ساخت آبجکت با چند متریال و displacement متفاوت

sobhan1372

New Member
با سلام و عرض ادب.
دوستان ، در تری دی مکس در طرح هایی که از چند متریال متفاوت استفاده میشود برای مثال یک باکس را اگر بخواهیم بر روی هر وجه آن یک متریال متفاوت با displacement متفاوت بدهیم بدون ایجاد درز و شکاف در لبه ها باید چه کرد؟
من یک باکس ساختم و به edit poly تبدیل کردم و به هر وجه آن یک آیدی دادم. سپس یک متریال multi subobject به آن دادم یک متریال سنگ به آیدی یک و با کانال یک و یک متریال آجر با آیدی دو و کانال دو به مپ ها و تکسچرهای آن دادم. سپس در قسمت مادیفایرها دو uvw map برای باکس گذاشتم یکی کانال یک که سنگ و دیگری کانال دو تا آجر را تنظیم کند حالا دو متریال با دو displacement متفاوت داریم چه باید کرد تا بین لبه ها در رندر شکاف نیافتد. از مادیفایر edit normal استفاده کردم ولی باز هم کمی درز داشت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا