ساخت ستون تخریب شده با جزئیات بالا برای بازی

clickrast

Member
خوب در این نوشته یه آموزش فوق العاده کاربردی رو برای بازیسازان عزیز در نظر گرفتم و می خوام یک روند کامل ( Work Flow ) از ساخت مدل های مورد استفاده در نسل جدید بازی های رایانه ای رو بهتون آموزش بدم. حتی اگه زیاد هم اهل بازی نباشید مطمئنا شبیه این مدل رو تا حالا دیدین و الان طی دو آموزش ویدئویی فارسی با ساخت اون هم بصورت کامل آشنا خواهید شد.


در این آموزش مفاهیم و مباحث زیادی رو مرور می کنیم و از نرم افزارهایی مثل بلندر (Blender) ، زیبراش (zbrush) ، مش لب (MeshLab) ، ایکس نرمال (xNormal) ، فتوشاپ (Photoshop) و نهایتا یونیتی (Unity) استفاده می کنیم.
قبلا آموزش Bake کردن نرمال مپ رو توی خود بلندر روی سایت قرار دادم. در این آموزش روش دیگه ی انجام این رو بهتون نشون میدم. ابتدا با استفاده از پلاگین زیبراش یعنی Decimation Master پولیگان (Polygon)های ستون اسکالپت (Sculpt) شده رو کم می کنیم و برای ریتوپولوژی (Retopology) کردن مدلمون از مش لب استفاده می کنیم. در ادامه اشیاء آماده شده رو به ایکس نرمال میدیم و نرمال مپ (Normal Map) و Ambient Occlusion رو از اون خروجی میگیریم.
در قسمت دوم مپ های خروجی گرفته شده رو به فتوشاپ می بریم و تکسچر اصلی ستون (Diffuse Map) رو براش بصورت کامل ایجاد می کنیم. همینطور نحوه ساختن نرمال مپ رو در فتوشاپ یاد میگیریم و Speculare Map رو هم آماده می کنیم.



توصیه می کنم اگه میخواین با مفاهیم گرافیک نسل های جدید بازی های رایانه ای آشنا بشید، این آموزش رو از دست ندید!

دانلود ویدئوی آموزش قسمت اول
 

h@midreza

Member
بسم الله
سلام
خدا حفظت کنه , دنبال همچین چیزایی بودم ؛ به خصوص نرمال ایکس تو فتوشاپ ...
ممنون:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا