ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق

برتری‌های ساندویچ پانل‎‌های عریض 1.2 متری نسبت به پانل‌های کم عرض سنتی، تولید کنندگان اروپایی بسیاری را بر آن
داشت تا برای دانش فتی و چگونگی ماشین آلات خط تولید آن تحقیق نمایند. آریا بارون نیز برای اولین بار در ایران و تقریبا همزمان با برخی تولید
کنندگان معتبر جهانی موفق به تولید این ساندویچ پانل‌های عریض گردید.

برتری‌های ساندویچ پانل‌های دیواری عریض 1.2 متری در مقایسه با نوع کم عرض سنتی:

1- سرعت نصب بیشتر

2- هزینه حمل و نقل کمتر

3- هوابندی بهتر به دلیل تعداد کمتر درز اتصال و مصرف پیچ کمتر

پارامترهای اثر گذار بر کیفیت​

1- کیفیت لایه رویه و لایه زیره و انتخاب مناسب آن:
لایه رویه و زیره متناسب با نوع کاربری مورد نظر از استنلس استیل، آلومینیوم، مس، P.V.C، فایبر گلاس، گالوانیزه یا آلوزینک پیش رنگ شده هستند که با توجه به فراگیر بودن گالوانیزه و آلوزینک در اینجا بیشتر به شرح جزئیات کیفیتی این دو نوع ورق می پردازیم.
همانطور که در شکل ملاحظه می‌گردد ورق از چند لایه تشکیل شده است که ضخامت کل آن‌ها را ضخامت ورق می‌نامیم. ضخامت ورق‌های رویه و زیره یک ساندویچ پانل متناسب با پایداری مورد توقع از آن بین 0.3 تا 0.7 میلیمتر است که البته ضخامت میلیمتر متداول‌تر بوده و مصرف بسیار بیشتری دارد.

باید توجه داشت که هنگامی که بطور مثال از ورق ضخامت 0.5 میلیمتر صحبت می‌شود لازم است ضخامت لایه‌های تشکیل دهنده متناسب و استاندارد باشند و نه اینکه برای صرفه جویی در قیمت، ورق پایه که مسئولیت استحکام اصلی را دارد نازکتر از ضخامت استاندارد انتخاب شود و کمبود ضخامت با لایه‌های رنگ ارزان قیمت جبران شود .
همچنین باید توجه داشت که لایه اپوکسی پشت ورق‌ها وظیفه ایجاد چسبندگی بهتر بین ورق و فوم پل اوریتان را دارد و چنانچه برای کاهش هزینه‌ها این لایه اپوکسی حذف شود چسبندگی فوم به ورق به درستی نخواهد بود .
کیفیت رنگ مورد استفاده برای رنگ کردن ورق، چگونگی خطوط تولید و روش‌های رنگ کاری، شستشوها و چربی زدایی بر کیفیت ورق پیش رنگ شده بسیار اثرگذار است.
آریا بارون برای اطمینان از کیفیت مطلوب و استاندارد ورق ورودی به خط تولید خود اولا به صورت مستقیم از شرکت‌های معتبری همچون کارخانه فولاد مبارکه ورق تهیه می‌نماید و علاوه بر آن تمامی آزمایش‌های استاندارد کنترل کیفی مانند تست سالت اسپری، ضخامت سنجی رنگ، مقاومت رنگ در برابر خمش و در برابر ضربه را قبل از ورود به خط تولید در آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد اولیه واقع در کارخانه روی هر محموله انجام می‌دهد .
2- کیفیت فوم پلی اوریتان مورد استفاده:
فوم پلی اوریتان از ترکیب ایزو سیانات، پلیول و چند ماده افزودنی دیگر و همراه با کاتالیزورها بدست می‌آید .
کیفیت این مواد اولیه اثر مستقیم و بسیاری بر روی کیفیت فوم پلی اوریتان ساندویچ پانل دارد .
پلی ایزو سیانورات‌ها ( PIR ) مواد شیمیایی هم خانواده با پلی یورتان‌ها هستند که بیشتر به عنوان عایق استفاده می‌شوند و درصد MDI در این فوم نسبت به فوم PUR بیشتر است. میزان عایق بودن PIR در شرایط مساوی از PUR بیشتر است. پایداری در برایر آتش سوزی PIR نیز نسبت به PUR (B1) بالاتر است.
بر اساس آخرین تحقیقات منتشر شده، کمترین ضریب انتقال حرارت یا به عبارتی بهترین عایق بودن پلی یورتان‌ها بین دانسیته 35kg/m³ تا 50kg/m³ بدست می‌آید که بر اساس آزمایش‌ها بهترین و بهینه‌ترین دانسیته در بازه فوق، فشردگی یا چگالی 41kg/m³ است.
در بسیاری موارد به نادرست دانسیته یا جرم حجمی یا همان چگالی فوم را شرط لازم و کافی برای یک فوم مطلوب و با کیفیت می‌دانند. همانطور که می‌دانیم فوم پلی اوریتان یک ماده آلی و وظیفه اصلی آن عایق بودن است. حال چنانچه این ماده آلی با مواد معدنی سنگین مانند مِل یا پودر سنگ یا حتی با مواد آسیابی پلی اوریتان مخلوط شود دانسیته مورد نظر به راحتی قابل دستیابی است ولی عایق استاندارد مورد نظر بدست نیامده است و میزان عایق بودن کمتر گشته و دیگر جلوگیری از تبادل سرما و گرما در حد استاندارد و قابل قبول نخواهد بود .
میزان عایق بودن فوم که بستگی مستقیم به ضریب انتقال حرارت آن دارد یک پارامتر کیفیتی مهم است که باید به آن توجه خاصی داشت. ضریب انتقال حرارت با دستگاه مربوطه قابل اندازه گیری است و وجود افزودنی‌های غیر مجاز آلی و یا معدنی در لایه‌های فوم با میکروسکوپ آزمایشگاهی قابل دیدن و تشخیص هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم فوم پلی اوریتان پایداری آن در برابر آتش است که عدم رعایت آن می‌تواند خسارات سنگینی به دنبال داشته باشد.

ساندویچ پانل آریا بارون توس
 

جدیدترین ارسال ها

بالا