ساخت پرده لووردراپه با امکان عبور نور و ایجاد سایه پنجره

Daneshjoye 3D

New Member
سلام
پرده لوردراپه می خوام واسه پنجره اتاق بسازم که از بیرون پنجره نورپردازی انجام بدم و و از داخل اتاق مثل پرده واقعی روشنایی ازش عبور کنه تا حدودی و سایه ی ستونهای پنجزه هم معلوم باشه مثل پرده واقعی که وقتی آفتاب می خوره معلوم میشه
اگه میشه بگید چه جوری این کار را انجام بدم.

ممنون از راهنماییتون
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
شما یا باید از translucent استفاده کنی یا SSS ـ( Sub surface scattering ) که اصولا باید برای این کار یعنی پرده یا مثلا برگ درخت از طریق translucent پیش میرن.
برای translucent هم فقطه یه متریال lambert بساز و تو قسمت common Material Attribute همون زیر رنگ متریال عدد translucent رو تغییر بده تا نتیجش رو متوجه بشی.
برای تست هم یه پلن بساز و پشتش یه نور و جلوی نور یه جسم بذار بعد shadow رو فعال کن و برای رندر نمات رو ببر اون سمت بی نور پلان و یه رندر بگیری تا به قل خودشون Enjoy ـش رو ببری.
با گزینه ای translucent Depth و translucent Focus هم میتونی پخش شدن نور توی جون جسمت رو تنظیم کنی عزیز.

انشا الله خوب بیان کرده باشم تا متوجه شده باشی.

خوب میدونم این هم بگم برای اطلاعاتت عزیز که درست translucent مثل sss کار میکنه ولی translucent رو بیشتر برای اجسامی که دارای قطر کمتری هستن استفاده میشه مثل کاغد و برگ و آواژور و یا همین پرده ای که گفتی اولین بار هم فکر کنم تو انیمیشن a bug`s life ازش استفاده شد و وارد دنیای CG شد. فرقش به sss هم خوب محاسبه نکردن نفوذ نور تو عمق اجسام زخیمه عزیز ولی نصبت به sss خیلی خیلی سبکه.
حق یارت
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا