشماست با بالا رفتن قابلیتهای کامپیوتری در عرصه گرافیک و هنر متاسفانه افرادی با داشتن حداقل اطلاعات در مورد طراحی گرافیک دست به ابداع آثاری با اتکا به قدرت نرم افزار ها میزنند بدون هیچ ارزش بصری و ارزش معنوی . در اروپا اگر اثری از حداقل ارزش معنوی برخوردار باشد اقلأ دارای ارزش بصری بالایی است و صرفأ هر کسی که بتواند با یک نرم افزار کار کند دست به انجام خلق اثر نمی زند مگر با همراهی شخصی که دارای آگاهی از مبانی هنری و مبانی بصری است .
به هر حال این یکی از مشکلات عمده ایران در زمینه گرافیک و هنری است که امیدوارم با همت دوستانی چون شما هرچه زودتر برطرف گردد.
با آرزوی موفقیت برای شما
ضمنأ از مقاله تان هم ممنونم
 
درسته اقا .......

اقا واقعا حق با شماست
وخيلي خوب حق مطلب رو ادا كردين اميدوارم در اينده هم چنين مطالب جالب رو برامون توضيح بدين وهمانطوري كه مي دونيد با پيشرفت علم خيلي چيزها عوض درست و نمونه شدن داره
خراب وگنگ ميشه كه اينم تقصير منو وتو نيست مشكل از بالا ست
---------
باي
 

جدیدترین ارسال ها

بالا