ساخت شیشه

MHD3D

Member
سلام من میخوام یه شیشه مسطح بسازم که اون طرف کامل دیده بشه و فقط یه کم رفلکت داشته باشه.ممنون میشم کمک کنین.:sad:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
درود .
شما ميتوني از متريال بلين استفاده كني و ترنسپرنسي اون را صفر كني ( يعني تا انتها كم كني )
ميزان رفلكت هم كه ديگه دست خودتونه ميتونيد كم و زياد كنيد .
و يا اگر از رندر منتال ري استفاده ميكنيد از Dilectric Material هم ميتونيد استفاده كنيد .
 

MHD3D

Member
من از منتال ری و دی الکتریک استفاده کردم اما بازم رندر خوبی نداشتم اگه تنطیمات دقیق دی الکتریک رو بگی ممنون میشم.همچنین تنطیمات رندر.
متشکر
 

.:. soroosh .:.

Active Member
در پنجره تنظيمات رندر براي منتال ري .
شما يك قسمت داريد به نام Ray Tracing .
حالا عدد refcaction و reflection را بزاريد 3 يا 4 .
و Max trace depth را هم بزاريد 6 يا 8 .
بعد رندر بگيريد ببينيد اون چيزي كه ميخوايد در مياد يا خير .
ضمنا استفاده از متريال شيشه در كارها حتما بايد نورپردازي خوبي هم داشته باشه تا شيشه به خوبي ديده بشه .
موفق باشيد .
 

einollahia

Well-Known Member
ساخت شیشه که سخت نیست؟

یه نمونه از اون مشکلت رو نشون بده ببنیم چه مشکل هایی داره.

با Dilectric که خیلی راحته. فقط کافیه ضریب شکست رو بین 1.5 تا 1.62 قرار بدی.

مگه اینکه بخوای شیشه رنگی درست کنی که یکم سخت تر میشه. باید یسری تنظیمات دیگه رو هم دست کاری کرد.
چه تو shader چه تو render
 

MHD3D

Member
بازم سلام مشکل حل شد.همون جور که گفتی مشکل بیشتر نور پردازی بود که درست شد.متشکر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا