ساخت چند تا از امکانات برای قالب وردپرس(کمک)

سلام دوستان من یک قالب با css طراحی و اونو به وردپرس تبدیل کردم . اما !! اما...!!

1- چیکار کنیم که قالبمون از ابزارکها پشتیبانی کنه//برای نصب پلاگین (افزونه) چطوری اون رو هر جای سایت که می خوایم قرار بدیم.چطوری به افزونه استایل دهیم.

2-وقتی یه برگه می سازیم چطوری وقتی می ری تو لینکش برگه به نمایش در بیاید.
3-چطوری نظر دهی برای یه پست رو ببندیم.
4-چطوری نظر سنجی بزاریم.
5-چطوری جعبه جست و جو بسازیم.

6-منویی که شامل (صفحه اصلی-ایمیل نویسنده و….) رو طراحی کردم ، خوب اگه کلیک کردیم روشون میریم کجا؟--اونو چطور طراحی کنیم؟

7-چطوری تعداد پست های هر صفحه رو تعیین کنیم. (برای مثال : سایت شما در هر صفحه ۱۰ پست دارد و پست های قدیمی رو باید در صفحه دوم ببنیم ولی من میخواهم در هر صفحه ۷ پست باشد)

چطوری قسمت پست های پر طرفدار بزاریم.(مثل این عکس : http://up98.org/upload/server1/02/g/...l0mfidyoa7.png )
 

sheisebaboo

Active Member
سوال 1) برای پشتیبانی ابزارک:
ابزارک یکی از امکاناتی هستش که از نسخه ۲٫۲ به بعد به هسته وردپرس اضافه شد. این قابلیت خیلی کار رو برای ما راحت کرده؛ بطوریکه ما می‌تونیم به سادگی با کشیدن (Drag) یه ابزارک و قراردادن اون در مکان دلخواه‌مون اون رو توی یکی از ستون‌های سایت‌مون به نمایش دربیاریم. پوسته‌های جدید عموما از «ابزارک» پشتیبانی می‌کنن؛ اما اگه پوسته شما ابزارک رو پشتیبانی نمی‌کنه و یا خواستار این هستین که به تعداد منوهایی که از ابزارک پشتیبانی می‌کنن بی‌افزایین با ما همراه باشین.

register_sidebars ( $count, $args );

کد اصلی برای تعریف ابزارک به شکل بالا هستش که ما می‌تونیم طبق نیازمون به اون مقدارهایی رو اضافه یا کم کنیم. در اکثر قالب‌ها ما شاهد یک ستون هستیم، به همین دلیل مقدار $count به صورت پیش‌فرض ۱ هستش. پارامتر بعدی ما $args هستش که در واقع در اون یه آرایه قرار می‌گیره که نام و شناسه و این‌جور چیزها رو می‌تونیم داخلش قرار بدیم.

کد:
<?php
if ( function_exists('register_sidebar') )
register_sidebar();
?>

کد بالا که باید در فایل تابع پوسته ما، یعنی فایل functions.php موجود در پوشه پوسته قرار بگیره کارش اینه که میاد و واسه وردپرس میگه که بیا و ابزارک رو برای پوسته فعالش کن. توی این کد ما هیچ پارامتری واسه ابزارک‌مون در نظر نگرفتیم و همه چیز به‌صورت پیش‌فرض هستش. اگه یه نگاهی به بخش «ابزارک» توی پیشخوان بندازین مشاهده می‌کنین که ابتدا این قسمت واسه شما فعال شده و هم اینکه شما یه منو به نام «ستون کناری ۱» دارین که می‌تونین ابزارک‌های دلخواه‌تون رو داخلش قرار بدین.

از سری پیش‌فرض‌هایی که خود وردپرس واسه ابزارک‌ها در نظر می‌گیره میشه به موارد زیر اشاره کرد:

کد:
 'before_widget' => '<li id="%1$s" class="widget %2$s">',
 'after_widget' => "</li>n",
 'before_title' => '<h2 class="widgettitle">',
 'after_title' => "</h2>n"

یعنی به‌طور مثال اگه ما ابزارک «اطلاعات» رو فراخوانی کرده باشیم کد اچ‌تی‌ام‌الی که قراره واسه مرورگر فرستاده بشه به‌صورت زیر هستش :

کد:
<li id="meta-5" class="widget widget_meta">
<h2 class="widgettitle">اطلاعات</h2>
.
.
.
</li>

این تنظیمات پیش‌فرض یه سری مشکلات رو ممکنه واسه ما به‌وجود بیاره؛ اگه توی کد بالا دقت کرده باشین مشاهده کردین که خود وردپرس میاد و ابتدای ابزارک رو با تگ li شروع میکنه و برای نام ابزارک هم از تگ h2 استفاده کرده؛ ممکنه ما توی کدهای سی‌اس‌اس مون برای منوهای کناری یه استایل دیگه‌ای رو تعریف کرده باشیم. یعنی مثلا بیا و ابتدای منو رو با تگ div شروع کن، یه class اختصاص بده به نام و هر چیز دیگه‌ای. اینجا هستش که اگه ما از دستورات پیش‌فرض تبعیت کنیم با مشکل به‌هم‌ریختگی قالب مواجه میشیم و اینجا هستش که ما مجبور میشیم خودمون رو با شرایط وردپرس وفق بدیم ولی چون وردپرس یه سیستم متن بازه، ما می‌تونیم اون رو طبق نیازمون تغییرش بدیم.
اگه یادتون باشه گفتیم که پارامتر $args کارش اینه که به ما اجازه میده تا یه سری مقادیر رو تعریف کنیم. حالا میخوایم بیایم و واسش مقادیر دلخواهمون رو تعریف کنیم؛ مثل طریقه قراردادن ابزارک در قالب. تو این مثال واسه وردپرس قراره بگیم که بیا و هر ابزارک رو با section و تیتر هر ابزارک رو هم با تگ h2 شروع کن.

کد:
 'before_widget' => '<section id="%1$s">',
 'after_widget' => "</section>",
 'before_title' => '<h2 class="wi-title">',
 'after_title' => "</h2>"

حالا اگه بخوایم واسه ستونی هم که تعریف کردیم یه نام بزاریم به صورت زیر عمل می‌کنیم:

کد:
'name'=> 'نام موردنظر'

برای تعریف دو کد بالا برای ابزارک لازمه که بصورت زیر کدهامون رو به کد اصلی اضافه کنیم:

کد:
<?php
if ( function_exists('register_sidebar') )
register_sidebar( array (
'name'=> 'نام موردنظر',
 'before_widget' => '<section id="%1$s">',
 'after_widget' => '</section>',
 'before_title' => '<h2 class="wi-title">',
 'after_title' => '</h2>'
));
?>

نکته‌ای که داشت فراموشم میشد طریقه فراخوانی کردن ابزارک‌ها برای ستون کناری هستش. ممکنه شما توی پوسته‌تون ۳ تا منو داشته باشین. شما برای هرکدوم یه فایل php در نظر گرفتین که از طریق فایل sidebar.php اونها رو فراخونی کردین. کافیه به اون فایل ها برین و هرجا که شروع منوها هست از کد زیر استفاده کنین:

کد:
<?php if ( !dynamic_sidebar() ) : ?>
<?php endif;?>

این کد میاد و بر اساس تعدادی که شما توی فایل functions.php تعریف داشتین و بر اساس ترتیبی که منوهاتون رو توی فایل sidebar.php قرار دادین منوها رو برمیگردونه. شما می‌تونین خودتون این عملیات رو برعهده بگیرین و واسش بگین منویی که اسمش مثلا sidebar22 هست رو بیا اینجا واسم برگردون. مثلا ما میخوایم بیایم و منویی رو توی قسمت فوتر سایت فراخوانی کنیم. از قبل توی فایل تابع پوسته اسم footer رو ما واسه منو در نظر گرفتیم. می‌تونیم به طریق زیر فراخوانیش کنیم:

کد:
<?php if ( !dynamic_sidebar('footer') ) : ?>
<?php endif;?>

منبع: line97.com

در مورد نصب افزونه ها و قراردادنشون در قالب باید بگم که هر افزونه ای کد مخصوص خودش رو برای گذاشتن در قالب یا ابزارک داره. بعضی از افزونه ها هم همراه خودشون ابزارک دارن.

سوال 2) باید فایل page.php در قالبتون اضافه کنید و بهش استایل و کدهای وردپرس رو بدید.(باید آموزش ساخت قالب وردپرس رو بخونید)

سوال 3) از کد زیر در حلقه مطلبتون استفاده کنید:

کد:
<?php comments_template( '', true ); ?>

سوال 4) از افزونه wp poll استفاده کنید

سوال 5) در ابزارک ها موجود هست

سوال 6) باید به منوهاتون لینک بدید:
مثال برای صفحه اصلی میشه بصورت زیر:
کد:
<a href="<?php bloginfo('url'); ?>">صفحه اصلی</a>

سوال 7) از قسمت تنظیمات و بعد گزینه خواندن قابل تنظیم هست.

سوال 8) از افزونه های وردپرس میتونید استفاده کنید. سرچ بزنید. (متاسفم اسمش رو حفظ نیستم)
 
سلام sheisebaboo عزیز ممنونم از پاسخت .. فقط خواهشا جواب سوال شماره 6 رو کامل تر توضیح بدی.. ببینید .. من یک منو تو فایل index ساختم و با css استایل دادم و الان گذاشتمش سمت راست صفحه و زیر اون هم دو منوی دیکه شامل categories و پیوندها هست که این دوتا رو با کدهای وردپرس درست کردم و هیچ مشکلی ندارن و در مجموع این منوها رو گذاشتم تو sidebar.php و فراخوانیشون کردم، اما منوی اول که شامل صفحه اصلی . درباره من و تماس با ما هست هیچ لینکی نداره و کلا نمیدونم چطور باید لینکشون داد و صف حه های مربو رو چطور ساخت ///ممنون
 

sheisebaboo

Active Member
برای ساخت صفحات درباره ما و ... میتونید از بخش برگه ها در وردپرس استفاده کنید و برگه ای با نام مربوطه بسازید و بهش مطلب بدید.

برای فراخوانی اینها میتونید کد زیر رو در همون بخش قالبتون قرار بدید.

کد:
<li><a href="<?php bloginfo('url'); ?>">صفحه اصلی</a></li>
    <?php wp_list_pages('sort_column=menu_order&depth=1&title_li=');?>
 

جدیدترین ارسال ها

بالا