سخت افزاز های چددید

aldo

Member
[h=2]نگاه موشکافانه به سنسور تشخیص اثر انگشت در آیفون 5S در میان انبوهی از شایعات[/h]
fb97188652eb906d92f056b700e28cb1_XL.jpg





با نزدیک شدن به فصل پاییز، بازار شایعات در مورد نسل جدید گوشی آیفون و قابلیت تشخیص اثر انگشت در آن، بیش از پیش به واقعیت نزدیک می‌شوند. چندی قبل نیز یک قطعه کد از نسخه هفتم سیستم عامل iOS به بیرون درز کرد که نشان می‌داد که پشتیبانی از سنسور تشخیص اثر انگشت به نسل جدید این سیستم عامل اضافه شده است. با استناد به این موضوع، می‌توان مطمئن بود که به زودی شاهد حضور محصولات جدید اپل در بازار که مبتنی بر این فناوری هستند، خواهیم بود.


اگر به خاطر داشته باشید، چندی قبل در زومیت گفتیم که اپل تمام تلاش خود را بکار بسته تا فناوری تشخیص اثر انگشت را با صفحه نمایش یکپارچه کند. درست است که این موضوع بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما اگر واقع‌بینانه به موضوع بنگریم متوجه خواهیم شد که یکپارچه سازی این سنسور با صفحه نمایش و تولید انبوه ماژول‌های مخصوص آن، امری نیست که ظرف مدت دو ماه تا عرضه آیفون 5S به بازار صورت گیرد. به همین دلیل پیش بینی می‌شود که در آیفون 5S، این سنسور با دکمه Home این گوشی یکپارچه سازی شود.
حال، در میان انبوهی از شایعات پیرامون این موضوع، «گپی پارزایل»، متخصص در امور تشخیص هویت بیومتریک در موسسه IvasiveCode قصد دارد تا با بررسی تخصصی این فناوری، ما را بیش از پیش آن هم به طور خاص در گوشی آیفون با فناوری تشخیص اثر انگشت، آشنا سازد.
در این مقاله سعی شده است تا به ذکر جزئیات دقیق و قابل فهم برای عموم مردم در مورد علم سنسورهای تشخیص اثر انگشت پرداخته شود؛ و مهمتر از آن، یافتن پاسخی برای این سوال که چرا استفاده از فناوری‌های بیومتریک یک راهکار قابل قبول و البته با دوام در زمینه تشخیص هویت محسوب می‌شوند.
در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با فناوری تشخیص اثر انگشت و چگونگی عملکرد سنسورهای مخصوص انجام این کار آشنا سازیم.
بگذارد در ابتدا نگاهی موشکافانه و عمیق به مهمترین بخش تشخیص اثر انگشت بپردازیم.
[h=2]سنسور:[/h]تشخیص اثر انگشت وابستگی شدیدی به تصاویر دریافت شده با دقت زیاد و با حداقل میزان نویز دارد. سعی شده تا فناوری اصلی ساخت این سنسورها به گونه‌ای باشد تا عملکرد آن با کاهش نویز و خطاهای تصویری، تا حداکثر میزان مطلوب افزایش یابد. چنانچه عملیات طراحی و ساخت این سنسورها با دقت انجام نپذیرد امکان بروز خطا در عملکرد قطعه وجود دارد. برای مثال ممکن است، بعد از چند وقت کار کردن، در تشخیص اثر انگشت صاحب دستگاه دچار مشکل شده و یا اثر انگشت دیگران را به اشتباه، به عنوان اثر انگشت صاحب دستگاه تشخیص دهد.
این موضوعی است که کارشناسان سعی دارند از رخ دادن آن جلوگیری کنند. اما این همه ماجرا نیست. سنسورهای تشخیص اثر انگشت، عموما طول عمر زیادی ندارند و پس از سپری شدن یک دوره زمانی خاص از فعالیتشان، عموما در تشخیص اثر انگشت کاربر دچار مشکل می‌شوند و این موضوعی است که اپل به شدت از آن واهمه دارد. زیرا همه ما می‌دانیم که این شرکت همواره سعی کرده تا از تکنولوژی‌های جا افتاده و تثبیت شده و البته با کیفیت و طول عمر زیاد، در محصولات خود استفاده نماید.
[h=2]عوامل تاثیرگذار در عملکرد سنسور:[/h]در زندگی طبیعی و روزمره، اوضاع بسیار بدتر از این نیز می‌شود. انسان، عموما کارهای گوناگونی را با دستان خود انجام داده و سطوح مختلف از جنس‌های گوناگون را لمس می‌کند. با هر بار لمس کردن این سطوح بخشی از گرد و خاک و عناصر موجود در آن سطح به انگشتان شما می‌چسبند. با لمس کردن سنسور تشخیص اثر انگشت، این مواد و عناصر مستقیما بر روی سطح این قطعه باقی می‌مانند. مضاف بر این، پوست انسان در بسیاری از موارد برای کنترل دمای بدن، عمل تعریق را انجام می‌دهد. این عرق ترشح شده متشکل از آب و نمک است. همچنین یک مایع روغنی از پوست انسان ترشح می‌شود که حالت چسبنده و مات دارد. هنگامی که دست خود را بر روی این سنسورها قرار می‌دهید تمامی این ترشحات برروی آن باقی می‌مانند و همین مواد، باعث خواهند شد تا علاوه بر کاهش عملکرد سنسور، طول عمر آن نیز به شدت کاهش یابد.
برای مثال می‌توان به سنسورهای تشخیص اثر انگشت CMOS اشاره کرد. در بخش راهنمای استفاده از این محصول، طول عمر آن نیز مشخص شده است. این طول عمر بر مبنای تعداد دفعات لمس کردن سنسور تعیین شده است.
حال، به موارد بالا مواردی نظیر این موضوع را اضافه نمایید که افرادی که از گوشی آیفون استفاده می‌کنند عموما آن را در داخل جیب‌ خود قرار می‌دهند که منبع انواع و اقسام آلودگی‌هاست. همچنین ممکن است فردی از روی فراموشی، گوشی خود را در داخل خودرو و تحت تابش مستقیم نور خورشید جا بگذارد و... تمامی این موارد، به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر عملکرد کلی سنسور تاثیرگذارند.
البته، عملکرد سنسورها نیز یکسان نیست و ممکن است در شرایط گوناگون تغییر کند و این موضوع برای کمپانی اپل که یکی از خبره ترین کمپانی‌های دنیا در امر طراحی و ساخت سخت افزار است، یکی از چالش‌های بزرگ پیش رو است.
احتمال اضافه شدن سنسور تشخیص اثر انگشت به آیفون 5S، بسیار زیاد است زیرا استفاده از پسوند S در مدل‌های این گوشی حاکی از یک بازطراحی کلی و ارتقای سخت‌افزاری است. البته لازم به ذکر است که این بازطراحی تنها شامل بخش‌های داخلی آن می‌شود و ظاهر آیفون 5S قطعا شبیه به آیفون 5 خواهد بود.
 

aldo

Member
[h=2]همه کاره HP اجسام را به صورت سه بعدی Scan می کند و دو بعدی پرینت می گیرد[/h]
576634a42c4a68b90d534f03316d9d02_XL.jpg

HP LaserJet Pro 275


TopShot LaserJet اچ پی مدل Pro M275 اجسام را به صورت سه بعدی اسکن می کند و به صورت دو بعدی پرینت می گیرد. مصرف اصلی این پرینتر برای افرادی است که قصد دارند جنسی را بفروشند و برای نمایش ظاهر اصلی آن، نیاز به اسکنر سه بعدی دارند. در ادامه مشخصات فنی و ویدئویی از عملکرد این پرینتر را مشاهده می کنید.

[h=4]به عقیده HP اسکن کردن اجسام به صورت سه بعدی می تواند تصویر صحیح و درستی از ظاهر اصلی آنها نمایش دهد. TopShot نامی است که HP برای پرینتز های All-in-One خود در نظر گرفته است. این دستگاه ها علاوه بر پرینت گرفتن می توانند اسکن هم بکنند. در این دستگاه یک دوربین با رزولوشن بالا کار گذاشته شده که 6 تصویر از جسم مورد نظر می گیرد. سه تا از این عکس ها با فلش و سه تا از آنها بدون فلش گرفته می شوند. M275 همچنین می تواند از اطلاعات کاغذی، کپی بگیرد.[/h]از ترکیب این عکس ها یک تصویر سه بعدی از جسم حاصل می شود.
این پرینتر از ویژگی های ePrint و AirPrint پشتیبانی می کند. شما می توانید به وسیله LCD این پرینتر آنچه را اسکن می کنید ببینید. بنابراین بدون نیاز به کامپیوتر، اسکن کنید و کپی پرینت بگیرید. هنوز اچ پی قیمت دقیق این محصول را مشخص نکرده است. در ادامه ویدئوی HP در مورد معرفی این محصول را مشاهده می کنید.
منبع: Enagdget



 

aldo

Member
[h=2]Aivia Xenon، ماوس چند منظوره گیگابایت[/h]
52847945d34c24d045f4f6bfeae5a17d_XL.jpg

Aivia Xenon


گیگابایت ماوس چند لمسی و چند منظوره خود را با نام Aivia Xenon معرفی کرد این ماوس مانند باقی ماوس های موجود در بازار دارای کلید های راست و چپ است ولی قسمتی که Xenon را از باقی ماوس ها مجزا می کند قابلیت تغییر به حالت های مختلف است. این ماوس قادر است مانند Trackpad چندلمسی عمل کند و یا بعنوان نشانگر لیزری در Presentation استفاده شود.

[h=4]معمولی با دکمه های چپ و راست، تاچ پد چندلمسی، حالت Presentation و صفحه نقاشی است. Aivia Xenon در حالت ماوس چندلمسی علاوه بر دکمه های چپ و راست امکان حرکت های اسکرول افقی و عمودی و بزرگنمایی و غیره را از طریق صفحه لمسی ممکن می سازد. وقتی حالت ماوس را به تاچ پد سئویچ کنید، Xenon کاملا شبیه به تاچ پد چند لمسی نوت بوک عمل خواهد کرد و کاربر می تواند از تمام سطح Xenon برای هدایت نشانگر ماوس استفاده کند.[/h]Xenon در حالت Presentation مانند نشانگر لیزری عمل می کند و برای مشخص کردن بخشی از تصویر ویدیو پروژکتور برروی پرده نمایش استفاده می شود. کاربر می تواند نقطه قرمز را برروی صفحه حرکت دهد و یا بخشی از متن را مشخص کند.
Xenon همچنین می تواند مانند قلم نوری عمل کند و کاربر قادر است نقاشی و یا طرح خاصی را توسط صفحه لمسی آن در کامپیوتر بکشد.
گیگابایت اعلام کرده، ممکن است ظاهر Aivia Xenon تا زمان عرضه رسمی دچار تغییرات شود. هنوز قیمت و زمان ورود این Aivia Xenon اعلام نشده است.
منبع: Toms Hardware



 

aldo

Member
[h=2]مایکروسافت با معرفی دو ماوس جدید Arc Touch تولد 30 سالگی بخش سخت افزار خود را جشن می گیرد[/h]
6ac120fd0b4b143822d7f317faca5711_XL.jpg

Microsoft Arc Touch


سخت افزار مایکروسافت 30 ساله شد. اولین محصول سخت افزاری مایکروسافت یک ماوس سازگار با نرم افزار MS Word بود که در سال 1983 وارد بازار شد. پس از آن مایکروسافت سخت افزارهای متنوعی را تولید کرد و بخش سخت افزار شرکت نیز دچار تغییرات بسیاری شد. حال مایکروسافت به مناسبت تولد 30 سالگی بخش سخت افزار خود دو نسخه جدید از ماوس متفاوت Arc Touch را معرفی کرده است.

از سال 1982 که سخت افزار مایکروسافت کار خود را آغاز کرد تا به امروز محصولات متنوعی از ماوس های لمسی تا کی برد و جوی استیک تولید کرده است.
Blog-Post-Timeline-Image-Lg.png

پیش تر ماوس فوق العاده Arc Touch مایکروسافت را معرفی کردیم. این ماوس دارای طراحی کاملا متفاوت، صفحه لمسی و دکمه های بیشتر است. بعضی معتقدند که صفحه های چند – لمسی و سخت افزارهای جدید باعث از بین رفتن ماوس خواهند شد. اما در حقیقت کار کردن با ماوس بسیار ساده تر و دقیق تر از صفحه های لمسی است.
mk_atm_cgm_large.jpg

مایکروسافت در تولد 30 سالگی ماوس خود، Arc Touch را در دو رنگ جدید قرمز و خاکستری روشن، عرضه کرده است. هر دو ماوس به تعداد محدود تولید شده و با قیمت 59.95$ به زودی وارد بازار جهانی می شوند.
منبع: Microsoft Blog



 

aldo

Member
[h=2]مایکروسافت دو کیبورد لمسی و فیزیکی را برای تبلت‌ جدید خود معرفی می‌کند[/h]
b0dc5fa189d9a52116889fd04ae3106c_XL.jpg

Touch 7 Type Cover


مایکروسافت در کنفرانس امروز خود علاوه بر دو تبلت 10.6 اینچی Surface، دو کیبورد نیز معرفی کرد تا کاربرانی که سروکارشان دائما با صفحه‌کلید است بتوانند از تبلت‌ خود نهایت بهره را ببرند. یکی از این صفحه کلید‌ها لمسی و دیگری فیزیکی است. صفحه کلید لمسی مایکروسافت که Touch Cover نام دارد، چندلمسی بوده و به اعتقاد مایکروسافت تایپ کردن بر روی آن بسیار راحت‌تر از تایپ کردن بر روی صفحه شیشه‌ای تبلت است. تبلت فیزیکی عرضه شده نیز Type Cover نام دارد که ضخامت بیشتری نسبت به صفحه کلید لمسی دارد. در ادامه گالری تصاویر، رنگ‌های مختلف و ویژگی‌های این دو صفحه کلید را مشاهده می‌کنید.


[h=2]Touch Cover، صفحه کلید لمسی مایکروسافت[/h]استفان سینوفسکی در کنفرانس مایکروسافت اعلام کرد :
Touch Cover کیبورد لمسی مایکروسافت است که تایپ کردن بر روی آن راحت‌تر از تایپ کردن بر روی صفحه شیشه‌ای تبلت است. با اتصال این کیبورد به تبلت Surface، تنها 3 میلیمتر به ضخامت دستگاه شما افزوده می‌شود.
Touch Cover از طریق یک کانکتور مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود. جالب است بدانید این صفحه کلید به میزان فشاری که در بروی محل دکمه‌ها و ترک‌پد آن وارد می‌کنید حساس است. به اعتقاد مایکروسافت، این ویژگی سرعت تایپ کردن را بالا می‌برد.
هنوز در مورد اینکه این صفحه کلید همراه با تبلت Surface عرضه می‌شود و یا کاربران باید آن را به عنوان یک ابزار جداگانه تهیه کنند، صحبتی نشده است.
gallery_2_large_gallery_post-c4b9cb0b95.jpg
verge-lb-1306_gallery_post-fb474dddce.jpg


verge-lb-939_gallery_post-8eeb4d5b52.jpg


verge-lb-943_gallery_post-bf1829c474.jpg


verge-lb-950_gallery_post-732afbad1f.jpg



تاچ کاور در 5 رنگ مختلف به بازار عرضه خواهد شد.
[h=2]Type Cover، صفحه کلید فیزیکی مایکروسافت[/h]مایکروسافت فکر همه جا را کرده است. برای آن دسته از کاربرانی که با کیبورد لمسی راحت نیستند نیز یک کیبورد فیزیکی کامل عرضه کرده است.
این کیبورد کمی از نسخه لمسی ضخیم‌تر بوده و با اتصال آن به تبلت، حدود 5 میلیمتر به ضخامت دستگاهتان افزوده خواهد شد.
استفان سینوفسکی در مورد این صفحه کلید گفته است:
صفحه کلید فیزیکی مایکروسافت که تایپ‌ کاور نام دارد، مجهز به تاچ‌پد کامل و دکمه‌های فیزیکی قابل فشردن است.
verge-lb-1060_gallery_post-f02c3ddf3a.jpg
verge-lb-1066_gallery_post-d9bf5424b4.jpg
verge-lb-1076_gallery_post-d0a9333f91.jpg



هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه محصول اعلام نشده است.



 

aldo

Member
[h=2]مایکروسافت کی‌برد و ماوس جدید بی‌سیم و لمسی خود را با نام Wedge و برای ویندوز ۸ معرفی کرد[/h]
328365b4dbe4c75cbdbd88f3cb43706d_XL.jpg

Microsoft Wedge Mobile keyboard and Wedge Touch mouse



تا زمان انتشار نسخه نهایی ویندوز ۸ زمان زیادی باقی نمانده است، از آنجایی که رابط کاربری ویندوز ۸ براساس صفحه‌های لمسی طراحی شده، بخش سخت‌افزار مایکروسافت نیز کی‌برد و ماوس جدید سازگار با این سیستم‌عامل را برای تبلت‌ و دیگر ابزارهای لمسی طراحی و معرفی نموده است. این کی‌برد و ماوس بی‌سیم به شکلی طراحی شده‌اند که به راحتی با ابزارهای موبایل از جمله لپ‌تاپ و تبلت‌های لمسی ویندوز ۸ کار کنند. اطلاعات بیشتر به همراه گالری تصاویر مربوط صفحه‌کلید Wedge Mobile Keyboard و ماوس Wedge Touch Mouse را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.


کی‌برد و ماوس لمسی جدید مایکروسافت از طریق بلوتوث به کامپیوتر یا تبلت متصل می‌شوند ولی اگر نخواهید ارتباط بصورت بی‌سیم برقرار شود می‌توانید از طریق پورت و کابل USB، آنها را به کامپیوتر ویندوز ‌۸‌ای خود متصل کنید.
Wedge Mobile Keyboard با قیمت ۷۹.۹۵ دلار عرضه خواهد شد. این کی‌برد سبک و باریک بوده و توسط یک جفت باتری قلمی در سایز AAA تغذیه می‌شود. این کی‌برد مجهز به کلید‌های اختصاصی برای دسترسی سریع به نوار Charm ویندوز ۸، جستجو، اشتراک‌گذاری، تنظیمات و بخش Devices است. کلیدهای F1 تا F12 نیز هنوز در این کی‌برد وجود دارند و برای فعال کردن آنها تنها کافی است کلید Fn را فشار دهید.
001WMK_wFlatCover_gallery_post-2aca8519bf.jpg


003WMK_WaferCoverSlate_v1_gallery_post-337b84b63f.jpg


004WMK_SideBattery_gallery_post-3f45016823.jpg


005WMK_SideBT_gallery_post-ec27467f5f.jpg


006WMK_PlanView_gallery_post-4847464f5e.jpg


008WMK_CoverBent_gallery_post-0bcc8bdb89.jpg


009WMK_wFlatRotate_gallery_post-81b4028d9e.jpg










پوشش این کی‌برد نرم و صاف است تا زمانی که در

کنار صفحه نمایش تبلت قرار می‌گیرد به آن آسیبی نرساند. این کاور هوشمند دارای یک تریگر مغناطیسی است، که وقتی آن را از روی کی‌برد برمی‌دارید بصورت خودکار کامپیوتر را از حالت استندبای خارج می‌کند، به این ترتیب دستگاه به سرعت در دسترس کاربر قرار گیرد. این پوشش همچنین می‌تواند به عنوان پایه عمل کرده تا تبلت را بصورت افقی یا عمودی برروی خود جای دهد.


001WTM_SoftTouch_STop_FY12_gallery_post-f9a8040abd.jpg


003WTM_SoftTouch_ABack4_FY12_gallery_post-5d3d9b73d8.jpg


004WTM_SoftTouch_AFront_FY12_gallery_post-7c65b896e8.jpg


005WTM_SoftTouch_ABack3_FY12_gallery_post-f8466a5496.jpg


007WTM_SoftTouch_composite_gallery_post-d0ac5b1174.jpg








اما ماوس Wedge Touch با قیمت ۶۹.۹۵ دلار وارد بازار خواهد شد، طراحی این ماوس عجیب و گیج کننده است و اصلا راحت به نظر نمی‌رسد. در واقع این سبک‌ترین و کوچک‌ترین ماوس مایکروسافت تا به امروز است که از طریق یک باتری در سایز AA تغدیه می‌شود. مایکروسافت ادعا می‌کند که یک باتری قلمی برای ۱۸ ماه استفاده از این ماوس کافی است. در قسمت جلوی ماوس صفحه لمسی وجود دارد که از دستورات لمسی-حرکتی ویندوز ۸ پشتیبانی می‌کند. این ماوس همچنین از فناوری لیزری BlueTrack مایکروسافت پشتیبانی می‌کند که براساس اعلام این شرکت باعث افزایش دقت و بهبود حرکت ماوس برروی هر سطحی می‌شود.
 

aldo

Member
[h=2]لاجیتک از کی‌برد قابل شستشو خود پرده‌برداری کرد[/h]
5f41fcf8894a405ea68352133c1c5a05_XL.jpg

Logitec K310



هرکسی که فرزند کوچکی دارد و یا جایی کار می‌کند که باید روی میز کار غذا بخورد، می‌داند که صفحه کلید و غذا ترکیب جالبی را تشکیل نمی‌دهند! دکمه‌ها چسبناک می‌شوند و استفاده از صفحه کلید هر روز سخت‌تر می‌گردد. بسیاری از ما حتی در خانه نیز از میل نمودن غذا روی صفحه کلید اجتناب نمی‌کنیم. اگر شما جزو یکی از این سه دسته هستید، محصول جدید لاجیتک برایتان جذاب خواهد بود.

امروز شرکت Logitech صفحه کلید K310 را معرفی نمود. چیدمان این صفحه کلید برای کسانی که از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند آشنا است، اما این صفحه کلید اندکی با صفحه‌کلیدهای دیگر تفاوت دارد . شما می‌توانید آن را در آب غرق کنید و نگران هیچ چیز نباشید. حتی می‌توانید در سینک ظرف شویی آن را بشویید و یا با یک پارچه خیس آن را تمیز کنید. نه تنها این محصول می‌تواند تا عمق 3.4 متری در آب فرو رود، بلکه به راحتی نیز خشک می‌شود.
براساس گفته‌های این شرکت، این صفحه کلید توانایی تحمل بارها شستشو و استفاده سنگین را دارد. کاراکتر‌ها روی آن با لیزر پرینت شده و با اشعه فرا‌بنفش روکش داده شده‌اند، بنا‌براین با شستشو پاک نمی‌شوند. سوراخ‌های پشت این صفحه کلید به راحتی آب را به بیرون هدایت می‌کنند و باعث ورود هوا و خشک شدن سریعتر آن می‌شوند.
k310fob.jpg

این کیبورد با نسخه‌های مختلف سیستم عامل‌ ویندوز مانند XP ، Vista و ویندوز 7 سازگار است و با قیمت 39 دلار این ماه به بازار عرضه خواهد شد.
 

aldo

Member
[h=2]سونی ۳ مدل هدفون و یک اسپیکر قابل‌حمل سازگار با NFC را معرفی نمود[/h]
72754b70fe6beee440ef38686ca1c17b_XL.jpg

هدفون NFC سونی



تکنولوژی NFC همان‌قدر در سال ۲۰۱۲ جذاب است که بلوتوث در ۵ سال پیش بود. در هر دستگاه جدیدی که در گوشه و کنار نمایشگاه IFA مشاهده می‌شود، NFC نیز حضور دارد. دو علت مهم برای همگانی شدن سریع NFC وجود دارد: سادگی در استفاده و همچنین سرعت مناسب انتقال اطلاعات. در همین راستا سونیتنها به گنجاندن این تکنولوژی در تلفن‌های هوشمند خود قناعت نکرده و طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی سازگار با NFC را با هدف گسترش کاربرد این فناوری به بازار عرضه خواهد کرد. دوستداران صدای با کیفیت، در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید تا با ۴ محصول بسیار جذاب و جدید سونی آشنا شوید.

اولین محصول، اسپیکر قابل حملی با نام SRS-BTM8 است که از ۴ باتری قلمی AA برای تامین انرژی بهره می‌گیرد و تا 20 ساعت می‌تواند بدون نیاز به شارژ مجدد، موسیقی پخش نماید. این اسپیکر علاوه بر بلوتوث از تکنولوژی NFC نیز پشتیبانی می‌کند. شما تنها با برقراری یک تماس فیزیکی کوچک میان تلفن هوشمند خود و این اسپیکر می‌توانید از صدای با کیفیت این آن لذت ببرید. این اسپیکر در دو رنگ سیاه و سفید به بازار عرضه خواهد شد. هنوز در مورد تاریخ انتشار سخنی به میان نیامده است.
sony-srs-btm8-1346253705.jpg

حال نوبت به دوست داران گوش دادن به موسیقی با هدفون می‌رسد. بسیاری از ما در دوران کودکی و نوجوانی به خاطر داریم که سونی در زمینه تولید صدا با رقبا فاصله چشمگیری داشت و مدتهاست که به دلیل اشباع شدن این بازار با برندهای مختلف، دیگر نامی از سونی در این میان برده نمی‌شود. هدفون یکی از پرطرفدار ترین محصولات حوزه‌ی صدا و موسیقی است و سونی این بار با بازاریابی بهتر و امکانات پیشرفته تر دوباره به میدان باز گشته است.
در کنفرانس اختصاصی سونی در IFA 2012، این شرکت ۳ مدل هدفون با نام مشترک MDR-1 را معرفی نمود. مدل MDR-1R سیمی خواهد بود و مدل MDR-1BT بی‌سیم بلوتوث و مدل MDR-1RNC به همراه سیستم Noise-Canceling (حذف نویز صدا) به بازار عرضه خواهد شد. با یک تماس فیزیکی کوچک شما می‌توانید این هدفون‌ها را به محصولات هماهنگ با تکنولوژی NFC سونی متصل کنید و فورا از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.
[h=2]مشخصات مهم مدل MDR-1R:[/h]
  • دیافراگم 40 میلیمتری از نوع فیلم پولیمر کریستال مایع (تنها سونی می‌داند که این اسم چه کمکی به مصرف کننده نهایی خواهد کرد)
  • عملکرد صدا بین فرکانس 4 هرتز تا 80 کیلوهرتز
  • ارگونوکی مناسب و طراحی مبتنی بر راحتی استفاده در طولانی مدت
  • ساختار طراحی شده برای کاهش نویز بدنه هدفون
  • پشتیبانی از NFC و اتصال با یک تماس فیزیکی
displaymedia-14c21c92ad.jpg
displaymedia18-132bd3b230.jpg
displaymedia4-a4771a651c.jpg
displaymedia7-22c458a87a.jpg
sony-srs-btm801-81a6d8e94a.jpg
sony-srs-btm802-bbfa88ba48.jpg
sony-srs-btm806-575e4710d9.jpg

[h=2]مشخصات مهم مدل MDR-1RBT:[/h]
  • اتصال از طریق بلوتوث
  • ۳۰ ساعت پخش موسیقی بدون نیاز به شارژ مجدد
  • پشتیبانی از NFC و اتصال با یک تماس فیزیکی
  • سیستم S-Master برای تقویت دیجیتال صدا و ارتقاء جزییات صدا
[h=2]مشخصات مهم مدل MDR-1RNC:[/h]
  • سیستم Noise-Cancelling با هوش مصنوعی
  • دو سنسور تشخیص نویز در داخل و بیرون هدفون و کاهش 99.7 درصدی نویز
  • ۲۲ ساعت گوش دادن به موسیقی بدون نیاز به شارژ مجدد
  • سیستم S-Master برای تقویت دیجیتال صدا و ارتقاء جزییات آن
  • حمایت از NFC و اتصال با یک تماس فیزیکی
این هدفون‌ها در ابتدای ماه اکتبر سال 2012 (آبان ماه ۹۱) به بازار عرضه شد.

 

aldo

Member
[h=2]لاجیتک از دستگاه‌های جانبی جدید سازگار با ویندوز ۸ خود پرده‌برداری کرد: دو ماوس لمسی و یک تاچ‌پد با صدها دستور حرکتی[/h]
83ece112ec70792cd12dae2d991597dc_XL.jpg

لوازم جانبی لمسی جدید لاجیتکEngadget


امروز لاجیتک سه دستگاه جانبی سازگار با ویندوز ۸ را معرفی کرد، دو ماوس لمسی و یک تاچ‌پد بزرگ که همگی قادر به دریافت دستورات حرکتی چند انگشت به صورت همزمان بوده و کار کردن با رابط کاربری مترو ویندوز ۸ را لذت بخش می‌کنند.

یک تاچ‌پد با نام Touchpad T650 و دو ماوس لمسی با نام‌های Touch Mouse T620 و Touch Mouse T400 که به ترتیب با قیمت ۷۹.۹۹ دلار، ۶۹.۹۹ دلار و ۴۹.۹۹ دلار از ماه آینده وارد بازار خواهند شد.
تاچ‌پد بی‌سیم T650 که لاجیتک طراحی آن را به همراه دو ماوس دیگر از اوایل سال جاری میلادی آغاز کرده است، دارای صفحه صاف شیشه‌ای بزرگی است، که با قرار دادن انگشت برروی آن می‌توان نشانگر ماوس را کنترل کرد و اگر از چند انگشت برروی آن استفاده کنید، می‌توانید تمام دستورات لمسی حرکتی ویندوز ۸ را اجرا کنید. این وسیله مناسب کامپیوترهای غیرلمسی ویندوز ۸ است. به عنوان مثلا اگر دو انگشت خود را برروی تاچ‌پد T650 قرار دهید می‌توانید حرکت افقی و عمودی برروی صفحه را اجرا کنید و یا اگر سه انگشت خود را برروی این تاچ‌پد قرار دهید می‌توانید به صفحه اصلی یا Start Screen باز گردید.
این ابزار دارای باتری داخلی است که با اتصال به پورت microUSB قادر به شارژ شدن است. با یک بار شارژ، می‌توان نزدیک به یک ماه از Touchpad T650 استفاده نمود.
ماوس لمسی Touch Mouse T630 لاجیتک قادر به اجرای دستورات مشابه تاچ‌پد T650 است، با این تفاوت که سطح لمسی آن کوچکتر و ظاهر آن شبیه ماوس‌های معمولی می‌باشد. T630 از ۶ دستور لمسی حرکتی ویندوز ۸ شامل اسکرول افقی و عمودی و جابجایی بین نرم‌افزارها پشتیبانی می‌کند. با دوبار لمس سطح ماوس با یک انگشت، صفحه اصلی ویندوز ۸ و با دو بار لمس دو انگشتی صفحه سنتی دسک‌تاپ نمایش داده می‌شود. کاربر می‌تواند دستورات لمسی حرکتی را سفارشی نموده و براساس سلیقه خود عملیات‌های مختلف را به دستورات لمسی نسبت دهد.
20121009-23060449-logitech-touch-T400-2_gallery_post-c4b9992fa3.jpg
20121009-23060449-logitech-touch-T400-3_gallery_post-4c75ddb499.jpg
20121009-23060449-logitech-touch-T400-5_gallery_post-dea2f4d286.jpg
20121009-23060449-logitech-touch-T400_gallery_post-0c35fb1e04.jpg
20121009-23060449-logitech-touch-T620-2_gallery_post-67d722fa07.jpg
20121009-23060449-logitech-touch-T620-3_gallery_post-cbdef5d8ec.jpg
20121009-23060449-logitech-touch-T620-5_gallery_post-702a491e30.jpg
20121009-23060449-logitech-touch-T620-7_gallery_post-747b8af4bf.jpg
20121009-23060449-logitech-touch-T620-8_gallery_post-6352850293.jpg
20121009-23141904-logitech-touchpad-touchpad001_gallery_post-aed7e0d67e.jpg
20121009-23141904-logitech-touchpad-touchpad002_gallery_post-c2cb80d830.jpg
20121009-23141904-logitech-touchpad-touchpad003_gallery_post-797f1611ac.jpg
20121009-23141904-logitech-touchpad-touchpad004_gallery_post-724701f5d2.jpg
20121009-23141904-logitech-touchpad-touchpad006_gallery_post-f1fb3b74bf.jpg
20121009-23141904-logitech-touchpad-touchpad009_gallery_post-761be8330b.jpg
20121009-23141904-logitech-touchpad-touchpad010_gallery_post-17c2f5b1f1.jpg

ماوس Zone Touch Mouse T400 در واقع ترکیبی از دکمه‌های فیزیکی (راست، چپ و وسط) ماوس‌های سنتی با یک سطح‌ شیشه‌ای لمسی است. کاربر با لمس هر نقطه از قسمت لمسی جلوی ماوس، قادر خواهد بود تا صفحه اصلی ویندوز ۸ را برروی صفحه بیاورد. همچنین با لمس قسمت عقب همین صفحه لمسی می‌توان بین نرم‌‌افزارهای در حال اجرا جابجا شد. این ماوس با دو باتری قلمی AA تغذیه می‌شود و این دو باتری کارکرد حدود ۱۸ ماه ماوس T400 را تضمین می‌کنند.
این سه محصول جدید لاجیتک خلاقانه و سریع و کارآمد هستند. هر سه این دستگاه‌ها از تکنولوژی بی سیم با فرکانس 2.4GHz استفاده می‌کنند و خبری از بلوتوث در آنها نیست. لاجیتک ادعا می‌کند که عدم استفاده از بلوتوث باعث افزایش طول عمر باتری و کاهش مصرف انرژی می‌شود. این بدین معناست که باید یک پورت USB کامپیوتر خود را برای دانگل این ابزارها خالی نگه دارید. اما خوشبختانه این دانگل USB که وظیفه برقراری ارتباط بی‌سیم کامپیوتر با این ابزارها را برعهده دارد، قادر به پشتیبانی از ۶ دستگاه جانبی ساخت لاجیتک است یعنی می‌توان با یک دانگل و اشغال یک پورت USB ابزارهای مختلف ساخت لاجیتک را به کامپیوتر متصل نمود.
لاجیتک می‌گوید:
دیدگاه ما با مایکروسافت متفاوت است و ما روش متفاوتی را برای هدایت سیستم‌عامل و جابجایی بین بخش‌های مختلف آن داریم. به نظر ما نباید کاربر مجبور باشد دست خود را از روی ماوس کی‌برد برداشته و برروی صفحه لمسی نمایشگر بکشد.


 

aldo

Member
[h=2]Cyborg R.A.T.7 انعطاف پذیرترین ماوس دنیا[/h]
a63cd9e38964634741a5a3fe89055308_XL.jpg

Cyborg R.A.T 7 Mousewww.cyborggaming.com


ماوس های سری R.A.T طراحی بسیار عجیب و متفاوتی دارند، ظاهر آنها با تمام ماوس هایی که تا به حال دیده اید فرق می کند. سطح ماوس به چهار قسمت متفاوت تقسیم شده که سه قسمت از آن (قسمت هایی که برای انگشت شست، انگشت کوچک و کف دست طراحی شده اند) کاملا از ماوس جدا می شود.

قسمت هایی که برای کف دست و انگشت شست طراحی شده اند بطور کامل قابل تغییر و تنظیم هستند. قسمتی که سطح دست برروی آن قرار می گیرد قابلیت حرکت به عقب و جلو را دارد تا دست بطور کامل برروی آن قرار گیرد. قسمتی که برای انگشت شست وجود دارد قابلیت چرخش حول محور به داخل و خارج را دارد همچنین امکان حرکت به جلو و عقب نیز وجود دارد.
از طریق پیچی که در زیر قسمت ای که برای استراحت دست در نظر گرفته شده است می توان تغییرات زیادی را اعمال کرد تا ماوس به خوبی در دستان قرار گیرد.
وزن این ماوس به لطف وزنه هایی که در آن قرار داده شده است قابل تغییر است می توان با کم و زیاد کردن وزنه ها، وزن آن را تنظیم کرد البته وقتی تمام وزنه ها را بردارید باز هم ماوس کمی سنگین است.
Cyborg دو سطح اضافی با ارتفاع و جنس متفاوت برای قسمتی که دست و انگشت شست روی آن قرار می گیرد، وجود دارد. یعنی می توان سطح ماوس را براساس دست خود عوض کنید.
بدنبال اضافه کردن دکمه های این ماوس نباشید تعداد دکمه ها ثابت است. R.A.T 7 دارای 7 دکمه است. در کنار اسکرول ماوس یک دکمه وجود دارد که با آن می توانید حساسیت ماوس را کم و زیاد کنید. حساسیت ماوس را می توانید در چهار پروفایل مختلف بین 100DPI تا 5600DPI تنظیم نمایید. در برخی از بازی های حساسیت ماوس مشکل ساز است بعنوان مثال در بازی Battlefield: Bad Company 2 سرعت ماوس در منو ها بسیار بسیار زیاد است ولی در خود بازی بسیار کم است. این مشکل در ماوس های دیگر وجود ندارد.
[h=2]نتیجه گیری:[/h]حساسیت ماوس در R.A.T 7 مشکل ساز است و به خوبی کار نمی کند. قابلیت های خوب این ماوس برای تغییر به نحوی که ماوس به خوبی در دست قرار گیرد جالب توجه است ولی در کل ماوس خیلی راحتی نیست. قیمت 120 دلاری این ماوس نیز گران است و در این بازه قیمت می توان گزینه های بهتری همچون Razer Imperator و یا CM Storm Inferno را انتخاب کرد.
منبع: Custom PC UK Mag Dec 2010



 

جدیدترین ارسال ها

بالا