ساخت ا‍پ اندروید با ادوب فلش؟

شروع موضوع توسط p30graphic ‏15 فوریه 2013 در انجمن برنامه فلش Flash

  1. p30graphic

    p30graphic Active Member

    ارسال‌ها:
    398
    تشکر شده:
    237
    امتیاز دستاورد:
    43
    سلام
    کسی توضیحی راجع به ساخت فایل های اندروید توسط فلش بده؟ من از کارهای فلشی که داشتم با CS6 خروجی apk گرفتم و نصب کردم. ولی یه مشکلاتی هست مثلا اینکه با هر ابعادی موبایل و تبلت سازگار نیست.

    - دوم اینکه میخواهم دکمه بک یا آپشن رو تعریف کنم و یا چرخش؟

    - فلش توان این کار رو داره یا فقط برای یه تبدیل ساده به کار میره؟

    حتما باید از Flash Builder , Flex و SDK استفاده کنم؟ راه ساده تری نیست؟
     
    نوشته شده توسط p30graphic در ‏15 فوریه 2013
  2. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    باید خروجی air مخصوص اندروید بگیرید .کافیه برید تو publish settings
    اگه یه پروژه پیش فرض air for android تعریف کنید ،بهترین سایز رو می ده ولی باز بهتره صحنه تونو شناور طراحی کنید تا با هر سایزی ست شه.می تونید به امضای من و کلاسی برای شناوری تشریف ببرید.
    دکمه ها تو KeyboardEvent تعریف شده.خود ادوب یه سمپل تو خروجی برا اندرویدش در مورد دکمه back گذاشته.چرخش تو تنظیمات اندروید هست و تیک auto orientation رو باید تیک بزنید.
    فلش توان بینهایت عالی برا اندروید داره...
    خیر با فلش هم می شه ولی فلش بیلدر بهتر هست چون دستتون خیلی بازتره...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏15 فوریه 2013
    p30graphic، yaa110 و FLV از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. FLV

    FLV Member

    ارسال‌ها:
    35
    تشکر شده:
    26
    امتیاز دستاورد:
    6
    خداییش هیچی مثل فلش و مجموعه های ادوبی برای مولتی مدیا ساختن نمیشه و بازی های 2بعدی رو میشه به تنهایی نوشت اما متاسفانه محدودیت های زیادی برای ساختن برنامه برای اندروید و ios وجود داره!
    مثلاً در فلش امکان ارتباط مستقیم با usb یا gsm یا WiFi وجود نداره و خروجی برنامه همیشه پرحجم تر هستش و CPU و RAM بیشتری مصرف میکنه و بهتره از جاوا و sdk پیشنهادی خود گوگل استفاده کنید که تقریباً توش محدودیتی وجود نداره.
    اگر یکروز مشکلات فلش حل بشه یا لاقل برای سیستم های موبایلی بهینه بشه، شخصا ترجیح میدم تو فلش برنامه بنویسم، ساخت مولتی مدیا تو فلش یک چیز دیگه ست و لذت خاصی داره.
     
    نوشته شده توسط FLV در ‏17 فوریه 2013
    ++mohamad، p30graphic و ++Hadi++ از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    آخرین ویرایش: ‏21 فوریه 2013
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏21 فوریه 2013
    sizanjavad، FLV و Avang2005 از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    با تحقیقاتم فهمیدم می شه با ابزاری که یه فرد لاتینی به اسم BogDan Vatra نوشته ،با Qt برا اندروید برنامه نویشت.
    اسم این ابزار هست ncecessitas

    دانلود

    راهنمایی های ارزشمند :
    http://qt-project.org/wiki/How_to_use_Necessitas_Emulator_on_Windows_7
    http://community.kde.org/Necessitas/InstallSDK

    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    https://accounts.google.com/Service...se/downloads/detail?name=gdb.tar.bz2&can=2&q=
    http://www.devworx.in/news/android-...d-with-better-android-integration-119471.html
    http://sourceforge.net/p/necessitas/wiki/Home/
    https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/android-qt/IJ7e98XO7Io
    http://sourceforge.net/p/necessitas/home/necessitas/
     
    آخرین ویرایش: ‏24 فوریه 2013
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏24 فوریه 2013
    FLV از این پست تشکر کرده است.
  6. FLV

    FLV Member

    ارسال‌ها:
    35
    تشکر شده:
    26
    امتیاز دستاورد:
    6
    هادی آقا جسارتاً چرا کیوت؟!
    راستشو بخوایین چندهفته پیش کیوت رو سبک سنگین کردم و با تعدادی از دوستان مشورت گرفتم ولی آخرش به این نتیجه رسیدم که sdk گوگل و IDE Eclipse چیزی کم نداره و بسیار بهینه ست و با پشتیبانی قوی و سمپل و لایبرری های قوی و کامل و وجود جاوا دیگه محدودیتی وجود نداره اما کیوت با اینکه برای سیستم عامل های مختلف خروجی میده و میشه C++ و جاوا توش نوشت اما بنظرم شاید نتونه مثل فلش برای اون محیط و سخت افزار بهینه باشه و البته درست کردن UI تو کیوت برای PC بهینه ست اما برای امبد و دستگاه های پرتابل، به اندازه sdk گوگل نیست، و مهمتر از همه ماشین مجازی (ADV) با این محیط تقریباً یکپارچه ست و سریع میشه کار رو تست کرد، آیا در کیوت هم این امکانات هست؟
     
    نوشته شده توسط FLV در ‏24 فوریه 2013
  7. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    والا خیلی مطمئن نیستم ولی باید باشه...
    من فکر می کنم کیوت تو این زمینه ها توان بیشتری به نسبت فلش داره...چون C++ هست و الته توانش مثل eclipse و sdk گوگل صد در صد نیست و از نظر گرافیکی به راحتی فلش نیست ولی توان سیستمیش باید بیشتر از فلش برا اندروید باشه...
    تو فلش باید ane برا air تعریف کنید (بیشر باید دانلود کنید چون نوشتنشون تخصصی هست) ولی فک کنم تو qt نوشتنشون شاید راحت تر از فلش باشه...البته حرف من تو حاله ای از ابهامات هست چون با کیوت به اندازه فلش مخصوصا در مورد android کار نکردم...ولی چیزی که م یدونم قطعا qt برا همه حوزه ها غیر از سهولت حرف بیشتری به نسبت فلش داره ...
     
    آخرین ویرایش: ‏24 فوریه 2013
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏24 فوریه 2013
    FLV از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید