اول آبجکت Pain Effect رو انتخاب کنید. بعد با Modify -> Convert -> PaintEffect to Polygon به Polygon تبدیلش کنید تا تو منتال ری بشه رندر گرفت.
اینجوری خیلی سنگین میشه موقع کار با صحنه و موقع رندر اشکت در میاد.
من اگه جای شما بودم، از Fur استفاده میکردم (تب Fur، گزینه Grass).
که منتال هم رندرش میکنه، و با Maya Software هم رندر های فوق العاده سریعی میده.
و مهمتر از همه، صحنه رو سنگین نمیکنه و مدت رندر رو هم خیلی کمتر از Paint FX افزایش میده.
//*******************
این یه صحنه آزمایشیه.
زمانی که طول میکشه این صحنه رو بسازی = 5 دیقه
مدت رندر = 58 ثانیه (منتال ری،
با ابعاد 720p)
همه چی هم قابل کنترله، از جمله رنگ چمن، تراکم، میزان خم یا راست بودن، طول چمن، یکنواختی پراکندگی و...
اینم رندرش: