amirsss
Member
سلام
1-ابتدا یه plane ایجاد کنید وتعداد سگمنتهای عمودی و افقی (x,y ) رو معادل 30 قرار بدید با زدن کلید c اونو ادیتبل کنید سپس به حالت point رفته و پوینتهای ردیف بالا رو هنمانند شکل 1 انتخاب کنید سپس روی plane راست کلیک کرده و از نوار clothlide tag گزینه cloth را انتخاب کنید.(عکس 1 )
2- حالا در حالی که cloth (که به plane نسبت دادید) به قسمت پارامتر dresser برید و اونجایی که نوشته fix points رو در حالتی که نقاط گفته شده سلکت هستند گزینه set را کلیک میکنید (اینکار باعث میشه تا اون نقاط مثل چوب پرده عمل کنند و سر جاشون fix بمونن) (عکس 2)
حالا به از قسمت پارامتر dresser به پارامتر expert برید و گزینه self clussion رو فعال کنید حالا دکمه play رو بزنید و زمانی که موج روی پلن به حد دلخواه رسید دکمه stop رو بزنید و دوباره به پارامتر dresser برگردیدو گزینه set که مقابل init state قرار داره کلیک کنید(با این کار فریم 0 شما به این حالت کنونی در خواهد آمد ) (عکس 3 )
حالا با استفاده از پارامترهای موجود در tag و forces میتونید حرکات پرده رو کنترل کنید (عکس 4)
در نهایت به منوی character برید و گزینه cloth nurbs رو انتخاب کرده و plane (پرده) رو زیر مجموعه ccloth nurbs قرار داده , با توجه به پارا متر cloth nurbs مقدار thickness رو به 2 تغییر میدهیم (thikness مقدار ضخامت پرده رو مشخص میکنه که با توجه به عددهای مختلف ضخامت پرده تغییر میکنه هرچه عدد بیشتر ضخامت بیشتر) (عکس 5)
امیدوارم به دردتون بخوره
1-ابتدا یه plane ایجاد کنید وتعداد سگمنتهای عمودی و افقی (x,y ) رو معادل 30 قرار بدید با زدن کلید c اونو ادیتبل کنید سپس به حالت point رفته و پوینتهای ردیف بالا رو هنمانند شکل 1 انتخاب کنید سپس روی plane راست کلیک کرده و از نوار clothlide tag گزینه cloth را انتخاب کنید.(عکس 1 )
2- حالا در حالی که cloth (که به plane نسبت دادید) به قسمت پارامتر dresser برید و اونجایی که نوشته fix points رو در حالتی که نقاط گفته شده سلکت هستند گزینه set را کلیک میکنید (اینکار باعث میشه تا اون نقاط مثل چوب پرده عمل کنند و سر جاشون fix بمونن) (عکس 2)
حالا به از قسمت پارامتر dresser به پارامتر expert برید و گزینه self clussion رو فعال کنید حالا دکمه play رو بزنید و زمانی که موج روی پلن به حد دلخواه رسید دکمه stop رو بزنید و دوباره به پارامتر dresser برگردیدو گزینه set که مقابل init state قرار داره کلیک کنید(با این کار فریم 0 شما به این حالت کنونی در خواهد آمد ) (عکس 3 )
حالا با استفاده از پارامترهای موجود در tag و forces میتونید حرکات پرده رو کنترل کنید (عکس 4)
در نهایت به منوی character برید و گزینه cloth nurbs رو انتخاب کرده و plane (پرده) رو زیر مجموعه ccloth nurbs قرار داده , با توجه به پارا متر cloth nurbs مقدار thickness رو به 2 تغییر میدهیم (thikness مقدار ضخامت پرده رو مشخص میکنه که با توجه به عددهای مختلف ضخامت پرده تغییر میکنه هرچه عدد بیشتر ضخامت بیشتر) (عکس 5)
امیدوارم به دردتون بخوره