ساخت دریا در مکس ؟

modjtaba

Member
Mitooni az DISLACEMENT baraye sheklesh estefade koni va az RATRACER MATERIAL baraye
Shading estefade kony
 

Ali3D

Active Member
دوست عزیز سوالت خیلی کلیه و تو چند خط نمی شه به صورت کامل بهش اشاره کرد
ولی شاید من از این راه می ساختمش

Ripple رو به یه موضوع مثه جعبه یا استوانه نسبت می دادم و با متغییر هاش ور می رفت و متحرکش می کردمم
تو Material editor هم یه Noise ُ به قسمت Bump ُ وارد می کردم و متحرکش می کردم
نباید فراموش کنی که ساخت ماده ی دریا و نور پردازیه که می تونه دریا رو واقعی نشون بده
 

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام
درست کردن دریا چند راه دارد که دوستان به انها اشاره کردند. یک راه دیگر استفاده از bumpمتریال است البته اگر دریا را برای نما دور میخواهی.
با یک plane شروع کن . تعداد سگمنتهای انرا 20x20 یا بیشتر در نظر بگیر بعد مدیفایر نویز را اعمال کن تا سطحی با 7یا 8 تا پست بلندی(موجهای بزرگ)داشته باشی ولی نه زیاد. در کرکره maps در متریال ادیتور روی دکمه bump کلیک واز طرحهای موجود noise یا wave را انتخاب کن پارامترهای انها خصوصا tiling و size را دستکاری کن تا به نتیجه مطلوب برسی .البته بهتر است از یک متریال raytrace استفاده کنی تا انعکاس سطح دریا را داشته باشی مقدارbump بهتر است از 30 بیشتر باشد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا