افزونه 1 سامانه اتوماسيون شبکه توزيع نيروى برق توسط يک مبتکر ابداع شد

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
مدير واحد فناورى و اطلاعات دانشگاه تربيت معلم سبزوار مدعى شد نخستين سامانه اتوماسيون شبکه توزيع نيروى برق در سطح ملى را طراحى و اجرا کرد.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، دکتر جواد حدادنيا روز يکشنبه گفت : پيش از اين ايران تمام تجهيزاتى را که يک سامانه برق اتوماسيون نياز داشت از خارج و با قراردادهايى بسيار سنگين وارد مى‌کرد.
وى افزود : در سال۱۳۸۲ موفق شدم نظر شرکت نيروى توزيع برق خراسان را جلب کنم تا با دانشگاه تربيت معلم سبزوار قراردادى منعقد کند که اين در تاريخ اين دانشگاه بى‌سابقه است .

مدير فناورى و اطلاعات دانشگاه تربيت معلم سبزوار گفت : مرحله نخست اين طرح طى مدتى حدود هشت ماه به بهره بردارى رسيد.
وى افزود : آزمايش اين سيستم با موفقيت در شهرستان سبزوار صورت گرفت . او گفت : مزيت بزرگ اين سيستم حذف قراردادهاى خارجى و صرفه جويى ارزى براى شرکتهاى برق منطقه اى مى‌باشد.
وى تاکيد کرد : بااجراى اين سيستم اثبات شد که دانشگاههاى مناطق محروم و دانشگاههاى در حال توسعه هم توانايى انجام چنين کارهايى را دارند.
حدادنيا افزود : هميشه ورود متخصص هاى دانشگاهى به صنعت مقدارى با چالش مواجه است که من در جهت برقرارى ارتباطى خوب ميان ايندو برآمدم که به نظرخودم موفق شدم .
مدير فناورى واطلاعات دانشگاه تربيت معلم سبزوار از دلايل مهم موفقيت اين طرح را ديد باز مسوولان استان خراسان دانست .
به گفته وى در سيستم کنترل از راه دور(اتوماسيون )، با جمع آورى اطلاعات و کنترل از راه دور مجموعه کاملى از رخدادها و داده ها در خصوص وضعيت لحظه به لحظه عوامل خط و تجهيزات شبکه و ارسال آن به مرکز کنترل ميسر مى‌شود.
وى همچنين گفت : اين طرح که با تکيه بر دانش فنى داخلى و با صرف هزينه بسيار کم در مقايسه با نمونه هاى مشابه خارجى انجام مىپذيرد، با تعريف طرحى مشترک بين شرکت نيروى برق خراسان و دانشگاه تربيت معلم سبزوار آغاز شد.
اين طرح توسط کميته اى متشکل از مديران ، کارشناسان و اعضاى هيات علمى دانشگاه فردوسى مشهد نظارت و پيگيرى مى‌شود.

منبع فناوري اطلاعات

امروز خبرهايي خوبي شنيدم اميدوارم هميشه همين طوري باشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا