افزونه 1 ساخت نرم افزارى که جدولهاى کلمات متقاطع را در همه زبانها حل مى کند

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
دو محقق ايتاليايى موفق شده اند نرم افزار تازه اى را تکميل کنند که قادر است با استفاده از امکانات شبکه جهانى وب، جدولهاى کلمات متقاطع را در زبانهاى مختلف حل کند.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، از اين نرم افزار مى‌توان در حوزه هاى مختلف از جمله در زمينه هوش مصنوعى بهره بردارى کرد.

فکر ساخت نرم افزارى که بتواند جدول کلمات متقاطع را حل کند نخستين بار در سال۱۹۹۹ به وسيله محققان دانشگاه دوک در دورهام در کاروليناى شمالى عملى شد.

نرم افزار اين محققان با بهره گيرى از شمارى از بانکهاى اطلاعاتى مى‌توانست جدولهاى کلمات متقاطع را که به زبان انگليسى طراحى و تنظيم شده بودند حل کند.
اما نرم افزار تازه که به وسيله دو پژوهشگر ايتاليايى از دانشگاه "سى ينا" تکميل شده و نمونه هاى تجارى آن تا پايان سال جارى به بازار عرضه مى‌شود مىتواند هر جدولى را به هر زبانى که نوشته شده باشد حل کند.

اين نرم افزار وظيفه خود را طى دو مرحله انجام مى دهد. در نخستين مرحله با استفاده از سرنخهايى که طراح جدول ارايه داده موضوع مربوط به هر يک از خانه هاى جدول را به صورت يک سوال مشخص در مىآورد و سپس اين سوال رابه موتور جستجوگر اينترنتى گوگل عرضه مى‌کند و پاسخهايى را که گوگل پيدا مىکند در فهرستى جاى مى دهد.

در مرحله دوم نرم افزار با استفاده از يک آلگوريتم مناسب بهترين پاسخهايى را که مى تواند شرايط کلى خانه هاى جدول را احراز کند برمى گزيند.

بررسيهاى آمارى نشان مىدهد از هر ده مورد پاسخهايى که گوگل تهيه مى کند، در يک مورد پاسخ صحيح در بالاى فهرست پديدار مى شود.
نرم افزار جديد قادر است اغلب جدولهايى را که از حيث دشوارى سرنخها در سطح متوسط قرار دارند حل کند، اما از عهده حل جدولهاى فوق العاده پيچيده برنمىآيد.

البته دو مبتکر ايتاليايى در اين زمينه با تواضع خاص ايتاليايىها اظهار داشته اند که اين نقص را بطور عمدى در اين سامانه باقى گذارده اند
!تا همه لذت حل جدول را از جدول حلکن هاى حرفه اى سلب نکنند از نرم افزار جديد مىتوان در برنامه هاى مربوط به هوش مصنوعى، تهيه
جدول حضور و غياب کارمندان ، يا تدوين برنامه دروس هفتگى يا امتحانات دانشگاهها و موسسات آموزشى استفاده به عمل آورد

منبع فناوري الاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا