سالنامه 1400

rathgraphic

New Member
سالنامه که سالانه نیز شناخته می شود ، نوعی کتاب است که سالانه منتشر می شود. یک استفاده ثبت ، برجسته سازی و بزرگداشت سال گذشته یک مدرسه است. این اصطلاح همچنین به کتابی از آمار یا حقایق که سالانه منتشر می شود اشاره دارد. یک سالنامه اغلب موضوعی گسترده دارد که در کل کتاب وجود دارد.

بسیاری از دبیرستان ها ، کالج ها و مدارس ابتدایی و راهنمایی سالنامه منتشر می کنند. با این حال ، بسیاری از مدارس سالنامه ها را رها می کنند یا تعداد صفحات را کاهش می دهند ، زیرا گزینه های رسانه های اجتماعی برای ضبط عکاسی گرا به تولید انبوه رسیده است.از سال 1995 تا 2013 ، تعداد سالنامه های دانشگاهی ایالات متحده از حدود 2400 به 1000 کتاب کاهش یافته است.

سالنامه ها براساس کشور

استرالیا
سالنامه های منتشر شده توسط مدارس استرالیا از ساختار سازگار مطابق با همتایان آمریکای شمالی پیروی می کنند. سالنامه های استرالیا به عنوان یک مجله سالانه برای بدن مدرسه عمل می کنند ، و تمرکز قابل توجهی در گزارش عینی وقایع رخ داده در طول سال تحصیلی دارد. آنها موضوعات مختلفی از جمله آکادمیک ، ورزشی ، فوق برنامه ، زندگی دانشجویی و سایر فعالیتها را پوشش می دهند. کارمندان سالنامه عمدتا فقط از یک یا دو معلم مدرسه تشکیل می شوند که به عنوان مدیر سردبیر خدمت می کنند. سالنامه های مدرسه استرالیا عمدتا بر روی اندازه کاغذ A4 ایجاد می شوند ، که دارای جلوی جلویی و پشت به سبک نرم است ، به طور معمول چگالی 250 یا 300 گرم در متر مربع. سالنامه های به سبک گالینگور چندان معمول نیستند ، اگرچه موارد استثنایی نیز وجود دارد.
در سال های اخیر ، شرکت ها در حال سرویس دهی به مدارس استرالیا با سیستم های سالنامه آنلاین هستند که به مدارس امکان می دهد سالنامه های خود را به صورت آنلاین ایجاد کنند. بعلاوه ، بعضی از مدارس سالنامه جداگانه ای برای دانش آموزان سال 12 دارند.
سالنامه های مدرسه استرالیا اساساً با فناوری چاپ افست ، با ترکیبی از رنگ ، رنگ نقطه ای و صفحات سیاه و سفید بسته به بودجه مدرسه ، منتشر می شوند. در گذشته ، سالنامه های سال 12 به سادگی با استفاده از دستگاه کپی چاپ می شدند ، اما ناشران سالنامه استرالیایی با ارائه راه حل های چاپ دیجیتال کم هزینه ، کیفیت این انتشارات را بهبود بخشیده اند.

هند
هند سابقه طولانی در انتشار سالنامه های مدارس ندارد. با این حال ، مدارس عالی تجارت و کالج های مهندسی سالنامه های سفارشی را منتشر می کنند. این به طور معمول توسط دانشجویان سال آخر دسته ایجاد می شود. یک سالنامه یا یک کتاب خاطره شامل توصیفات و صفحات مشترک مانند آدرس و رویدادهای کارگردانان ، کلاژهای عکس جشنواره ها است.

بیشتر مدارس عالی مجله های مدارس را ایجاد می کنند که با هر دانش آموز به اشتراک گذاشته می شود. برخی از اولین پذیرندگان دانش آموزان در مدارس شروع به ایجاد سالنامه های سفارشی در همان خط ایجاد شده توسط دانش آموزان از ایالات متحده یا اروپا می کنند. این روند احتمالاً با ظهور سیستم عامل های فناوری که ایجاد آنها را برای دانشجویان آسان می کند ، افزایش خواهد یافت.

نیجریه
در نیجریه ، یافتن سالنامه در مدارس بسیار معمول است ، همانطور که در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا نیز وجود دارد ، گرچه تعدادی از مدارس وجود دارد که بودجه سالانه را اختصاص می دهند و در پایان سال تحصیلی (جولای یا آگوست) سالنامه منتشر می کنند. . این سالنامه ها با ستون هایی درباره موضوعات خاص ، پوشش عمیق رویدادهای مهم و مجموعه های بزرگ عکس و همچنین نقاشی هایی که زندگی روزمره را در این مدارس منعکس می کند ، تقریباً شبیه آنچه در ایالات متحده یافت می شود. بعضی از مدارس سالانه سالنامه تولید می کنند.

آفریقای جنوبی
در آفریقای جنوبی یافتن سالنامه در مدارس به اندازه کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا معمول نیست ، اگرچه تعدادی از مدارس وجود دارد که بودجه سالانه را اختصاص می دهند و در پایان سال تحصیلی (نوامبر یا دسامبر) سالنامه منتشر می کنند. ) این سالنامه ها با ستون هایی درباره موضوعات خاص ، پوشش عمیق رویدادهای مهم و مجموعه های بزرگ عکس و همچنین نقاشی هایی که زندگی روزمره را در این مدارس منعکس می کند ، تقریباً شبیه آنچه در ایالات متحده یافت می شود.
رویدادهای مهم تحت پوشش شامل رقص های خداحافظی ماتریک (معادل بزرگسالان بزرگسال در ایالات متحده) ، مسابقات ورزشی سالانه (مانند مدارس بین مدرسه ای که تعدادی از مدارس در ورزش های مختلف جمع می شوند و به رقابت می پردازند و همچنین با برنامه های رقص در رقابت برای جوایز روح و غیره ) ، و رویدادهای گروهی که به طور خاص برای یک درجه خاص سازمان یافته اند.

ایالات متحده
مدارس ابتدایی و راهنمایی ممکن است یک کارمند مشخص داشته باشند که مسئول تهیه سالنامه آن مدرسه باشد ، با کمک یا بدون کمک دانش آموزان. این کتابها معمولاً بطور قابل توجهی کوچکتر از سالنامه دبیرستان یا دانشگاه هستند.
سالنامه های دبیرستان به طور کلی موضوعات متنوعی از دانشگاهیان ، زندگی دانشجویی ، ورزش ها ، باشگاه ها و سایر رویدادهای مهم مدرسه را شامل می شود. به طور کلی ، هر دانش آموز با کلاس خود تصویر شده است ، در حالی که سالمندان ممکن است یک عکس به عرض صفحه یا یک عکس کمی بزرگتر از افراد زیر کلاس داشته باشند تا وضعیت خود را در مدرسه منعکس کنند. معمولاً هر سازمان مدرسه ، مانند یک تیم ورزشی یا یک باشگاه دانشگاهی / اجتماعی ، به تصویر کشیده شده است. کارمندان سالنامه دبیرستان متشکل از دانش آموزان با یک یا چند مشاور دانشکده هستند. کارمندان سالنامه را می توان به روش های مختلفی انتخاب کرد ، از جمله سازمان فوق برنامه داوطلب ، کلاس دانشگاهی ، یا به کل کلاس ارشد اختصاص داده شده است.
سالنامه های دبیرستان توسط روزنامه نگاری مکتبی مانند انجمن مطبوعاتی کلمبیا ، انجمن ملی مطبوعات اسکولاستیک ، انجمن آموزش روزنامه نگاری و انجمن های مطبوعاتی اسکولاستیک ایالتی و منطقه ای نوعی روزنامه نگاری در نظر گرفته می شود.
دانشکده هایی که سالنامه ها را منتشر می کنند از قالبی مشابه دبیرستان ها پیروی می کنند. مطبوعات Associated Collegiate Press (ACP) سالنامه های کالج را نوعی روزنامه نگاری می دانند. ACP سالانه مسابقه ضربان ساز را برای سالنامه های دانشگاه و همچنین سایر رسانه های دانشگاهی برگزار می کند. بسیاری از کالج ها به دلیل گرانی و تقاضای کم ، سالنامه های خود را از رده خارج کرده اند ، در حالی که برخی مانند دانشگاه اوبرن ، برای ادامه این سنت قدیمی بیش از 120 ساله ، ترجیح می دهند از انتشارات سالانه با نسبتاً کم هزینه دانشجویی پشتیبانی کنند. گلومراتا همچنان یکی از پرتیراژترین سالنامه های کشور است که در آوریل 2018 تعداد 8000 نسخه را به مجموعه دانشجویان دانشگاه اوبرن توزیع می کند.

سالنامه و سررسید رث گرافیک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا