سازمان بورس پيگير مطالبات سهامداران مخابرات

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


رييس اداره نظارت بر ناشران بورسي از پيگيري سازمان بورس براي تعيين تكليف طلب 1165ميليارد توماني دولت از مخابرات خبر داد.


«امير حمزه مالمير» در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اقتصاد كه پرسيد: «آيا سازمان بورس برنامه‌اي براي گرفتن استعلام از شركت جهت طلب دولت دارد يا خير؟ گفت: بله، ما پيگيري‌هاي خود را از شركت انجام داده‌ايم، ولي هنوز خبري نشده است. وي افزود: ما در گزارش پيش‌بيني سه ماهه شركت كه منتشر شده نيز به بازار اعلام كرديم كه مخابرات حق‌السهم دولت را كمتر از ميزان واقعي پيش‌بيني كرده است.

وزير جديد يك‌‌ميليارد مي‌خواهد
وي در بخش ديگري ادامه داد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حالي براساس پروانه فعاليت مخابرات عمل مي‌كند كه در عين حال بند 8 گزارش حسابرس در گزارش‌هاي اول سال مخابرات درج و اعلام شده بود. از سوي ديگر در حالي وزير قبل ارتباطات و فناوري با عدم دريافت بخشي از اين مبلغ پروانه فعاليت‌ موافقت كرده بود كه اين موضوع با حضور وزير جديد و درخواست پرداخت كامل پروانه فعاليت مطرح شده است. مالمير خاطرنشان كرد:‌ سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسي اين موضوع از طريق مراجع مربوطه است. به گفته وي نماد معاملاتي مخابرات در روزهاي گذشته به دليل پيش‌بيني درآمد هر سهم و وجود برخي ابهامات در جزئيات آن متوقف شده است اما اين توقف مربوط به بند 8 گزارش حسابرس مخابرات نيست.

حق‌السهم به «ايرانسل» هم رسيده
«مالمير» در پاسخ به سوال ديگري در مورد اينكه «آيا احتمال افزايش حق‌السهم دولت از درآمد مخابرات تا پايان سال وجود دارد يا خير؟» گفت: ما اين احتمال را بعيد نمي‌دانيم. كما اينكه تا جايي كه در جريان هستم افزايش حق‌السهم دولت در ديگر اپراتورها از جمله ايرانسل هم در حال وقوع است و اين موضوع منحصر به مخابرات نيست. وي تصريح كرد: ما به دنبال اين هستيم كه حداقل دولت براي امسال حق‌السهم خود را دريافت نكند، ولي همه چيز
به روزهاي آينده برمي‌گردد. اما نكته جالب توجه اينكه گزارش روز گذشته دنياي اقتصاد در مورد طلب جديد دولت در شرايطي منتشر شده كه نماد مخابرات جهت تعديل بسته است و گزارش مزبور تاثيري در روند معاملات سهم در بازار نداشته است و اطلاع‌رساني در زمينه سهم باعث شفاف‌سازي بيشتر مي‌شود.






منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا