ساده ترین، بهترین و محبوب ترین مقصد برای مهاجران ایرانی، ترکیه است! پاسخ به سوالات متداول

fardinamiri

New Member
گرفتن اجازه اقامت می تواند یک کار پیچیده به نظر برسد، خصوصاً اگر از مراحل خاصی در این راه مطمئن نیستید یا شرایط منحصر به فرد خود را دارید. ما این سوالات متداول مجوز اقامت ترکیه را جمع آوری کرده ایم تا راهنمای کاملی برای شما باشد و امیدواریم به برخی از سوالات اضافی که ممکن است داشته باشید نیز پاسخ دهیم.

اغلب بین مناطق، شعب و حتی فردی که به برنامه شما اختصاص داده می شود، تنوع موراد درخواستی وجود دارد. موارد زیر صرفاً برای کمک به کسب اطلاعات است و اما نباید 100٪ قابل اعتماد تلقی شود، در نتیجه در ادامه یک مرجع معتبر برای مشاوره دقیق معرفی خواهیم کرد. خوانندگان همچنین باید توجه داشته باشند که حوزه ما متمرکز بر ترکیه و استانبول ترکیه است.

در نتیجه سوالات و پاسخ های زیر را مطالعه و از نحوه مهاجرت، اقامت و زندگی در ترکیه آگاهی اولیه را کسب کنید و برای مشاوره دقیق در مورد نحوه اخذ اقامت ترکیه، می توانید به وبسایت http://wtthome.com مراجعه نمایید.

best place in turkey.jpg
1. چه کسی باید درخواست اجازه اقامت دهد؟
یک ویزای توریستی معمولی به شما امکان می دهد 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشید. اگر قصد دارید بیش از این در ترکیه بمانید، مطمئن باشید که قبل از آخرین روز ویزا درخواست اقامت خود را داده اید. اگر قبل از اتمام ویزا نتوانید اقدام کنید، مطمئناً با مجازات جریمه و احتمالی خروج بعدی خود از کشور روبرو خواهید شد.

2. انواع مختلف گزینه های درخواست اقامت کدامند؟

چهار رایج ترین موارد عبارتند از:
  • اقامت کوتاه مدت - متقاضیان جدید می توانند حداکثر تا یک سال اجازه انتظار داشته باشند، در حالی که تمدید تجدید ممکن است به طور محدود از چند ماه تا دو سال تمدید شود.
  • اقامت طولانی مدت - برای کسانی که موفق به حفظ هشت سال پوشش اجازه اقامت مداوم شده اند. اینها به طور نامحدود معتبر هستند.
  • اقامت خانواده - برای کسانی که با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده اند؛ افراد زیر سن قانونی وابسته به یک شهروند ترکیه.
  • اقامت دانشجویی - برای کسانی که در ترکیه مدرک کاردانی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد را دنبال می کنند.

3. آیا من برای اولین بار یا تمدید (تمدید) درخواست می دهم؟

stanbol.jpg

اگر اولین بار است که برای دریافت اجازه اقامت اقدام می کنید ، مطمئناً به همین ترتیب متقاضی می شوید. اگر از ویزای توریستی یا اجازه کار خارج شوید ، حتی اگر قبلاً در ترکیه مجوز اقامت ترکیه داشته باشید ، متقاضی "اولین بار" خواهید بود. موارد تمدید فقط برای کسانی است که در زمان درخواست تمدید دارای اجازه اقامت معتبر هستند. از ماه مه 2019 ، برنامه های افزودنی دقیقاً مانند برنامه های بار اول به مصاحبه های شخصی احتیاج دارند.

4- برای درخواست اجازه اقامت خود به چه مدارکی نیاز دارم؟

سایت رسمی در اینجا اسناد لازم را بیان می کند. اصول اولیه اجازه اقامت کوتاه مدت منظم عبارتند از:
  • فرم تکمیل شده درخواست اجازه اقامت ، چاپ شده به صورت رنگی
  • گذرنامه شما - پیشنهاد می کنیم چندین نسخه رنگی از جمله صفحه مهر ورود به سایت را به همراه خود بگیرید. اگر گذرنامه شما با حروف غیر لاتین است ، یک ترجمه محضری دریافت کنید.
  • شماره مالیاتی (یا شماره شناسایی خارجی برای متقاضیان تکرار)
  • یک کپی رنگی از بیمه نامه درمانی شما (یا کپی سیاه و سفید رسمی مهر و امضا شده). ما در واقع پیشنهاد می کنیم مهر و امضا را برای نسخه های رنگی نیز تهیه کنید. این مورد برای متقاضیان زیر 18 سال یا بالاتر از 65 سال لازم نیست.

5. جزئیات بیشتری را ارائه می دهد.

  • چهار عکس گذرنامه بیومتریک - لازم است این عکس ها در شش ماه گذشته و در پس زمینه سفید گرفته شده باشند.
  • اثبات توانایی مالی - اظهارنامه شما در داخل برنامه ممکن است گاهی اوقات کافی باشد ، اما گاهی اوقات از شما خواسته می شود یک روز دیگر را با اظهارنامه بانکی بازگردانید. برای جلوگیری از این موضوع ، پیشنهاد می کنیم یک بیانیه بانکی از یک بانک ترکیه بیاورید که نشان می دهد حداقل 6000 دلار (برای یک برنامه 12 ماهه) دارید. ما اعداد متفاوتی را شنیده ایم (از 1300 تا 2000 TL در هر ماه) ، اما تصمیم داریم 6000 دلار (500 دلار در ماه) به عنوان یک مسیر امن استفاده کنیم.
  • اثبات اقامت - ایمن ترین روش امضای قرارداد رسمی مسکن با املاک و سپس آوردن نسخه محضری است.
  • اثبات پرداخت هزینه های درخواست اجازه اقامت - می توانید پس از ورود به سیستم ، این هزینه ها را بصورت آنلاین پرداخت کنید تا درخواست خود را مشاهده کنید ، در این صورت ما پیشنهاد می کنیم یک نسخه از تأیید خود را چاپ کنید.
  • مستندات آدرس ثبت شده - اداره ثبت احوال نفوس منطقه شما (nüfus müdürlüğü) پس از نشان دادن قبض تسهیلات یا قرارداد اجاره ، می تواند آن را (ikâmetgâh) به شما ارائه دهد.
  • گزارش بهداشت از بیمارستان دولتی - این موارد معمولاً از 300 تا 600 TL است و باید در بیمارستان های دولتی درخواست شوند.


موارد زیر نیز گاهی درخواست می شود. می توانید بدون این موارد در قرار ملاقات خود شرکت کنید ، اما فقط توجه داشته باشید که ممکن است درخواست کنند یکی از موارد زیر را دریافت کنید و برگردید. اگر فوری است که مراحل کار را در اسرع وقت انجام دهید، می توانید این موارد را زودتر از موعد دریافت کنید تا ایمن بازی کنید.


6. درباره ثبت نام در بیمه درمانی چه باید بدانم؟

مهمترین مواردی که هنگام دریافت بیمه درمانی باید به آنها توجه کنید:

  • SGK و بیمه خصوصی گزینه های موجود هستند.
  • اجازه اقامت شما فقط تا یک روز قبل از انقضا پوشش بیمه شما ادامه خواهد یافت. اگر پوشش بیمه شما در تاریخ 19/09/2016 به پایان برسد ، اجازه اقامت شما فقط تا 18/09/2016 صادر می شود.

7. چه مدت پس از تأیید درخواست می توانم انتظار دریافت کارت اقامت خود را داشته باشم؟

این به شانس بستگی دارد. اگر خوش شانس باشید ، حدود یک هفته دیگر آن را دارید. حداکثر انتظار رسمی 90 روز است.

8- آیا می توانم در فاصله زمانی حضور در قرار ملاقات و انتظار برای رسیدن کارت اجازه اقامت خود از طریق پست ترکیه را ترک کنم؟
بله ، با فرض اینکه ویزای معتبری ندارید ، می توانید حداکثر 15 روز پس از اتمام قسمت ملاقات از روند درخواست ، آنجا را ترک کنید. شما در قرار ملاقات خود مدارکی دریافت خواهید کرد (که باید مطمئن شوید آنها را امضا و مهر می کنند) که انتظار می رود همیشه تا رسیدن مجوز اقامت خود با خود حمل کنید. با این حساب و رسیدهای پرداختی شما ، تا زمانی که در خارج از کشور به کمتر از 15 روز برسد ، باید بتوانید از ترکیه خارج شوید و وارد آن شوید.

9. آیا می توانم در صورت تعیین وقت قبلی ، ترکیه را ترک کنم اما ویزای من منقضی شده است؟
نه. شما همیشه می توانید شانس خود را در اداره مهاجرت محلی در رابطه با تسریع در تاریخ قرار ملاقات خود امتحان کنید، اما این تجربه ماست که این کار مگر در شرایط بسیار نادر کارساز است. اگر پس از قرار ملاقات قبل از دریافت اسناد رسمی اقدام به ترک کنید ، احتمالاً با جریمه نقدی ، ممنوعیت روبرو خواهید شد و درخواست شما باطل می شود.

10. چگونه می توانم اطمینان حاصل کنم که ویزای توریستی خود را بیش از حد باقی نگذاشته ام؟
تنها راه قابل اعتماد این است که خودتان با 90 روز همراه باشید. در صورت ورود و خروج مكرر ، می توانید هنگام كنترل گذرنامه هنگام ورود به تركیه س askال كنید ، اما به ما گفته شده است كه مردم اطلاعات نادرستی داشته اند. همیشه مطمئن باشید که باید حساب کنید و تاریخ ورود و خروج خود را هنگام ثبت نام در حساب کنید. ابزارهای آنلاین زیادی مانند این یکی وجود دارد که می تواند مفید باشد.

11. چه مدت پس از انقضا permit اجازه اقامت مجاز به ترک کشور بدون مجازات هستم؟
شمارش رسمی 10 روز است ، اما همه عوامل کنترل گذرنامه از این موضوع آگاه نیستند و گاهی اوقات شما را به میز دیگری ارجاع می دهند. فاکتور در کمی زمان اضافی فرودگاه برای این نوع مسائل است. ما پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه خطر بیش از حد را به خطر نیاندازیم ، زیرا به نظر می رسد برخی از افسران کنترل گذرنامه از قانون کاملاً بی اطلاع هستند.

12.آیا می توانم با ویزای توریستی خارج شده و برگردم؟
بله، این یک تاکتیک معمول است. سپس می توانید پنجره 90 روزه اضافی تحت پوشش ویزای توریستی خود را برای درخواست آنلاین درخواست اقامت بعدی خود داشته باشید. قبل از اتمام مجوز اولیه مطمئن شوید که ترکیه را ترک کنید. این در ادامه اقامت به عنوان "وقفه" به حساب خواهد آمد ، بنابراین اگر در نهایت می خواهید برای ویزای بلند مدت درخواست کنید ، از این کار جلوگیری کنید.

خب با توجه به مطالب فوق و تحقیقات لازم و مشاوره از سایت پیشنهادی درخت سفید، به این نتیجه خواهیم رسید که چنانچه واقعا می خواهید از ایران بروید؛ ترکیه از بهترین مکان هایی است که می توانید برای اقامت انتخاب کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا