ساخت بازی با کانواس و جاوا اسکریپت

saalek110

Well-Known Member
سایت جدید بازیهای ساخته شده:


صفحه بالا ، سایت بازیها خواهد شد...

فعلا لیست بازیها را دارد.

بازیهای ساخته شده با phaser را می خوام جدا بزارم. و الان بازی هواپیما ورژن باران ۱ ، که با phaser ساختم لینکش هست.

قسمت ثبت نامش فکر کنم فعلا خرابه...

اگر بشه ، می خوام برای ثبت امتیاز بازیها ، سازوکاری بسازم.

صفحه ۵ تاپیک ، قبلا سایت دیگری را برای این کار معرفی کرده بودم ، اون سایت بالا نمی آید. سایت فوق را جایگزین اون سایت کردم. پست صفحه ۵ را هم ادیت کردم و سایت جدید را معرفی کردم.
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
یک نرم افزار اندرویدی مختص اجرای بازی جاوا اسکریپتی


این ادیتور ، بازی snake را خودش به عنوان پروژه پایه دارد و خودش بازی را اجرا می کند.
شاید محیط خوبی برای ساخت بازی باشد. بررسی کنید.
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
ارتباط بین php و جاوا اسکریپت با کوکی

در تاپیک phaser صفحه ۴ ، من روش ارتباط با کوکی بین php و جاو ا اسکریپت را گفتم.
من می خواستم بعد ثبت امتیاز توسط php که باعث رفرش صفحه میشد ، امتیاز بازیکن را جایی ذخیره کنم تا بتونه بعد ثبت امتیاز باز به بازی خود ادانه دهد.

در مورد چگونگی کار با php و دیتابیس ، تاپیک سایت خود را بسازید به روش saalek110 را ببینید.


...........
سرعت متفاوت حرکت آسمان و درختان در بازی

نکته دیگه اینکه ، یک سورس از phaser دیروز دوم که دو عکس به عنوان آسمان و درختان داشت، و قهرمان استان جلوی ا نها در حرکت بود. در تابع update حرکت درختان را بعلاوه ۶ کرده بود و حرکت آسمان را بعلاوه ۲.
در پستهای قبلی این تاپیک من در یک بازی ماشین ، چند ردیف درخت و بوته داشتم و برای ایجاد حس ۳ بعدی بودن ، سرعت حرکت اونها را متفاوت گرفته بودم. و حالا در بازی phaser به اعداد ۲ و ۶ برخورد کردم. البته این اعداد مقداری فکر کنم قابل تغییر باشه ، ولی به عنوان یک پیش زمینه فکری در ساخت بازی بدونیم خوبه.


من ابتدا در این تاپیک ، کار بازی سازی با جاوا اسکریپت را شروع کردم ، و بعد رفتم تاپیک بازی ساز phaser.... و می خواهم نکاتی که در اون تاپیک برای این تاپیک هم کاربرد داره را بگم تا این تاپیک هم برود جلو.
 

saalek110

Well-Known Member
اهمیت پیرامون بازی و قسمت نمایش امتیاز:


عکس پیوست از اینستاگرام است.
نمایی از یک بازی دو بعدی است.
روی پیرامون بازی به نظرم خوب کار کرده. بازی هواپیما و ماشین من ، پیرامون بازی را خوب کار نکرده بود.
پیرامون بازی خیلی مهمه.
در عکس زیر ، اون جایگاه تماشاچی ها ، بوته های بالاو پایین پیست ، پیرامون خوبی را ساخته. حالا یک عکس است ولی متحرکش جالب تر است.

همچنین ببینید چقدر قسمت نمایش امتیاز خوب کار شده... من اصلا این قسمت را اهمیت ندادم. ولی مهمه.



Screenshot_۲۰۲۴-۰۳-۲۳_۱۷۱۵۱۳.jpg
 

saalek110

Well-Known Member
سبک کاراته ای ، اون اوایل اومدن بازی ، شاید زود بود، ولی خوب یک سری می ساختند.
جذابیت های خاص خودشو داره...

در عکسهای زیر ، در یک جا قهرمان از پله ها بالا می رود.
من این قضیه را قبلا حل کردم.... وقتی قهرمان به نقطه خاصی می رسه ، با مقدار دادن به یک متغیر ، یک فاز شروع میشه... در طول این فاز ، قهرمان از پله بالا میره و قهرمان تحت کنترل بازیکن نیست. یعنی اونجا که از کاربر ورودی می گیریم ، میگیم اگر مقدار متغیر فاز خاصی صفر نبود ، به کابر اجازه کنترل قهرمان داده نشود.

Screenshot_۲۰۲۴-۰۳-۲۳_۱۷۳۵۲۴.jpg Screenshot_۲۰۲۴-۰۳-۲۳_۱۷۳۴۳۷.jpg
 

saalek110

Well-Known Member
بازی چند طبقه هم حال و هوای خاص خود را دارد.

Screenshot_۲۰۲۴-۰۳-۲۳_۱۷۵۳۳۷.jpg


کاراکتر درشت بازی زیر جلوه خاصی به بازی داده است.

Screenshot_۲۰۲۴-۰۳-۲۳_۱۷۵۹۲۰.jpg
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
نمایی از بازی کنترا contra
یک صحنه غولش است.

Screenshot_۲۰۲۴-۰۳-۲۷_۱۶۰۶۴۹.jpg

بالای صفحه با کله غول و دستانش پر شده و هر از چند گاهی بازوی غول می آید کل صفحه را پر می کند.
از لحاظ داستان سازی در سبک تیراندازی در نوع خود بی نظیره.
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
فرق == و ===
اگر متغیری عددی ۷ باشه و یک متغیر رشته ای هم ۷ باشه در == مساوی در نظر گرفته میشه ولی در === نامساوی در نظر گرفته میشه.
یعنی === یک نوع بودن را هم بررسی می کند.

سالک: این را در اینستا خوندم و تست نکردم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا