بی بی کد سالن مراسم

vpic

Well-Known Member
با سلام و خسته نباشید.این پروژه رو امروز امضا کردم.خارجی رو کار می کنم.خیلی خارجی کار نکردم.ممنون میشم در مورد تکسچر بندی و نکات قابل توجه در زمینه ی کارهای خارجی رو بهم بگید.
خیلی ساده میشه تکسچر بندی.سقفش هم شیب داره(شینگل)واسه این چیکار کنم.قطعاتو تکه تکه گزاشتم ولی خیلی سنگین میشه.
 

پیوست ها

  • 29.jpg
    29.jpg
    164.8 کیلوبایت · بازدیدها: 33
  • 30.jpg
    30.jpg
    186.7 کیلوبایت · بازدیدها: 48

Ultra3D

Well-Known Member
حداقل یکمی روش کار می کردی و می زاشتی ... خیلی خام هست و نیاز به کار و جزئیات زیادی داره

تکسچر سقف اصلا ً خوب نافتاده

تکسچر ها همش خیلی تابلو Loop شدن و از RPC جلو دوربین استفاده کردی ( کیفیت اونا کمه و یکم باید از دوربین دور باشن تا تابلو نشن)

جزئیات کارت هم خیلی پایینه
 

vpic

Well-Known Member
منم همینو میگم.لطف کنید یه کم راهنمایی کنید بفرمایید رو کجا ها کار کنم؟واسه متریال ها از archshader hsjthده می کنم.
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
سقفش هم شیب داره(شینگل)واسه این چیکار کنم.قطعاتو تکه تکه گزاشتم ولی خیلی سنگین میشه.
یعنی سقفش مدله ؟
اگر اینطوریه اشتباه کردی و تکسچر براش درست کن . میدونی چقدر اینطوری سنگین میشه ؟

میتونی سمت راست و چپ کار رو تویه یه شکل هندسی مثلا دایره چمن بزاری
و اطرافش نرده باشه و زنجیر و اینا ...

میتونی روی دیوار ساختمان وسطی تبلیغات بزاری یا پنجره های کوچیک
یا استند های تبلیغاتی

وروردی رو هم میتونی نرده با زنجیر بزاری مثلا اینطوری:

images

images


موفق باشی
 

*farshid*

کاربر VIP
سلام

رندر خارجی گرفتن کار سختیه.
شما هم هیچ تلاشی برای گرفتن یه رندر خوب انجام ندادین. حسش نبوده لابد:)

چند تا نکته به نظرم میاد .

- اولا تناسبات رزولیشن 640 در 480 برای این کار اصلا مناسب نیست. 20 % مساحت رندر معماریه و بقیش زمین و آسمون یه تناسب 2در 1 یا 5در2 برای کارت مناسبتره.
- برای رندر خارجی نیاز به زاویه دوربین مناسب داری ( لازم نیست کل سوژتو تو قاب رندر جا بدی)
- بهتره اطراف سوزه خالی نباشه ( درخت و اینجور چیزا باید بذاری)
- مهمترین قسمت رندر خارجی متریال هستش ( متریال های آماده هم به درد نمی خورن و کلا چیزای به درد نخوری هستن) بهتره خودت ابجکت ها رو unwrap کنی و متریال ها تکسچرها رو هم خودت بسازی.
بعد... کل پروژه همینه:sad:؟
یه استوانه وسط بیابون.
دیتیلی چیزی نمیخوای اضافه کنی؟

اگه مدلسازیت در این حد باشه توصیه میکنم ماشین ها رو هم برداری تا کارت تحت شعاع عناصر اضافی قرار نگیره.

هیچ وقت از vraysky برای آسمون استفاده نکن. یا hdri یا یه plane با متریال vray light .

یه مقدار روی ورودی حجمت کار کن ... چه اشکالی داره یه حجم دیگه به این حجم ساده اضافه کنی؟!(به عنوان ورودی)


بعدشم... هر وقت خواستی یه کار بذاری تا بچه ها نظر بدن یه کاری بذار که حداقل خودتو راضی کنه.
این روزا کسی به خودش زحمت نقد کرای عجله ای و کم کار رو نمیده.:sad:

روش بیشتر کار کن ...
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.وحید جان با نظر دوستان موافقم.شما قبلا 1 کار داخیلی زده بودین.چندماه پیش کار خوبی بود.اما در مورد 2 تا کار آخر حتی اسمشو رندر ماکتی نمیشه گذاشت. شما دانشجوی معماری هستین.از شما بعیده.حالا بگذریم.

نقدی ندارم اما برای رندر این کارها رو بکن.
این تنظیمات رندر رو اعمال کن







بعد از تغییرات رندر رو بزار ببینیم
 
آخرین ویرایش:

vpic

Well-Known Member
از همه تون ممنونم.والا تا الان خارجب کار نکردم حتی یه دونه.ولی یه چیزی تو بازار که 10 ساله با عناوین مختلف توشم فهمیدن.تا بیشتر خودتو زحمت بدی کمتر پول میگیری.
این فقط و فقط نظر منه.دستتون درد نکنه صمیمانه از دوستان متشکرم.روش کار می کنم.کلی امید گرفتم.
 

vpic

Well-Known Member
با سلام دوباره خدمت دوستان.
الان ساعت 5:06 دقیقه بامداد هست.روش کار کردم اینطوری شده.وقتی رندر میگیرم تا pass ها خیلی خوبه ولی وقتی با رندر ایمیج میرسه عکس اینطوری میشه.نور رو دستکاری کردم و دوربین رو هم ولی جواب نداد.
f number :6
shuter : 100
multi plier 4
ممنون میشم راهنمایی کنید.
 

پیوست ها

  • vvv.jpg
    vvv.jpg
    294.1 کیلوبایت · بازدیدها: 20

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.
خیلی خوب شده مهندس، موفق باشید...
دوست گلم.همهمون میدونیم این کار قبل از ادیت کار نا تموم و ناقصیه.تعریف شما مطمئنا برای دادن روحیه هست.اما در واقع با گفتن این جور تعریف های الکی باعث میشه تلاشها کم بشه و نتونه کار رو تمام کنه.

الان ساعت 5:06 دقیقه بامداد هست.روش کار کردم اینطوری شده.وقتی رندر میگیرم تا pass ها خیلی خوبه ولی وقتی با رندر ایمیج میرسه عکس اینطوری میشه.نور رو دستکاری کردم و دوربین رو هم ولی جواب نداد.
F number :6
shuter : 100
multi plier 4

دوربین وی ری رو پاک کن و دوربین معمولی بزار.
 

vpic

Well-Known Member
سلامی دوباره خدمت دوستان خوبم.
بالاخره بعد از 20 رندر تست مجبور شدم نور دایرکت رو حذف و یه وی ری لایت بزارم.کار تا اینجا اینطور پیش رفته می خوام رو سقف کار کنم.اگه میشه در مورد کف کمک کنید.اینجا من یه تکه های چمن رو گزاشتم ولی می خوام یه طوری چمن تموم بشه که یه مرزی بین چمن و کف ایجاد نشه.در هم ادغام بشن.ظاهرا می خوان بیرون سنگ ریزه کار کنن.
در مورد قاب پنجره هم از پنجره ی خود مکس استفاده کنم؟پنجره ها پی وی سی دوجداره هستن.
 

پیوست ها

  • nerm.jpg
    nerm.jpg
    299.4 کیلوبایت · بازدیدها: 18

1seda

Member
سلام

کارت خوبه اما به نظر من چند تا مشکل داره که بیشترش مربوط به تکسچر هات و بافت هات هست .
کلا تکسچر هات تو ذوق می زنه و مصنوعی می زنه و کلا از بامپ استفاده نکردی ظاهرن . مخصوصا خود سالن
و کف سنگ در ورودی هم یکی بامپ بده و ستون هایی که بغل این سنگ ورودی هست خیلی تو ذوق می زنه . یعنی رنگ و متریالش . و ظاهرن اصلا به این محیطت نمیخوره روی متریالش بیشتر کار کن . دیوار انتهات که بغل درختا هست هم انگار الکی فقط تکسچر دادی که از سرت باز بشه اونم یه اصلاح کنی بد نیست . فضا بندی و محیطتو استفاده از آر پی سی ها خوبه . ولی این سقف و حتما یه فکری براش بکن که خیلی تو ذوق کارت میزنه چه از نمای بیرون و چه از نمای داخل . شیشه رو هم کمی مات تر بکنی بد نیست .
یک چیز دیگه زاویه دوربین رو اگر از نمایی بگیری که در وردی وسط کار و یا کمی - تاکید میکنم کمی به سمت ما بچرخه بهتر میشه . دیدی خراب میشه ولش کن .

کلا فقط نظات من جنبه رفع ایراد داشت و اگه به نظرت توهین و یا زیاده روی کرم ببخش .
کار کن کارت عالی میشه .
موفق باشی
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام

نسبت به رندر اولی که گرفتی خیلی بهتر شده
دوستان نکته های خیلی خوبی گفتند
سعی کن نور پردازی رو با همون روش و تنظیماتی که آقا عارف گفتند انجام بدی
اینجوری همه جا یک دست روشن شده و سایه ای وجود نداره

اگه بخوای با vray sun و HDIR کار کنی یه آموزش توی مدرسه گذاشتم که کمکت میکنه
 

vpic

Well-Known Member
با سلامی دوباره خدمت اساتید
این رندر رو می خوام تحویل بدم البته هنوزrpcها قرار داده نشده.به نظرتون چطوره؟ایراداتو لطف کنید بگید و کدوم قسمتا رو دست نزنم.؟
با تشکر از همه که پیگیر کار بودن.
 

پیوست ها

  • nerm2.jpg
    nerm2.jpg
    206.5 کیلوبایت · بازدیدها: 9

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
به نظرم از اولش بهتر شده.مرسی.اما خیلی باید تلاشتو بیشتر کنی.
اول برای خودم و برای همه میگم:
کارفرما برای چنین کارهایی شاید پول بده اما 1 مقدار باید انصاف داشته باشیم و با کارهای معمولی پول زیاد نگیریم.چون اون نمی دونه که چقدر ارزش کار می تونه باشه اما هر کی ندونه خود آدم می دونه که چقدر کارش ارزش داره و نباید الکی قیمت بده.
اگه همه اشتباه می کنن ما وظیفه نداریم اشتباه کنیم.حداقل هر کی خودشو از خانواده مجید آنلاین میدونه نباید در این موارد کوتاهی کنه.
 

vpic

Well-Known Member
با تکر.میشه بگید چی کم داره؟اشکال اساسی کار از کجاست؟چی باعث میشه حرفه ای دیده بشه؟مطمئنم نکات ریزی توش دخیل هستن که توجه نکردم.
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
آفرین چقدر بهتر شد نسبت به کار اول
از همین جزئیاتی که دادی و کار رو قشنگ کرده باز اضافه کن
موفق باشی
 

*farshid*

کاربر VIP
با تکر.میشه بگید چی کم داره؟اشکال اساسی کار از کجاست؟چی باعث میشه حرفه ای دیده بشه؟مطمئنم نکات ریزی توش دخیل هستن که توجه نکردم.
چی کم داره؟
!

این چیزایی که مینویسم یکم ...:rose:

اگه قرار باشه واقعا ببینیم چی کم داره خیلی ساده به رندرت نگاه میکنیم...
بععععله...

موضوع کارت سالن مراسمه ولی این چیزی که دیده میشه 40% درخت 30%زمین 20% آسمون یه مقدار هم معماری که ساختمون کم اهمیتی به نظر میاد... یه سیرک کوچولو تو یه شهر بازیه کوچیکه یا یه همچین چیزی.

به نظر من مشکل اصلی کار تو معماریه و کومپوزوسیون و مهمتر از اینا ترکیب رنگ ها.

از لحاظ رندر هم که کار خوبیه ولی یکم روحیه بچگانه توش دیده میشه که برای این پروژه چندان مناسب نیست.
 
بنظر من که مبتدی هستم و فعلا دارم کارهای دیگران رو میبینم عالی شده
کار اول کجا و کار دوم کجا
واقعا روش کار کردی
خیلی خوب شده
اگه اینو زدی بهتر هم می تونی بزنی پس هنوز روش کار کن

اسپیشال تانکس
 

جدیدترین ارسال ها

بالا