سامسونگ در نظر دارد دستان تایزن و فایرفاکس او اس را در دست هم قرار دهد

jahanfoam

Member
xTizen_Firefox_OS-Narenji-narenji-20131130.jpg.pagespeed.ic.t26Tz4-Icf.jpg
موبایلنرم افزارها
سامسونگ در نظر دارد دستان تایزن و فایرفاکس او اس را در دست هم قرار دهد



هر وقت که اسم تایزن را در کنار سامسونگ می شنویم یاد این می افتیم که این شرکت چقدر تشنه استقلال از اندروید است. سامسونگ می خواهد به طور تمام و کمال صاحب تلفن ها و تبلت های خود باشد.

از آن سو هیچ زاویه پنهانی هم در مورد همکاری این شرکت با اینتل در زمینه توسعه سیستم عامل موبایل تایزن وجود ندارد. سامسونگ نگاهی کاملاً راهبردی به تایزن دارد و برنامه های بزرگی برای آن در سر می پرورد. حال به نظر می رسد سامسونگ با نیم نگاهی به فایرفاکس او اس قصد دارد آینده ای متفاوت تر از آنچه می پنداشتیم برای خود رقم بزند.

وانسوک لی (Wonsuk Lee) یکی از مسئولان بلندمرتبه سامسونگ در یک کنفرانس مرتبط با HTML5 به این نکته حساس اشاره کرده که این شرکت با همکاری نزدیک خود با موزیلا، در پی بهبود رابطه بین سیستم عامل های تایزن و فایرفاکس است.

او تاکید کرد که هم تایزن و هم فایرفاکس او اس مبتنی بر HTML5 هستند، بنابراین اپلیکیشن هایی که برای یکی از این پلتفرم ها تهیه شود بر روی دیگری هم کار خواهد کرد.

درحالی که فایرفاکس او اس برای تلفن های رده میانی مناسب به نظر می رسد، تایزن همه رده ها از پایین تا بالا را نشانه رفته. این احتمال وجود دارد که در نهایت سامسونگ با ترکیب تایزن-فایرفاکس او اس، با آی او اس و اندروید رقابت کند.

با وجود همه تاخیرهایی که در ورود اولین تلفن های تایزنی از سوی سامسونگ وجود داشت، طبق گفته وانسوک لی، اولین گونه از این تلفن ها در نیمه اول سال 2014 به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد اتحاد تایزن و فایرفاکس او اس چیست؟ آیا این دو به کمک می توانند رقیبی برای اندروید یا آی او اس باشند؟

 

جدیدترین ارسال ها

بالا