ورژن ۴ ماشین:
تغییرات این ورژن:
توقف گاه ، به وسط صفحه آورده شد.شکل زیر:
یک ابتکاری که در این ورژن استفاده کردم این است که وقتی ماشین به سمت بالامی رود یعنی y آن کم می شود ، می رود پشت توقف گاه... یعنی دیگه دیده نمی شود. روش انجام این کار اینه که در فایل update رسم قهرمان مشروط انجام بشود بر اساس y قهرمان ، به این شکل:
JavaScript:
if (hero.y <165)
{
hero.newPos();
hero.update();
}// hero.y
for (i = 0; i < myObstacles_airport.length; i += 1) {
myObstacles_airport[i].x += -1;
myObstacles_airport[i].update();
}
if (hero.y >165)
{
hero.newPos();
hero.update();
}// hero.y
در کد بالا ، رسم آرایه فرودگاه وسط است ، و قبل و بعدش رسم مشروط قهرمان را داریم.یعنی بالای یک مقدار y بعد ساختمان رسم میشه و زیر یک مقدار y قبل ساختمان رسم میشه.
وقتی قبل ساختمان رسم بشه ، بعد رسم ساختمان ، ساختمان اون را می پوشاند.
در بازی بالا ، وقتی ماشین به سمت بالا می رود ، انگار از ساختمان رد میشه و می رود پشت ساختمان. و وقتی باز به پایین حرکت می کند ، باز از داخل ساختمان گویی رد می شود و می آید جلوی ساختمان.
در مورد درخت های پایین هم میشه همین کار را کرد ، که من در این ورژن هنوز نکردم ... یعنی همیشه درخت ها روی ماشین نصب می شود.
در ضمن عکسهای بازی را هم با نرم افزار ، کم حجم کردم تا موقع لود عکسها کاربر راحت باشد. همه عکسها زیر یک مگا است.
از نرم افزار زیر برای کاهش حجم عکس استفاده می کنم:
Photo compressor to compress image, resize, shrink, downsize & reduce photo size
play.google.com
همچنین ، از گوگل ، درخت png پیدا کردم. و جایگزین اون درختهایی کرده بودم که در نرم افزارهای پیکسلی خودم ساخته بودم.
همچنین ، ساختمانهای بالای صفحه را کوچک کردم و بردم سمت افق ، تا فقط یک نمای دور بدهد و محوطه بازی باز شود.
همچنین ، به جز مستطیل قرمز ، دو مستطیل دیگه جلوی توقف گاه ، دیگه برخوردی فعلا با ماشین ندارد و مثل شاته خاکی جاده عمل می کند. پس رنگش را هم تیره تر کردم تا شبیه آسفالت باشد.