ساخت ساختمان

mehrandinio

Member
با سلام خدمت دوستان

از دوستان تا به حال کسی مدل یک ساختمان رو طراحی کرده ( با texture) . من یه راهنمایی در این مورد می خواستم.

با تشکر
 

AM3d

Active Member
بهتر نیست سوالتونو مطرح کنید ؟ شاید یکی ساختمون نساخته باشه ولی بتونه کمک کنه .
 

mehrandinio

Member
سوال من اینه که چجوری میشه که یک ساختمون درست کرد همین البته با بافتش.
 
خب بستگی داره.

اگه پلانش رو داشته باشی برای این که بتونی دقیق درش بیاری باید از اوتوکد نمای بیرونی سازه رو با پسوند dwg بکشی بیرون. اونوقت میای توی مکس import میکنی. فایلی که وارد مکس کردی تعداد یک یا چند تا spline بسته است که می تونی extrude کنی. تکسچر هم که کاری نداره. میسازی تکسچرت رو و apply می کنی.

اگه پلان نداشته باشی یا میتونی ذهنی بسازی یا از روی بلوپرینت طراحی کنی یا ...

سوالت خیلی کلیه.
 
با اتوکد کار کنی خیلی راحت تری. اما با بلوپرینت هم میشه. البته یککم دردسر داره. نمای front بلوپرینتت رو از بقیه کات می کنی میری توی ویوپورت فرانت مکس. اونجا alt+B رو میزنی. عکس کات شده رو تو ویوپورت Add می کنی. برای بقیه ویو ها هم همین کارو میکنی. حالا رفرنس سازه رو داری. بقیه اش به طراحی خودت بستگی داره که بتونی درش بیاری. با اتوکد کار کنی دقت کارت بالاتر میره و نیازی نیست اندازه رو تنظیم کنی.
 

AM3d

Active Member
همونطور که دوستمون گفتن با بلو پرینت کار یکم سخت میشه . اگه پلان و نما رو از cad بیارید خیلی بهتره .
اما برای شروع میتونید نماهای ساختمان رو تو ویو پورت Front و به صورت یه دست بسازید و بعد با استفاده از ویو های دیگه مثل تاپ نماهای ساخته شده رو بچرخونید و سر جاش بزارید مثل این تصویر .
Archmodels Vol 17 رو هم اگه یه نگاه بندازی خوبه .
 

پیوست ها

  • tttttttttttttttt.jpg
    tttttttttttttttt.jpg
    341.4 کیلوبایت · بازدیدها: 15

جدیدترین ارسال ها

بالا