سبک تر کردن پروژه و افزایش سرعت

I-like-DDD

Well-Known Member
وقتی آبجکتی رو کپی میکنی گزینه سوم Refrence رو انتخاب کن
آبجکت هارو به عنوان یک آبجکت میشناسه و جحم کار سبک تر میشه.
همچنین میتونی آبجکت هاتو تبدیل به پروکسی بکنی.
 

sallarmelli

Active Member
می تونی اونها رو در ویو پرت به یه باکس تبدیل کنی برای این کار باید بری به تب display یه گزینه اون دورورا هست چکش رو بزنی شی تبدیل به یه باکس (جعبه)میشه مثلا برای درخت بهتر اون رو به یک جعبه تبدیل کنی ولی قبلش یه دایره در پایین تریین قسمت تنه بزار تا راحت بتوی تنه در خت رو شناسایی کنی و هر دو رو با هم یه گروه کن تا موقع جابجا شدن اذیت نشی
البت پروکسی هم جواب می ده ولی بعضی جاها شاید نخواهی پروکسی کنی مثل وقتی که بخواهی AO ش رو با منتال بگیری
 
آخرین ویرایش:
اگه آبجکت ها رو به صورت vray proxy در بیاری . به جای اینکه موقع رندر داخل رم قرار بگیره و بعد به کش سی پی یو برای محاسبه منتقل بشه . مستقیماً از روی هارد دیسک به کش سی پی یو منتقل میشه . از یه لحاظ خوبه .چون که میتونی با مقدار کمی از رم بی نهایت آبجکت داخل صحنه داشته باشی . ولی از یه لحاظ هم خوب نیست . چون موقع رندر اگه سی پی یو شما حافظه کش زیادی نداشته باشه یا سرعت هارد دیسک زیاد نباشه . نمیتونه سریعاً اطلاعات رو به سی پی یو منتقل کنه که . باعث میشه از تمام سی پی یو استفاده نشه . و سی پی یو منتظر اطلاعات بمونه . در نتیجه سرعت رندر میاد پایین . که برای رفع این مشکل هم میتونی در تنظیمات render از تب setting در قسمت VRAY :: System مقدار Default geometry رو روی Static بزاری و مقدار dynamic memory limit رو روی 0 بزاری .
 
شما میتوانید هر ابجکتی که میخوای داخل یک container بریزی مانند یک کارتن که وسائل داخلش میزاری ، میتونی درش را باز کنی برای دسترسی به ابجکتها (وسائل) اما وقتی درش را میبندی کلیه ابجکتها از یک فایل خارجی load میشه و در تعداد face های صحنه جاری تاثیر میزاره ............
دو تا مزیت داره یکی اینکه در پروژه هایی که صحنه شلوغ است (شهر سازی) و بصورت تیمی کار میشه هرفرد صحنه مربوط بخودش را میسازه و داخل container میزاره سپس در صحنه اصلی load میشه به این ترتیب سازمان دهی پروژه راحت میشه در ضمن صاحب container میتونه برای دیگران اجازه دسترسی به آبجکتهای خودش تعریف کنه......
مزیت دیگر هم مربوط سوال میشه که تعداد face های صحنه را کم میکنه ( کلید 7 را بزن و container باز و بسته را تست کن )
این ابزار یک نوع helper است و برای اطلاع بیشتر از نحوه کار میتونی به help خود برنامه max مراجعه کنی ...........
 

جدیدترین ارسال ها

بالا