سخت افزار های ارائه شده جدید

jobsnet

Member
ماوس هم کنترلی شد! + تصاویر

image.php


پیشرفت‌های تکنولوژیک، ماوس رایانه را نیز مانند محصولات کینکت شرکت مایکروسافت و یا دسته بازی کنسول Wii، تبدیل به یک کنترلگر بی‌سیم برای رایانه کرده است.


به گزارش پایگاه اینترنتی مجله علمی گیزمگ، به تازگی یک ماوس به بازار ارایه شده است که به نوعی شبیه کنترلگر کنسول بازی Wii و یا کینکت کنسول Xbox شرکت مایکروسافت است.

بدین ترتیب که نیازی نیست که کاربر ماوس را حتما بر روی یک سطح قرار دهد، بلکه کاربر رایانه می‌تواند آن را در دست داشته باشد و دست خود را در هوا تکان دهد و بدین ترتیب، نشانگر ماوس را کنترل کند.

البته این دستگاه هنوز دارای محدودیت هایی است؛ از جمله اینکه برد آن حداکثر 10 متر است و کاربر رایانه حتما می‌بایست در محدوده زاویه‌ای 160 درجه‌ای جلوی چشم کنترلگر قرار داشته باشد؛ در غیر اینصورت ماوس درست عمل نمی کند.

بر اساس این گزارش، قیمت این ابزار در بازار 199 دلار است، البته احتمال می‌رود که بهای آن کاهش یابد.
mc1.jpg

mc3.jpg
 

jobsnet

Member
تراشه ای که سرعت رایانه ها را افزایش می‌دهد

جام جم آنلاین: دانشمندان آمریکایی تراشه جدیدی را توسعه داده اند که می تواند سرعت رایانه های شخصی را 20 برابر سریعتر کند.
100877653307.jpg
به گزارش مهر، دانشمندان دانشگاه گلاسگو و دانشگاه «ماساچوست لاول» یک تراشه رایانه ای فوق سریع را تولید کردند که 20 برابر سریعتر از تراشه های رایانه های رومیزی فعلی عمل می کند.
رایانه های شخصی رومیزی مدرن دارای یک پردازشگر دو، چهار یا 16 هسته ای هستند اما اکنون این دانشمندان یک واحد پردازش مرکزی (CPU) جدید را توسعه داده اند که تنها در یک تراشه دارای هزار هسته است.
به گفته این دانشمندان، ظرف چند سال آینده با ورود این تراشه به بازار، رایانه های خانگی فوق سریعی ارائه می شوند که نسبت به رایانه های مدرن سرعت بسیار بالاتر و انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند.
دانشمندان این تراشه را FPGA نامیده اند. این تراشه نیز مانند همه ریزتراشه ها از میلیونها ترانزیستور تشکیل شده است.
ترانزیستورها سوئیچ های روشن و خاموش کننده بسیار کوچکی هستند و اساس هر مدار الکتریکی را می سازند. حداکثر سرعت پردازش تراشه هزار هسته ای FPGA برابر با 5 گیگابیت بر ثانیه است که این میزان 20 برابر سرعت سریعترین تراشه های کنونی است.


 

jobsnet

Member
کابل usb 3‪.‬0 ، آن هم ۲۰ متر


superspeed_usb_3.0.jpg

ces_2011_narenji_ir.jpg
ممکن است شما هم مثل من با این مشکل برخورد کرده باشید که می خواهید دستگاهی را که پورت USB دارد با فاصله زیادی از کامپیوتر قرار دهید، ولی محدودیت ۵ متری استاندارد USB 2‪.‬0 سد راهتان می شود.
شرکت Icron Technologies هم با استفاده از آلیاژ خاص و تکنیک های فیزیکی، کابلی را برای استاندارد جدید USB 3 تولید کرده که ۲۰ متر طول دارد و می تواند با سرعت ۵ گیگابیت در ثانیه اطلاعات را جابجا کند.​

اگر در خانه از گیگابیت اترنت استفاده می کنید و تشنه سرعت هستید، در صورتی ۲ رایانه با فاصله زیر ۲۰ متر دارید و مادربرد جدیدی برای رایانه تان خریداری کردید، بهتر است به فکر جمع آوری کابل شبکه باشید.

شرکت تولید کننده هنوز حرفی از قیمت تمام شده به میان نیاورده است ، ولی زیاد خوشحال نباشید که با کابل ارزان قیمتی روبرو هستید.

به نقل از نارنجی




 

jobsnet

Member
دیسک های سخت خارجی یو اس بی 3

دیسک های سخت usb خارجی 5/3 اینچی که از نوع فضاهای ذخیره داده ساتا هستند، اکثرا از طراحی براق و صیقلی با بدنه آلومینیومی یا پلاستیکی برخوردار بوده و به هیچ وجه مناسب جاسازی در جیب نیستند، اما جا دادن و حمل و نقل این نوع دیسک های سخت خارجی در کیف کار آسانی است.
فایل ها را بسرعت می توان در آنها کپی کرد و سر و صدای کمی تولید می کنند. این نوع فضاهای ذخیره داده، با قیمتی نسبتا ارزان، دارای درگاه های اتصال بسیار سریع usb3.0 (در مقایسه با لپ تاپ ها و مادربوردهای رایانه جدید مجهز به درگاه اتصال usb3) برای ذخیره، جابه جایی و انتقال داده هستند.
 

jobsnet

Member
تراشه 16 هسته‌ای ای‌ام‌دی در راه است

خبرگزاری فارس: شرکت Advanced Micro Devices از ساخت تراشه جدید خود برای سرورها با از 16 هسته خبر داده که بر این اساس، تراشه تعداد هسته‌های این محصول نسبت به نسخه کنونی آن تا 4 برابر افزایش خواهد یافت.
به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، شرکت AMD طی کنفرانس مطبوعاتی که از طریق اینترنت پخش می‌شد اعلام کرد، این تراشه که هم‌اکنون با نام Interlagos شناخته می‌شود و پردازنده آن بین 12 تا 16 عدد هسته خواهد داشت، سال 2011 به بازار عرضه می‌شود
گفته می‌شود که فناوری به کار رفته در Interlagos بر اساس تراشه 12 هسته‌ای Magny-Cours که قرار است شرکت AMD آن را در سه ماهه نخست 2010 وارد بازار کند، تولید شده است.
افزایش تعداد هسته‌های پردازنده روشی است که شرکت AMD آن را برای افزایش قابلیت اجرایی تراشه خود و همچنین کاهش مصرف انرژی در آن به کار می‌برد. علاوه بر این، افزودن تعداد بیشتری هسته فعالیت‌های خارجی سرور را بیشتر فشرده می‌کند که این مسئله باعث می‌شود تا یک سرور به تعداد کمتری پایگاه داده نیاز داشته باشد.
به گفته "پت پاتلا " مدیر مرکز پلتفورم سرور در شرکت AMD،‌ این جریان باعث خواهد شد تا نیاز برای خرید سخت‌افزارهای جدید و همچنین هزینه‌های مربوط به تامین انرژی کاهش یابد.
تراشه‌های 16 هسته‌ای با 2 تا 4 سوکت برای سرورها عرضه می‌شوند و بر این اساس،‌ در بیشترین حالت ممکن یک سرور می‌تواند 64 هسته در آن واحد داشته باشد. این محصول بخشی از سری تراشه‌های Opteron 6000 محسوب می‌شود که به گفته AMD، احتمالاً قرار است که آن‌ها در سرورهای پایگاه‌های داده مورد استفاده قرار گیرند.

 

jobsnet

Member
کوچک‌ترین گیرنده بی‌سیم Wi-Fi جهان ساخته شد

شرکت Mvix Nubbin از ساخت دستگاه دیجیتالی جدیدی خبر داده است که می‌تواند کوچک‌ترین گیرنده شبکه بی‌سیم Wi-Fi در جهان محسوب شود.
این آداپتور جدید که در سری محصولات بی‌سیم Wireless-N طبقه‌بندی می‌شود، قادر است تمامی نت‌بوک‌ها، نوت‌بوک‌ها، رایانه‌های شخصی رومیزی و دیگری دستگاه‌های الکترونیکی را به شبکه بی‌سیم Wi-Fi متصل کند و امکان اتصال به اینترنت بی‌سیم را تحت هر شرایطی برای کاربران فراهم آورد.
طول کوچک‌ترین گیرنده شبکه بی‌سیم Wi-Fi تنها 8/1 سانتی‌متر است و از طریق ورودی USB به دستگاه‌های دیجیتالی و الکترونیکی مختلف، متصل می‌شود.
این دستگاه قادر است نسبت به دیگر گیرنده‌های Wi-Fi اینترنت بی‌سیم را با سرعت بیشتری در اختیار کاربران بگذارد.
شرکت Mvix Nubbin اعلام کرده است که این گیرنده دیجیتالی Wi-Fi از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت 39 دلار وارد بازار می‌شود.
 

jobsnet

Member
اینتل پردازنده 1000 هسته‌ای تولید کرد


chip.jpg

اینتل به صورت آزمایشگاهی موفق به ساخت پردازنده‌ای با 1000 هسته پردازشگر مجزا شد.

به گزارش تک‌ورلد، تیموتی ماتسان (Timothy Mattson) در کنفرانس Supercomputer 2010 که در شهر نیواورلئان برگزار شد در این باره گفت معماری به کار رفته در پردازنده 48 هسته‌ای Single Chip Cloud Computer - SCC اینتل بر مبنای نوعی طراحی قراردادی ارائه شده است.

او گفت: «این معماری نوینی است که می‌تواند در حالت کلی تا 1000 هسته پردازشگر را شامل شود. در این سیستم می‌توان به میزان دلخواه هسته‌های پردازشگر را به سیستم افزود».

این طور که گفته می‌شود، پس از افزودن حدود 1000 هسته این سیستم اشباع می‌شود و سرعت مجموع آن با افزودن هسته‌های پردازشی جدید سیر نزولی پیدا می‌کند.


 

jobsnet

Member
کوچکترین حافظه SSD دنیا از LaCie

اخبار اختصاصی سریر سرویس – شرکت LaCie که در کشور ما نامی نه‌چندان آشناست، از ساخت حافظه پرسرعت SSD موسوم به FastKey با واسط USB 3.0 خبر داد که به گفته مسئولین آن، کوچکترین فلش SSD تولید شده تا به امروز است.

6594405c383de5218ea35fb88dca9a32.jpg


FastKey در ابعاد ۲۷x104x9 میلیمتر با وزن ۳۳ گرم و در سه ظرفیت ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ گیگابایت عرضه شده وسرعت انتقال اطلاعات در آن ۲۶۰ مگابایت در ثانیه است که انتقال ۱۰۰۰ فایل صوتی MP3 و یا ۵ فیلم divx در کمتر از یک دقیقه را تضمین می‌کند.

دستاورد LaCie با پوشش آلومینیومی و نرم‌افزار رمزنگاری ۲۵۶ بیتی AES با قیمت پایه ۱۵۰ دلار به بازار عرضه شده و قابل خریداری است.


0beef44c78dcb35e0c1d941ab399e8e5.jpg
 

jobsnet

Member
کوچکترین هارد دیسک دنیا ساخته شد

جام جم آنلاین: گروهی از پژوهشگران ایتالیایی موفق شدند با استفاده از یک لایه مولکول کوچکترین هارد دیسک دنیا را بسازند.
100899074443.jpg

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم تحقیقاتی روبرتا سسولی از دانشگاه فلورانس که نتایج بررسیهای خود را در تازه ترین شماره مجله عملی نیچر منتشر کرده اند با بودجه شورای تحقیقات اروپا موفق شدند کوچکترین هارد دیسک دنیا را بسازند.
این هارد دیسک از یک لایه فلز طلا با چهار اتم آهن که به مولکولهای آلی پیوند دارند تشکیل شده است.
روبرتا سسولی در این خصوص توضیح داد: "به طور معمول رفتارهای مغناطیسی بر روی سیستمهای بسیار وسیع برای مثال بر روی فلاپی دیسکها ایجاد می شوند. این درحالی است که ما نشان دادیم مولکولهای ویژه ای وجود دارند که می توانند همانند آهنرباهای کوچکی رفتار کنند. این مولکولها همزمان هم می توانند موقعیت مغناطیسی خود را حفظ کرده و هم می توانند یک اثر تونلی ایجاد کنند اثر تونلی یک ویژگی بنیادی برای ذخیره سازی اطلاعات است."
براساس گزارش آنسا، درحال حاضر خاصیت مغناطیسی این سیستم جدید تنها در دمای بسیار پایین ایجاد می شود اما این اولین گام برای ایجاد سیستمهای ذخیره سازی اطلاعات در این ابعاد بسیار کوچک است.
 

jobsnet

Member
معرفی سریع ترین پردازشگر گرافیکی برای لپ تاپ ها از طرف ای ام دی: Radeon HD 6990M

1.jpg



تنها حدود دو هفته پیش بود که انویدیا مفتخر به نام گذاری GTX 580M به عنوان سریع ترین گرافیک لپ تاپ جهان شده بود. حالا AMD آمده تا با رو کردن یک برگ برنده دیگر به نام 6990M و پشتیبانی از تکنولوژی هایی مثل دایرکت ایکس 11 و HD3D؛ گوی رقابت را از دست رقیب کهنه کارش بگیرد.

AMD اصرار دارد که این سریع ترین پردازنده گرافیکی لپتاپ ها می باشد. به ویژه این که ای.ام.دی ادعا می کند این گرافیک، 25 درصد سریع تر از هر پردازنده گرافیکی است که تاکنون به عموم معرفی شده است. مانند انویدیا، AMD هم مایل است که قدرت نمایی هایی را با گرافیک جدیدش انجام دهد. از جمله این که 6990 می تواند در بنچ مارک ها و خیلی از بازی ها؛ بر GTX 580M حکم روایی کند.

اما بگذارید به جای پرداختن به دعوا هایی که این شرکت ها با هم دارند، کمی به بررسی تکنولوژی های به کار رفته در این مدل جدید بپردازیم. مدل 6990 M از تکنولوژی Eyefinity پشتیبانی می کند. با مشخصات و عملکردی که از این مدل می بینیم، می توانیم مطمئن باشیم که 6990 بر مدل پرطرفدار 6970M مسلط خواهد شد. با این حساب می توانیم منتظر لپ تاپ ها یا کامپیوتر های All in One باشیم که از این کارت گرافیک بهره می گیرند.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر به مشخصات این کارت نگاه کنیم، باید اول از همه به سرعت کلاک هسته آن بپردازیم که برابر 715 مگاهرتز می باشد. وقتی این سرعت کلاک را با یک میلیارد و هفتصد میلیون ترانزیستور به کار رفته در این کارت گرافیک جمع ببندیم، به قدرتی برابر 1.6 ترافلاپ دست خواهیم یافت. این تعداد ترانزیستور در قالب 1120 پردازنده جریانی در آمده اند تا بتوانند چنین قدرتی را ایجاد نمایند. لازم به ذکر است که با قدرت 1.6 ترافلاپ، این پردازشگر می تواند در هر ثانیه 1 تریلیون و 600 میلیارد دستور العمل را اجرا کند.

نکته مهم دیگر حافظه کارت هاست که 6990 در این زمینه چیزی را کم نگذاشته است. 2 گیگابایت حافظه GDDR 5 با فرکانس 900 مگاهرتز، آن هم با رابط 256 بیتی، ندای سرعت بالایی را به ما می دهند و وقتی به پهنای باند 115.2 گیگابایت در ثانیه نگاه می کنیم، به پتانسیل حقیقی این سرعت پی می بریم. یک پیشرفت خوب دیگر برای لپ تاپ ها.
2.jpg
نارنجی
 

jobsnet

Member
سریعترین ابررایانه جهان در ژاپن+ عکس


نقل قول:
ژاپنی ها با ساخت ابررایانه ای جدید توانستند برتری چینی ها را در صنعت ابررایانه جهان تصاحب کرده و مالک پرسرعترین ابررایانه جهان شوند.

ژاپنی ها با ساخت ابررایانه ای جدید توانستند برتری چینی ها را در صنعت ابررایانه جهان تصاحب کرده و مالک پرسرعترین ابررایانه جهان شوند.

a9e3b2738f.jpg

به گزارش مهر، ابررایانه K که توسط شرکت فوجیتسو ساخته شده است سرعتی برابر سرعت یک میلیون رایانه خانگی متصل به یکدیگر را دارد. سرعت این رایانه سه برابر سرعتی است که پرسرعت ترین ابررایانه جهان پیش از این به نام خود به ثبت رسانده بود.

ابررایانه K می تواند در یک ثانیه هشت کوادریلیون محاسبه انجام دهد، یک کوادریلیون برابر است با عدد 1 به همراه پانزده 0 و این سرعت در اصطلاحات رایانه ای با 8.2 پتافلاب برابری می کند.

ابررایانه "تیانهه" چینی ها که پیش از این و برای مدتی کوتاه به عنوان پرسرعت ترین ابررایانه جهان معرفی شده بود سرعتی برابر 2.5 پتافلاب داشت. "تیانهه-1A" اولین رایانه چینی ها بود که توانست در لیست برترین ابررایانه های جهان رتبه اول را به دست بیاورد و با این برتری توانسته بود خود را جایگزین ابررایانه آمریکایی ها کند.

دستیابی به افتخار رسیدن به چنین رتبه ای برای ابررایانه ژاپنی ها که ساخت آن 1.2 میلیارد دلار برای آنها هزینه در بر داشته است، بازگشتی دوباره به جایگاهی است که ژاپنی ها هفت سال پیش آن را در اختیار داشتند.

059d355ba7.jpg


ابررایانه K که توسط موسسه عالی علوم رایانه ای RIKEN در "کوب" ژاپن ساخته شده است، درون ساختاری انبار مانند قرار گرفته که وضعیت دمایی و هوای آن تحت کنترل است. این ساختار دارای 672 جایگاه مملو از صفحه مدارهایی است که حاوی 70 هزار پردازشگر هستند، این در حالی است که رایانه های خانگی تنها یک پردازشگر دارند.




انرژی مصرف شده توسط این ابررایانه برای تامین انرژی مورد نیاز 10 هزار خانه مسکونی کافی است و در حالی که سازندگان آن ادعا می کنند این ابررایانه کم مصرف است، هزینه فعالیت آن سالانه 6 میلیون پوند تخمین زده شده است.

کاربردهای ابررایانه K در زمینه تحقیقات آب و هوای جهانی، هواشناسی، پیشگیری از بلایای طبیعی و پزشکی عنوان شده است. رئیس موسسه RIKEN و شرکت فوجیتسو اعلام کردند موفقیت این پروژه غلبه بر مشکلاتی بوده است که در نتیجه زمین لرزه 11 مارچ ژاپن را مورد هجوم مرگبار خود قرار داد.

بر اساس گزارش گاردین، در حال حاضر از میان 10 ابررایانه برتر جهان پنج ابررایانه به آمریکا، دو دستگاه به چین، دو دستگاه به ژاپن و یک دستگاه به فرانسه اختصاص دارند.
 

jobsnet

Member
راشه ای که سرعت رایانه ها را افزایش می‌دهد

جام جم آنلاین: دانشمندان آمریکایی تراشه جدیدی را توسعه داده اند که می تواند سرعت رایانه های شخصی را 20 برابر سریعتر کند.
100877653307.jpg
به گزارش مهر، دانشمندان دانشگاه گلاسگو و دانشگاه «ماساچوست لاول» یک تراشه رایانه ای فوق سریع را تولید کردند که 20 برابر سریعتر از تراشه های رایانه های رومیزی فعلی عمل می کند.
رایانه های شخصی رومیزی مدرن دارای یک پردازشگر دو، چهار یا 16 هسته ای هستند اما اکنون این دانشمندان یک واحد پردازش مرکزی (CPU) جدید را توسعه داده اند که تنها در یک تراشه دارای هزار هسته است.
به گفته این دانشمندان، ظرف چند سال آینده با ورود این تراشه به بازار، رایانه های خانگی فوق سریعی ارائه می شوند که نسبت به رایانه های مدرن سرعت بسیار بالاتر و انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند.
دانشمندان این تراشه را FPGA نامیده اند. این تراشه نیز مانند همه ریزتراشه ها از میلیونها ترانزیستور تشکیل شده است.
ترانزیستورها سوئیچ های روشن و خاموش کننده بسیار کوچکی هستند و اساس هر مدار الکتریکی را می سازند. حداکثر سرعت پردازش تراشه هزار هسته ای FPGA برابر با 5 گیگابیت بر ثانیه است که این میزان 20 برابر سرعت سریعترین تراشه های کنونی است.
 

jobsnet

Member
یک فلش مموری با ظرفیت نامحدود‬!

این یک حافظه USB است که ایده متفاوتی دارد و همین ایده سبب شده که به قول سازندگانش ظرفیت نامحدودی داشته باشد. در واقع این قطعه پلاستیکی قرمز رنگ که کاملا شبیه حافظه های یو اس بی معمولی است یک دریافت / ارسال کننده WiFi است.
157413_287.jpg

این گجت هم از نظر شکل ظاهری و هم از نظر کاربرد شبیه حافظه های فعلی است.‬ ‏‫
‬ ‏‫
‬‫کافی است این حافظه را به وسیله ای با ورودی USB متصل کنید. این گجت به جای داشتن حافظه داخلی می تواند فایل ها را از روی لپ تاپ شما به صورت بی سیم بخواند و روی دستگاه هدف پخش کند. بنابراین با این ایده فوق العاده انگار شما کل هارد لپ تاپ تان را در این حافظه کوچک قرار داده اید. حالا می توانید آن را به دی وی دی پلیر خانه که ورودی USB داردمتصل کنید و به صورت بیسیم توسط لپ تاپ روی آن فیلم پخش کنید یا اینکه آن را به یک کنسول بازی یا هر چیز دیگری که ورودی USB دارد متصل کنید.‬ ‏‫
‬ ‏‫
‬‫در این ایده که Infinitec Infinite نام دارد همه چیز به نظر عالی می آید. اما در محصول نهایی که با قیمت ۱۲۹ دلار ارایه شده مشکلاتی وجود دارد که شاید فعلا افراد زیادی را از خریدنش منصرف بکند. نصب آن روی کامپیوتر جهت ارسال اطلاعات به این گجت دردسر ساز بوده است و برای انتقال پر سرعت اطلاعات نیاز است که فاصله لپ تاپ با این حافظه زیاد نباشد. اما اگر شرکت سازنده این مشکلات را حل کند آن وقت می توان به این گجت قرمز رنگ به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مفید برای انتقال اطلاعات نگاه کرد.‬

 

jobsnet

Member
سریع ترین پردازنده 6 هسته دنیا!

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]شرکت Intel سریع ترین پردازنده 6 هسته دنیا را عرضه خواهد کرد.
هنوز چیزی از اعلام عرضه Intel i7 990X نمی گذارد که شرکت اینتل برنامه عرضه جدید ترین و سریع ترین پردازنده 6 هسته ای دنیا با نام Intel Xeon X5690را در سر دارد .این پردازنده که از هسته 32 نانومتری Westmere-EP استفاده می کند دارای ویژگی هایی مختلفی است که نظر هر فرد را به خود جلب می کند. از این ویژگی ها میتوان به فرکانس پایه 3.46 گیگاهرتز اشاره کرد که در حالت فعال بودن Turbo Boost به فرکانس 3.6 گیگاهرتز بدون هیچ افزایش ولتاژی ارتقاء خواهد یافت و سرعت پردازش فوق العاده ای را به کاربران ارائه می کند.[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
x5690.png
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]این پردازنده از لینک QPI با سرعت 6.4 گیگاترانسفر در ثانیه بهره می برد و همانند سایر پردازنده های Xeon قابلیت استفاده بر روی برد هایی با چیپ 5520 و 5500 شرکت اینتل را به خاطر وجود دو لینک QPI دارد و کاربران می توانند با یک آپدیت بایوس از این پردازنده استفاده کنند .

این پردازنده 130 واتی قابلیت اورکلاکینگ بالایی را همانند سایر هم خانواده های خود دارد و انتظار می رود که بتواند تا مرز 5 گیگاهرتز بر روی یک خنک کننده هوایی یا مایع قدرتمند پیش رود .

در آخر لازم به ذکر است که این پردازنده قرار است در اواخر پاییز امسال به بازار جهانی عرضه شود .[/FONT]
 

jobsnet

Member
..:(از رد پای ddr4 تا توپولوژی نقطه به نقطه):..

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]با گذشت 2سال از عرضه حافظه های DDR3 و هر چه پررنگ تر شدن ردپای این حافظه ها در اکثر سیستم های رایانه ای در حالیکه تولیدات تولیدکنندگان و استفاده کاربران از حافظه های DDR2 به صورت اندک هنچنان ادامه دارد ، قطعا خبر ارائه نسل جدید این حافظه یعنی DDR4 همه را شگفت زده خواهد کرد.نسل جدید حافظه های SDRAM با نام DDR4 می تواند با دیدی خوش بینانه نوید پیشرفت های فوق العاده ای را در سرعت و کارایی ، برای سیستم های دسکتاپ و نوت بوک و به همین ترتیب سرور ها و ایستگاه های کاری به ارمغان آورد اما این خبر شاید بیش از همه برای آن دسته از اورکلاکر هایی خوشایند باشد که اعداد و ارقام برایشان از همه چیز مهم تر است !

...
[/FONT]
..:(از رد پای ddr4 تا توپولوژی نقطه به نقطه):..

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]با گذشت 2سال از عرضه حافظه های DDR3 و هر چه پررنگ تر شدن ردپای این حافظه ها در اکثر سیستم های رایانه ای در حالیکه تولیدات تولیدکنندگان و استفاده کاربران از حافظه های DDR2 به صورت اندک هنچنان ادامه دارد ، قطعا خبر ارائه نسل جدید این حافظه یعنی DDR4 همه را شگفت زده خواهد کرد.نسل جدید حافظه های SDRAM با نام DDR4 می تواند با دیدی خوش بینانه نوید پیشرفت های فوق العاده ای را در سرعت و کارایی ، برای سیستم های دسکتاپ و نوت بوک و به همین ترتیب سرور ها و ایستگاه های کاری به ارمغان آورد اما این خبر شاید بیش از همه برای آن دسته از اورکلاکر هایی خوشایند باشد که اعداد و ارقام برایشان از همه چیز مهم تر است !

اما این پیشرفت به طبع نیاز به یک بسترسازی و تغییر اساسی در توپولوژی زیرساختی حافظه ها خواهد داشت.
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]در کنفرانس اخیر MemCon که در توکیو ژاپن برگزار شد ، بیل جرویسی ، نائب رئیس تیم مهندسی US Modular و یکی از اعضای هیئت مدیره JEDEC ( اتحادیه مهندسی تجهیزات الکترونیکی ) اعلام کرد که فرکانس کاری حافظه هایDDR4 از 2133 مگاهرتز شروع شده و در نهایت تا 4266 مگاهرتز ادامه خواهد یافت و بدین ترتیب با تکبر قدرت خود را بر نسل های گذشته آشکار می سازد !

طراحان حافظه هایDDR4 به دنبال اعمال ولتاژ 1.1-1.2 ولت بر روی این حافظه های جدید هستند و البته نیم نگاهی هم به ولتاژ خیره کننده 1.05 ولت برای تکمیل طراحی خود خواهند داشت . نکته قابل توجه این است که با وجود کاهش ولتاژ کاری این حافظه نسبت به DDR3 ، توان مصرفی آنها نه تنها کمتر از حافظه های DDR3 نیست بلکه در مواردی نزدیک به یک و نیم برابر این حافظه ها است ! نمونه های اولیه این چیپ ها با استفاده از فرآیند ساخت 32nm و یا 36nm ساخته شوند و تا فرآیند ساخت 25nm نیز پیش روند و بنابراین به نظر میرسد تولید کنندگان این نسل ازحافظه ها مجبور خواهند بود از اوج تکنولوژی خود جهت ساخت تراشه های DDR4 استفاده کنند.[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
ddr4power.jpg
[/FONT]​
هم اکنون JEDEC در تلاش است که پروسه طراحی و ویژگی های استاندارد DDR4 را تا سال 2011 به پایان رساند تا بتواند تولید تجاری این محصول را در سال 2012 آغاز کند. البته برنامه ریزی اصلی جهت غلبه کامل DDR4 بر حافظه های فعلی از سال 2015 پایه ریزی خواهد شد.

بر اساس گزارشات منتشر شده از کنفرانس مذکور ، حافظه های DDR4 بر خلاف توپولوژی Multi-Drop نسل قبل ، از توپولوژی نقطه به نقطه ( Point-To-Point ) استفاده خواهد کرد تا بتوانند اوج سرعت و بازدهی را به همراه داشته باشند.

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]اما استفاده از این توپولوژی محدودیت جدیدی نسبت به حافظه های DDR3 ایجاد کرده است . این محدودیت عدم توانایی در استفاده از چندین DIMM در هر کانال می باشد . در واقع در حافظه های DDR3 با استفاده از توپولوژی Multi-Drop می توان از چندین DIMM ( یک ماژول حافظه ) بر روی یک کانال استفاده کرد . برای مثال در پلتفرم X58 اینتل ، می توان با استفاده از دو DIMM در هر کانال و در مجموع از شش ماژول که به صورت سه کاناله فعالیت می کنند ، استفاده کرد . اما در حافظه های DDR4 امکان استفاده از چندین DIMM در هر کانال وجود ندارد و هر کانال متصل به مموری کنترلر ، می بایست دارای حداکثر یک ماژول حافظه باشد . باید توجه داشت که این توپولوژی جدید محدودیتی در تعداد کانال ها ایجاد نخواهد کرد و همان گونه که اینتل اعلام کرده است در سوکت LGA2011 این شرکت حافظه ها می توانند به صورت چهار کاناله ( Quad-Channel ) فعالیت کنند .[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
ddr3-mem-controller.png
[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
ddr4-mem-controller.png
[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]در این راستا ، طراحان دو راهکار را پیش بینی کرده اند:

نخست اینکه تولید کنندگان با استفاده از تکنیک چند لایه ای و تکنولوژی TSV ( Through Silicon Via ) ظرفیت تراشه های حافظه را به طور چشمگیری بالا ببرند و البته همانطور که مشخص است ارتقا حافظه به مقدار اندک بسیار سخت تر از روش های معمولی خواهد بود که استفاده از چندین ماژول همزمان در هر کانال برای کاربران فراهم می کند و کاربران ناچارند برای ارتقاء حجم حافظه های خود حتی به مقدار کم ، دست به خرید و جایگزینی یک حافظه حجیم تر بزنند . [/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
tsv.jpg
[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]و در رویکرد دوم استفاده از سویچ های دیجیتالی بر روی مادربرد جهت بکارگیری چند ماژول و کارکرد به عنوان یک کانال حافظه واحد است .لازم به ذکر است که این طراحی قرار است فقط بر روی مادربرد های سرور استفاده شود . [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
server-ddr4.png
[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]حال همان گونه که بدان اشاره شد حرکت به سوی حافظه های DDR3 تا سال 2012 یعنی دو سال دیگر قرار است ادامه داشته باشد اما در یک نگاه سنجیده تر و با توجه به ویژگی های پیچیده حافظه هایDDR4 ، انتظار می رود که این مدت بسیار طولانی تر شود تا همه اعضای جامعه کامپیوتری جهان اعم از تولید کنندگان حافظه ، مادربرد و پردازنده و حتی کاربران با توجه به نیاز های خود و بازار به سوی این حافظه ها روی آورند .[/FONT]
 

jobsnet

Member
Nvidia برگ های برنده خود را رو می کند !

roadmap.jpg

در جریان کنفرانس GTC 2010 که در مقر NVIDIA در San Jose در ایالت کالیفرنیا برگذار شد ، آقای CEO ، Jen-Hsun Huang شرکت NVIDIA ،اقدام به معرفی معماری های بعدی این شرکت در آینده نزدیک کرد .

طبق مطالب بیان شده معماری Kepler که بر مبنای تکنولوژی 28 نانومتری است در اواسط سال 2011 ارائه خواهد شد .

همچنین در سال 2013 شاهد معماری بسیار قدرتمند Maxwell با تکنولوژی 22 نانومتری خواهیم بود . از نظر میزان Performance این معماری ها ،مطالب زیادی ارائه نشد ، ولی از نظر قدرت پردازش DP GFLOPS Per Watt * نموداری به نمایش در آمد که کارایی معماری های مختلف را نشان میداد .

طبق گفته آقای Huang ، معماری Kepler که 2 میلیارد دلار ! فقط برای طراحی آن هزینه شده است ، دارای پرفورمنسی 4 برابر Fermi در این نوع پردازش خواهد بود .

ولی از نظر Gameing انتظار افزایش پرفورمنس تا این حد نخواهد بود ، چرا که پردازش های DP اصولا در پردازش های بسیار پیشرفته استفاده میشوند و کمتر در گیم ها دیده میشود .

همچنین معماری Maxwell تا 10 برابر پرفورمنس بیشتر در پردازش های DP نسبت به Fermi ارائه خواهد داد !

همچنین در ادامه کنفرانس NVIDIA اعلام کرد که معماری های جدید از ویژگی های جدیدی از جمله Pre-Emption و Virtual Memory و ... پشتیبانی خواهند کرد .




پ.ن * : DP GFLOPS یا Double Precision Giga Floating point Operations Per Second معیاری برای اندازی گیری قدرت پردازنده های مختلف بر مبنای توان پردازش ممیز های شناور با دقت مضاعف ( 64 بیتی ) توسط پردازنده ها است .

 

jobsnet

Member
Cn PS 9900 کولر جدید زلمان

کمپانی زلمان یکی از مطرح ترین تولید کنندگان کولینگ و کیس سیستم های رومیزی ، کولر پردازنده جدیدی بر مبنای تکنولوژی جدید هیت پایپ های کامپوزیتی معرفی کرد .



delnapukm0hbpaeo9vq8_thumb.jpg


...

icon10.gif
Cn PS 9900 کولر جدید زلمان


کمپانی زلمان یکی از مطرح ترین تولید کنندگان کولینگ و کیس سیستم های رومیزی ، کولر پردازنده جدیدی بر مبنای تکنولوژی جدید هیت پایپ های کامپوزیتی معرفی کرد .



delnapukm0hbpaeo9vq8_thumb.jpg




CN PS 9900 با بهره گیری از طراحی جدید هیت پایپ ، انتقال حرارتی 1.5 برابر نمونه های معمولی را به ارمغان می آورد که در کنار خمیر حرارتی ZM-STG2 موجود در بسته بندی توان دفع حرارتی 300 وات را ممکن می سازد که برای هر اورکلاکری راضی کننده است .

از بارز ترین مشخصات این کولر فعالیت بسیار بی صدای آن به موجب بکار گیری فن 135 میلیمتری دور متغییر و سنسور حرارتی تعبیه شده در بلاک است . سنسور بکار رفته از نوع مقاومتی RC7P می باشد که به نسبت دمای پردازنده ولتاژ کلی را تغییر تا فن با کمترین نویز ممکن ، بیشترین بازدهی را داشته باشد .

همچنین ظاهر زیبای این کولر به همراه LED های آبی یا قرمز رنگ بکار رفته ، بسیار جذاب به نظر میرسد .



6dwwsfod5lgrtf29gcgn_thumb.jpg


b0ana5yszk8bq8icx9a4_thumb.jpg


این کولر با قابلیت نصب بر روی سوکت های 1366/1156/775 اینتل و AM3/AM2+/AM2 شرکت AMD با قیمت 79.9 دلار عرضه خواهد شد .


 

mashzahra

New Member
در مورد مادربردها چی جدیدترینها که داخل ایران هستند را میشه لیست کنید؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا