ساخت بازی جورچین با mmb

For.sajjad

Member
با سلام خدمت دوستان میشه لطف کنید و بفرمایید که برای ساختن جورچین که در بسیاری از مسابقه های تلوزیون به کار می ره ( همونی که یه جدول مثلا 16 تایی هستش و باید خانه های مرتبط به هم رو دو به دو بگی تا جدول کامل بشه همونی که مثلا میگن 2 با 16 نام با نام پدر مثلا امام رضا با موسی کاظم) از Image Matrix استفاده بشه بهتره یا به روش های دیگری میشه ساخت البته می خواییم هر بار که بازی باز می شه خانه ها به طور تصادفی پر بشن
همین قدر کافیه یا بازم توضیح بدم البته میدونم یه کمی نا مفهوم شد ولی اگه کسی منظورم رو فهمید لطفا راهنمایی بکنه
 

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
دوست عزيز پيشنهاد ميكنم

از Image Matrix استفاده كنيد. مكان سلولها رو به متغير آرايه اي نسبت بديد.

بعد به ازاي هر سلول كه انتخاب ميكنيد مقدار متغير آرايه اي رو با يك متغير جديد فعال كنيد و با يك شرط مقدار بازگشتي سلولهاي بعدي كه انتخاب ميشن رو با مقدار متغير چك كنيد.

در صورتي كه شرط صحيح باشه گزينه هاي صحيح انتخاب شدن. و برنامه ميتونه امتياز مثبت به كاربر بده.
 

For.sajjad

Member
ازتون ممنون میشم اگه سریعتر مثال رو ارائه کنید البته اگه بشه صدا هم روش گذاشت عالی می شه مثلا در صورت صحیح بودن صدای 1 و در صورت اشتباه بودن صدای 2 پخش بشه
 

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
سلام دوست عزيز

ببخشيد كه دير پاسختون رو دادم. چند روزي رو به شدت گرفتار بودم. الانم يه كوچولو فرصتي پيدا شد يواشكي اومدم.

يه نمونه براتون ميزارم. ميتونيد همون رو توسعه بديد و نمونه خودتون رو بسازيد.

موفق باشيد
 

پیوست ها

  • sample.zip
    57.2 کیلوبایت · بازدیدها: 153

Silver Soft

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
این رو 3 ، 4 سال پیش نوشته بودم و اینجا قرار داده بودم ، کمی گشتم ولی تاپیکشو پیدا نکردم ، براتون ضمیمه کردمش ، خودتون با کمی حوصله میتونید تغییرات دلخواهتون رو اعمال کنید .
 

پیوست ها

  • 2 by 2.part1.rar
    468.8 کیلوبایت · بازدیدها: 142
  • 2 by 2.part2.rar
    468.8 کیلوبایت · بازدیدها: 97
  • 2 by 2.part3.rar
    468.8 کیلوبایت · بازدیدها: 95
  • 2 by 2.part4.rar
    468.8 کیلوبایت · بازدیدها: 92
  • 2 by 2.part5.rar
    126.1 کیلوبایت · بازدیدها: 82

Samo44

Member
سلام جناب evil_gates
من میخواستم از مثالی که شما زحمتش رو کشیده بودید یه نمونه 8*8 خانه بسازم .اما آخرش هم موفق نشدم.اگه برای شما یا دیگر دوستان زحمتی نیست مثال یا راهنمایی کنند ممنون میشم .
 

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
سلام جناب evil_gates
من میخواستم از مثالی که شما زحمتش رو کشیده بودید یه نمونه 8*8 خانه بسازم .اما آخرش هم موفق نشدم.اگه برای شما یا دیگر دوستان زحمتی نیست مثال یا راهنمایی کنند ممنون میشم .

دوست عزیز
شما همون نمونه ای که ساختم رو میتونید توسعه بدید و چیزی که مد نظرتون هست رو بسازید.

فقط کافیه که موقعیت قرارگیری تصاویر هم شکل رو به متغیر آرایه ای اضافه کنید و تعداد چرخش حلقه رو افزایش بدید همین.
 

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
دوست عزیز
تو شی Image Matrix هر خونه مختصاتی بر اساس سطرها و ستون ها داره. شما میتونید این موقعیت رو با MXROW و MXCOL بدست بیارید.

بر اساس الگوریتم من کافیه که موقعیت دو خونه هم شکل رو به یک واحد در متغیر آرایه ای نسبت بدید. بعد تو اسکریپت ایجاد شده موقعیت خونه های که انتخاب میشه رو تو یک متغیر جدید بر میگردونید و این متغیر رو با یک شرط تو یک حلقه که به تعداد آیتمهای متغیر آرایه ای میچرخه با اون متغیر چک میکنید. در صورت صحت شرط یعنی دوتا خونه انتخاب شده صحیح هستند. در غیر اینصورت یعنی تا پایان چرخش حلقه اگه متغیر ما با هیچکدوم از آیتمهای متغیر آرایه ای برابر نبود یعنی دوتا خونه انتخاب شده همشکل نیستند.

برای اینکه بتونید درک بهتری از دستورات mmb و روش برنامه نویسی تو این نرم افزار پیدا کنید پیشنهاد میکنم مرجع آموزشی جناب silvercover رو با دقت مطالعه کنید. کمک زیادی بهتون میکنه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا