سایت وکیل مهاجرت به آمریکا

ramin.delavari

New Member


مهاجرت به آمریکا ---- رامین دلاوری ---- تحصیل در آمریکا ---- اقامت در آمریکا



در این مقاله به شناختن راه های مهاجرت به آمریکا از طریق اخذ ویزای تحصیلی به روش کاملا قانونی که توسط وکیل مجرب مهاجرت به کالیفرنیا ، آقای رامین دلاوری خواهیم پرداخت و به بررسی دانشگاه ها و مدارک لازم برای اخذ ویزا میپردازیم
دانشگاه های امریکا در دو دسته ایالتی (state school) و خصوصی (private school) هستند.
علاوه بر این دانشگاه های امریکا بر حسب اینکه مرکز تحقیقاتی باشند یا خیر در دو گروه هستند:
1. دانشگاه های آموزشی تحقیقاتی که علاوه بر تدریس مرکز تحقیقی هم هستند و دانشجویان قطع دکترا را پذیرش میکنند. (universities)
2. دانشگاه هایی که صرفا آموزشی هستند که در دارای دوره های دو ساله یا چهار ساله هستند و حداکثر مقطع تحصیلی آنها لیسانس است.
مدارک لازم برای ارسال تقاضای تحصیل در آمریکا:
· ریزنمرات (Transcript)
دو یا سه نسخه رسمی کارنامه (ریزنمرات) دانشگاه هایی که قبلا در آن ها تحصیل کرده اید در پاکت مهر و موم شده توسط دانشگاه مربوطه (همراه با ترجمه رسمی)
توجه: در صورتی که کارنامه رسمی شده هنوز آزتد نشده است، نسخه غیر رسمی با گواهی تایید از رئیس دانشکده یا آموزش کفایت میکند.
· فرم تقاضا (Application Form)
فرم های تقاضا معمولا به صورت آنلاین در دسترس هستند و حاوی سوالات کلی در مورد متقاضی است.
· توصیه نامه ها (Recommendation letters)
یکی دیگر از مدارک لازم برای ارسال تقاضای تحصیل در آمریکا توصیه نامه است. توصیه نامه ها باید توسط اساتیدی که رابطه دانشگاهی و یا حرفه ای با شما داشته اند و شما را به خوبی میشناسند نوشته شود که معمولا دو یا سه توصیه نامه توسط دانشگاه ها درخواست میشود.
· مرامنامه (statement of purpose)
این مدرک جزء سخت ترین مدارک لازم برای تحصیل در آمریکا است.
مرامنامه باید حاوی اطلاعاتی در مورد پیشینه علمی و کاری، علت علاقه مندی فرد متقاضی به رشته و دانشگاه مورد نظر و دیدگاه و هدف فرد متقاضی در مورد آینده بعد از تحصیل باشد.
· C.V.
این مدرک از مهمترین و موثرترین مدارک لازم برای ارسال تقاضای تحصیل در آمریکا است.
فرد میبایست در این فرم سوابق تحصیلی و تحقیقاتی خود را در صفحه اول این فرم ارائه دهد. بهتر است که C.V. به فرمت pdf یا rtf تبدیل شود (فرمت pdf رسمی تر است.)
· امتحانات استاندارد ( TOFEL, GRE)
· پرداخت هزینه تحصیل در آمریکا
هزینه تحصیل در آمریکا برای دانشجویان خارجی بسیار بالاست. اما اقدام از طریق بورسیه تحصیلی (fellowship)، دستیار تحقیق یا RA و یا تدریس یا TA نه تنها فرد را از پرداخت شهریه معاف میکند، بلکه برای وی درآمدزا نیز هست.
 

fatemehmohamad

New Member
نکات مهم در انتخاب بهترین وکیل ایرانی در آمریکا
در انتخاب وکیل یکی از مهم ‌ترین و اولین فاکتورهایی که لازم است به آن دقت کنید، تخصص و دانش وکیل است. زیرا آنچه که در این حیطه‌ شغلی اهمیت دارد، میزان مهارت‌ های لازمه وکلا در حوزه‌ پرونده‌ ارائه داده شده به آن ها می ‌باشد. معمولا بیشتر وکلا از سطح دانش بالایی برخوردار می ‌باشند. اما یک سری از پرونده‌ ها هستند که بسیار پیچیده بوده و حل کردن آن‌ ها نیاز به مهارت ‌های خاصی دارد.

اما باید این نکته را هم نیز بدانید که مهارت و فن بیان قوی یک وکیل ایرانی در آمریکا نیز در هنگام انتخاب، موثر است. به این دلیل که اگر یک وکیل فن بیان ضعیفی داشته باشد، نمی تواند به خوبی با افراد ارتباط بگیرد و همچنین در حضور دادگاه از حق موکل خود قدرتمند دفاع کند و اگر یک وکیل مهارت لازم وکالت را نداشته باشد نیز نمی تواند به راحتی تمام جوانب را در نظر بگیرد و پرونده به سمت پیروزی پیش نخواهد رفت. بنابراین همانقدر که تخصص و دانش در خصوصیات یک وکیل ایرانی در آمریکا مهم و موثر است، به همان میزان مهارت و فن بیان آن نیز می تواند حائز اهمیت باشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا