سلام
دوما شما اگه نتونید موسسات و بنیاد ها رو قانع کنید برای ساخت فیلم که کلاهتون پس معرکه است قربان !! تا حالا چه جوری فیلم کوتاه میساختید ؟ (اصلا فیلم کوتاه ساختید تا حالا؟)
ببین دوست عزیز مشکل اصلی تو ایران شاید شما ندونید ولی همین قانع کردن موسسات و... هستش حتی خود سینماگران حرفه ای هم تو این کار به مشکل بر می خورن چه برسه به ما من با آقای سامان سالور که حرف می زدم می گفت واسه فیلم 13 59 کسی حمایتشون نکرده و آقای پرویز پرستویی با تهیه کننده آقای نوروز بیگی هزینه رو دادن با این که این فیلم در حوزه دفاع مقدسه باید حتما ازش حمایت می شد.
سوما پیدا کردن موضوعی که ازش حمایت بشه کار سختی نیست ! (شاید بگم آسون ترین کاره) اما مهم خط داستانی فیلم و هنرمندی و خلاقیت فیلمنامه نویس در تهیه یک فیلمنامه است , که البته مشکل کل سینمای ایران هم در حال حاضر همین موضوعه ... ضمن اینکه شما از ایده به داستان نباید برسید ! شماباید ایده رو روی یک داستان جذاب سوار کنید ! این داستان جذابه (اصطلاحا قصه) است که باعث میشه ایده یا تفکر یا اهداف غیر تصویری شما به بیننده منتقل بشه ...
ببین دوست عزیز بنظرم شما تو ایران نیسیتید یا خبر ندارین اتفاقا تو ایران این کار سخته که جوابتون قبلا دادم ولی واسه موضوع فیلم نامه باید خوب و خلاقانه باشه تعجب میکنم کدوم یک از کارهای تلویزیونی و حالا سینما رو کاری ندارم کدومشون بنظرت فیلم نامه درستی داره انصافا ؟ این وضع سریال های ما از اون ور تله فیلم ها همشون موضوعاتش تکراری به جز اندکی که خوب اونا هم کار کارگردان های حرفه ای.
در آخر هم از صحبتهای شما اینطور برداشت کردم که اصلا با اصول عملی ساخت فیلم آشنایی ندارید ! خصوصا با این جملات :
نمی دونم شما این حرف و از کجا میزنی مگه کارهای منو دیدید یا که از اطلاعات من خبر دارین نمیدونم نمی خوام بگم من یدفعه کارگردان حرفه ای شدم و دیگه هیچی نه من خودمم گفتم مدرک کارگردانی و گرفتم در ضمن از دوره راهنمایی من سراغ تئاتر و این جور مسائل بودم تا به امروز.
برام جالبه که شمایی که نویسندگیتون بد نیست و ایده و طرح زیاد دارید و مسلما تو ایرانم دارید زندگی می کنید هنوز نمی دونید چه سوژه هایی برای ساخت حمایت میشه ! (خصوصا با توجه به اینکه به قول خودتون کارگردان هم هستید !!!) و هنوز نمیدونید برای جذب تهیه کننده های دولتی چه کار باید کرد ؟!!
نه ولا چون تو ایران زندگی می کنم بیشتر تو زمینه گیرم چون اگه اینطور که شما میگید بود الان باید همه دانشجوبان کارگردانی وضعشون این نبود که دربدر دنبال حمایت باشن.
نه عزیز من صدا و سیما حمایتش اینجوری نیست ! یه خورده بیشتر تحقیق کنید
کجا میخواید ثبتش کنید ؟ چجوری بدون تهیه کننده می خواهید ثبتش کنید
اصلا چرا باید ثبتش کنید ؟
دوست عزیز شما یخورده اطلاعاتت رو بالا ببر فیلم نامه که ثبت میشه نیازی به تهیه کننده و کارگردان و اینجور چیزا نداره که شما سناریویی که نوشته اید رو میبرید بانک فیلم نامه ایران با هزینه اندکی به اسم شما ثبت میشه.
اون چیزی که شما میگید ثبت نیست تایید فیلم نامه از طرف صدا و سیما واسه ساخته که باید همه چیزش معلوم باشه.
بدون تهیه کننده و تصویر بردار چگونه میتونید برنامه ریزی فیلمبرداری رو انجام بدید ؟؟؟؟؟؟؟؟
فیلم با اسید سیتریک فرق میکنه !! اون اسیده که موضوعات رو حل میکنه !! کار فیلم یه چیز دیگه است
جالبه !!! یعنی تمام هزینه های یه کار بلند از دید شما هزینه دوربین و صداست و ... (احتمالا پول تدوینی که خودتون انجام میدید و پول فیلمنامه ای که خودتون مینویسید و پول کارگردانی که خودتون میخواید بگیرید ؟؟؟؟)
درکل دوستانه بهتون پیشنهاد میکنم درباره کاری که قراره با ارائه نمونه کار بدست بیاری تجدید نظر کنی ! یا مدتش رو بندازی عقب تا بتونید تو چند تا کلاس آموزشی نام نویسی کنید و یه چند تا فیلم کوتاه بسازید ...
مگه من گفتم نیاز به تهیه کننده و فیلمبردار نداره این جور که شما میگید ما کلا باید از مرحله پرت باشیم
من نگفتم اسید شما باید خودت بهتر بدونی ( اتفاقات .. تو قصه طوری باشه اصلا به چشم نیاد که الکیه و واسه بیننده قابل باور باشه) منظورم این بود
نه میدونم هزینه فیلم اینا نیستش ولی اینو گفتم بخاطر این که اگه کسی واسه حمایت پیدا نشد مجبوریم کلی از فیلم نامه بزنیم تا با این عوامل کار کنیم.
به قول یکی از کارگردان های سینمای ایران:ما تو فیلم هلی کوپتر نیاز داریم ولی آخرش به الاغ راضی میشیم.
دوست عزیز این وضعیت سینمای و تلویزیون ماست همه که شانس بودجه های آنچنانی و ندارند.
درضمن من خودم کار کوتاه با موضوع نماز ساختم. تو چند تا کار کوتاه هم دستیار بودم و تدوین گر.
در ضمن با چند تا کارگردان هم واسه دستیار کارگردانی صحبت کردم تا ببنیم کی کاراشونو شروع می کنند.
من از همه این چیزایی که گفتید خبر دارم ولی از مشکلات حمایت و اینجور چیزا هم خبر دارم.
اگه حرف شما درست باشه الان من یه فیلم نامه خیلی خوب واسه یه سریال 10-15 قسمته پلیسی اکشن دارم که حرف نداره ولی فک نکم کسی حاضر باشه حمایت کنه حتی صدا و سیما و نیروی انتظامی. متسفانه اوونا دنبال کارگردان هایی میرن که معروفند . یا کسایی انتخاب میشند که پارتی داشته باشند .